Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Virtamittari vaunuun

<< < (2/6) > >>

Aakku:
Tallentaako tuo mittari muistiin kulutuksen, vai näyttääkö vain realiaikaisen?

Itselläni on vain tavallinen pihtimittari, jolla olen etsinyt virtasyöppöjä laitteita. Esimerkiksi Webaston todellinen virrankulutus autossa tulee hyvin esille. Siitä näkee helposti auton sisäpuhaltimen vaikutuksen.
kun tietää mitä jokin laite kuluttaa, niin käyttöasteen mukaan voi määritellä minkälaisen akuston tarvitsee. Toinen vaihtoehto on muuttaa käyttötottumuksia ja sähköä kuluttavia laitteita.

relluttelija:
Ei ole tallennusmahdollisu utta, eli vain reaaliaikaista kulutusta. Joo, ei ole tavallaan vaikea laskea mitä mikäkin laite kuluttaa, mutta helppo se on mittarista katsoa illan pimeydessä kun on valoja ja telkkaa ja jos jonkinmoista härveliä päällä että paljonko sitä virtaa katoaa. Voi asentaa niin, että lataus näkyy positiivisena ja käyttö negatiivisena.

88k5:
Tähän aloitukseen.. Mitä tuolla Ampeeri-tiedolla tekee.. tulee ne sitten a-paneeleilta, auto- tai verkkolaturilta sekä mitä menee.. eikö kyse minkä verran energiaa on oikeastaan jäljellä? Toisinsanoen akkuissa..

Hetkelliset numerot ovat vain numeroita, joista päätellään jotain - mitä?Mihin sitä tietoa tarvitsee..
Aurinkopaneelien, akkujen ja kulutuksen määrää/tarvetta voi myös selvittää laskemalla..

Kieltämättä oikein suunniteltu aurinkosähköjärjest elmän toiminta on tavan käyttäjälle "helpoin" kun vain käyttää, eikä tuijottele viisareita tai numeroita - yksinkertaisuus; periaatteessa "liikennevalot" (vi/ke/pu) ilman arvojakin kertoo paljon..  :D

kimi:

Minulla on tuon tyyppinen. Helppo ja helposti mukaan otettavissa, saan jonkinlaisen käsityksen jäljellä olevasta virrasta ja minua enemmän kiinnostavasta lkatausjännitteestä ja lepojännitteestä. Pihtimittarikin on ja harvemmin sitä tulee käytettyä, kerran kun on kulutuskohteen mitannut, tietää missä mennään

relluttelija:
Kuten jo aloituksessa totesin:

--- Lainaus käyttäjältä: relluttelija - 27.02.2015     kello on 09:47 ---Ja kaikki ei tietenkään halua edes tietää mitä tapahtuu mutta itse jostain syystä haluan arvoja esille.

--- Lainaus päättyy ---
Jos paneelit laitan katolle, niin näkee sitten aika helposti kuinka paljon latausta on, vai onko ollenkaan. Onpa tuola paneelikeskusteluss a aika montakin postausta siitä, kuinka paljon latausta oli minkäkinlaisena päivänä, eli tuntuu kiinnostavan muitakin. Voin peittää mittarin jos joskus joku semmoinen tulee käymään joka ei siedä kolmea pientä numeroa taulussa.
Yhtään "irto"-härpäkettä en kulkimeeseen halua(isi). Puhelinten laturit on vaan siedettävä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View