Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Virtamittari vaunuun

(1/6) > >>

relluttelija:
Hommasin linkin mukaisen virtamittarin vaunuun. Tuolla on helppo seurata latausta ja kulutusta, kumpaa nyt sattuu milläkin hetkellä olemaan. Sitä silmällä pitäen, että hankin joskus paneeleja katolle. Nyt voi jo alkaa seurailla kulutusta ja sitten vois ehkä saada laskettua mikä on riittävä paneelimäärä.
Samasta paikasta löytyy myös jännitemittareita. Näitähän ei toki tarvitse jos on vaunussa/autossa jo ennestään moiset vehkeet, mutta meikäläisellä kun ei ole niin ajattelin hommata. Ja kaikki ei tietenkään halua edes tietää mitä tapahtuu mutta itse jostain syystä haluan arvoja esille.

http://www.audiocheck.fi/cubecart/index.php?_a=product&product_id=278

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: relluttelija - 27.02.2015     kello on 09:47 --- Sitä silmällä pitäen, että hankin joskus paneeleja katolle. Nyt voi jo alkaa seurailla kulutusta ja sitten vois ehkä saada laskettua mikä on riittävä paneelimäärä.

--- Lainaus päättyy ---

Paneleita niin monta kun asiallisesti saa mahtumaan ja sittenkään niitä ei ole liikaa. Sitten säätimen kylkeen "lisäosa" josta näät panelien toiminnan, akuston tilanteen ja kulutuksen.  :)

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 27.02.2015     kello on 09:56 ---Paneleita niin monta kun asiallisesti saa mahtumaan ja sittenkään niitä ei ole liikaa. Sitten säätimen kylkeen "lisäosa" josta näät panelien toiminnan, akuston tilanteen ja kulutuksen.  :)

--- Lainaus päättyy ---
Miten perustelet tuon? Meillä ei ole ainoatakaan panelia ja valtakunnan verkkoon auto on tainnut viimeksi olla kytkettynä toissa vuonna. Meidän käytöllä akut pysyy täynnä ilman ulkopuolista latausta

Aakku:
^
Vähän samaa tuumailin....

Onko tuo paneelien määrä itsetarkoitus. Itse kokisin paneelin hyvänä hyvänä akkujen ylläpitäjänä.
Riittävän iso akusto, jotta voi seisottaa puskissa tarpeellisen ajan.
Paneelin kaikkein tärkeimmäkjsi ominaisuudeksi kokisin akuston ylläpitolatauksen. Pidemmillä seisokeilla akut eivät pääse tyhjentymään panelin ansiosta.
Akut saa kyllä polvilleen, vaikka olisi useampikin paneeli katolla. Silloin pitää joka tapauksessa olla verkkovirta, taikka liikuttava aika ajoin.

relluttelija:
Kukin käyttää kuinka käyttää; jotkut voi tykätä viilentää vaunua tai lämmittää mikrolla nuorimmille asukkaille ruokaa, toiset taas ei käytä sähköä juuri nimeksikään.
Ajonaikainen lataus autosta vaunuun ei ole järin suurta, ei voi verrata asuntoauton ja vaunun ajonaikaista latausta toisiinsa.
Itse olen myös sillä kannalla että sopivasti mahdutettuna maksimi määrä paneeleita.
Sähkön käyttö ei nyt kuitenkaan ollut tämän ketjun pointti, vaan tuo mielestäni kohtuullinen virtamittari, jossa ei tarvitse asentaa johtojen väliin mitään erillisiä osia vaan vain pihti ympärille.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View