Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Virtamittari vaunuun
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 27.02.2015 kello on 13:29 ---Juu ihan käypä pelihän tuo on...
Kaiketi tarkoitettu autohifistien testikaluksi kuitenkin eli väliaikaiseen käyttöön. Juju on siinä, ettei tarvitse purkaa johtoja testauksen ajaksi ja näyttö on ergonomisesti paremmassa paikassa.
Nyt tuli vain mieleen, jotta jos kiinteästi ajattelee mittausta tehtävän, niin eikö yksi vaihtoehto voisi olla perinteinen ampeerimittari piuhojen väliin. Maksaa alle 10€ ja hiukka piuhaa päälle.
--- Lainaus päättyy ---
Ja viereen volttimittari kun satsaa muutaman euron lisää. Tai yhdistetty.
Kiinteäksi asennettu pihtimittari on minusta outo ratkaisu ja kompromissi. Ja tuollainen sytkäriin laitettava on helppo säilyttää vaikka hanskalokerossa, ei sitä tarvitse siellä jatkuvasti pitää.
relluttelija:
Kaikenmoisia katselin, mutta tuohon päädyin. Ei tarvitse tehdä johtoihin ylimääräisiä liitoksia. Liitos on kuitenkin liitos, teki sen kuinka hyvänsä.
Tupakansytkämittari lla ei kyllä virtoja pahemmin mitata...
kimi:
Totta tuokin.
Miten olet toteuttanut tuon. Onko pihdin leuat kiinteästi kiinnitetty niin ettei ne liiku ja johto niin ettei se hankaa leukoihin. Hyvä liitos on mielestäni parempi vaihtoehto kun mahdollinen hankaus johtoon.
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: relluttelija - 27.02.2015 kello on 13:11 ---Pitääkös tuossa laittaa se palikka piuhan väliin, että näkee amppeerit?
Mulla tulee pikkuinen jännitemittari erikseen.
--- Lainaus päättyy ---
mun käsityksen mukaan toss on kymmenenamppeerin suntti itessään ja jos haluu 100A ni sit lisäsuntti piuhojen väliin..
relluttelija:
Tällä hetkellä tallissa "testissä" 2*200 AGM sarjassa, siitä mitattu invertterin kulutusta noin 40A, eli ei aivan 10 riitä :)
Katsotaan kun saa kevään mittaan kaikki rojut kärrättyä vaunuun että mitä siitä tulee. Sarjassa siksi, että pienemmilläkin kaapeleilla pärjää ja tuo mun 3in1 murikka on 24V jännitteelle. Eli samassa kotelossa invertteri, laturi ja MPPT. Vaihtaa katkeamatta verkkovirrasta akkuvirtaan ja takaisin kun on taas verkkovirtaa saatavana. Tuossa ei ole itsessään kuin sisäänmenevä ja ulostuleva jännite numeroin sekä viidellä palikalla akkujen varaustaso.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta