Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi
Eberi pöläyttää
Arska:
--- Lainaus käyttäjältä: seijantie - 26.02.2015 kello on 09:49 ---Kokemukseni mukaan tuo savutus usein liittyy siihen ettei poltto käynnisty.Aika yleistä syksyllä kun kesä on mennyt ilman ettei lämmitintä ole käynnistetty.Hytiss ä nukkuessa tulee kesälläkin käytettyä lämmitintä ja se toimii pidempään ilman vikoja.
--- Lainaus päättyy ---
Tossa mun työvolkkarin webastossa on tuo kännistys ohjelmoitu niin että wepa yrittää käynnistyä 3kertaa ja jos ei käynnisty se lukkiutuu ja sehän on sitten käytettävä korjaamolla tietsikanavulla avaamassa.
Sent from my iPad using Tapatalk
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 26.02.2015 kello on 10:24 ---Tarkoitus olisi tehdä niin että voisin sen kytkeä päältä pois esim.kaupunkiajossa . Tuntuu
hörähtelevän turhan usein ja lämpimälle koneelle. Semmoinen kytkin mulla oli ed.autossa.
Toki se kauko-ohjattava ja kellolla toimiva systeemiolis kiva. Roikassa olen pitänyt Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Kuten Mjo sanoi, ei ehkä riitä.... Jos se on uudempi, niin on väyläohjattu ja niiden sielunelämä on monimutkainen.
Teukka-74:
No niin.Nyt on paikalliselta Eberi korjaamolta tietoa. Elikkä Eberissä , joka itsestään itseään käynnistelee
ja sammuttelee niin sellainen tyyppivika että kylmänä tupsauttaa. Erityisesti kaupunkiajon autojen ongelma, eli meidän.
Sinänsä ei vika mutta kiusallinen. :'(
Jos tupsauttaa/savuttaa lämpimänä niin palopesä on vaihtokunnossa.
Kyseessä siis Eberspächer hydronic 5kw. Korjaaminen on kallista Thumbd
Stara:
Eberi huollettu .... (siis, ei huollatettu)
D5 WSC , purku, puhdistus, voitelu, kasaus ja uusi pakoputki ,,, kyllä taas kelpaa ,,,
Edellisestä huollosta menikin jo seitsemän vuotta ,,,
88k5:
^
Etkö edes hehkun sukkaa vaihtanut (muutaman euron osa)?
Se kait noissa sen pölläyttelyn aiheuttaa kun vasta tokalla jää tulille..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta