rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Bürstneristä - karavaanariksiko  (Luettu 9431 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Kokemuksia Bürstneristä - karavaanariksiko
« Vastaus #15 : 15.02.2015 kello on 22:38 »
Jopa joo.. Toiset vetää hevosilla ja minä autolla.. Itselläni on huimat 115hv lehmässäni. Ja jos oikein muistan niin vaunu kokonaislaaki on 1600kg.. Kyllä ne muut olleet yleensä jarruna kuin minä. Mää meren väännöllä!  8)
Vaunun/kärryn perässä vetämiseen perus säännöt ylimääräiset ohjaus liikkeet pois. Maantienopeuksissa jos hankala keli pidä klo 7 ratista kiinni, jos vielä hurjempi keli niin paa toinen käsi kello 5. Et saa kovin suurta töppäystä silloin tehtyä. Tarvittavat liikkeet olen kerännyt tehdä ja lepposampi ajaa.. Siitä on nopeasti saa sitten heitettyä kädet 10 vaille 2 asentoon..  Perus setti on rengas paineet oikeat ja yks akselissa ainakin c renkaat. Kyllä näillä nykyajan autoilla kuskissa vikaa jos ei tiedä oman auton optimi vääntöä diiselissä..
Edit. Näköjään nuo renkaat oli mainittu..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Kokemuksia Bürstneristä - karavaanariksiko
« Vastaus #16 : 16.02.2015 kello on 09:49 »
Jopa joo.. Toiset vetää hevosilla ja minä autolla.. Itselläni on huimat 115hv lehmässäni. Ja jos oikein muistan niin vaunu kokonaislaaki on 1600kg.. Kyllä ne muut olleet yleensä jarruna kuin minä. Mää meren väännöllä!  8)
Vaunun/kärryn perässä vetämiseen perus säännöt ylimääräiset ohjaus liikkeet pois. Maantienopeuksissa jos hankala keli pidä klo 7 ratista kiinni, jos vielä hurjempi keli niin paa toinen käsi kello 5. Et saa kovin suurta töppäystä silloin tehtyä. Tarvittavat liikkeet olen kerännyt tehdä ja lepposampi ajaa.. Siitä on nopeasti saa sitten heitettyä kädet 10 vaille 2 asentoon..  Perus setti on rengas paineet oikeat ja yks akselissa ainakin c renkaat. Kyllä näillä nykyajan autoilla kuskissa vikaa jos ei tiedä oman auton optimi vääntöä diiselissä..
Edit. Näköjään nuo renkaat oli mainittu..
Sinulla on DIESEL auto , jossa hv/nm on huimasti parempi kuin bensiinissä. Oletan että aloittajalla on bensiini auto. Minulla on LMC:n vetämisestä(painoi 1300kg) TDI Golffilla (90hv) ja hyvin kulki  Thumb Mut eipä mulla enempää vetoautosta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Kokemuksia Bürstneristä - karavaanariksiko
« Vastaus #17 : 16.02.2015 kello on 13:51 »
Ehkäpä olisikin parempi puhua väännöstä, vaikkapa 100Nm/700kg kärryä kohden. Nykyaikaiset bensakoneetkin kun vääntää alhaalta miehekkäästi, siis nämä ahdetut suorasuihkut. Vaikka VW 1,4TSI 250Nm/1500rpm.
Mutta Auriksessa sellaista ei ole tarjolla, joten tuon vaparin vääntömomentti (160Nm/4400rom) on kyllä laimeahko vaunun vetoon. Toki kun käyttää pieniä vaihteita ja kierroksia niin kulkeehan se sitten teholla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Kokemuksia Bürstneristä - karavaanariksiko
« Vastaus #18 : 16.02.2015 kello on 15:56 »
Ehkäpä olisikin parempi puhua väännöstä, vaikkapa 100Nm/700kg kärryä kohden. Nykyaikaiset bensakoneetkin kun vääntää alhaalta miehekkäästi, siis nämä ahdetut suorasuihkut. Vaikka VW 1,4TSI 250Nm/1500rpm.
Mutta Auriksessa sellaista ei ole tarjolla, joten tuon vaparin vääntömomentti (160Nm/4400rom) on kyllä laimeahko vaunun vetoon. Toki kun käyttää pieniä vaihteita ja kierroksia niin kulkeehan se sitten teholla.
Täysin samaa mieltä. Mäkin hieman pelkään että toi Auris jää kepeäksi tuolle vaunulle. Mä hajoitin yhen Mazdan 1.6 vaparin melko totaalisesti repimällä motille liian suurta vaunua. Silloin päätin tiettyjä periaatteita  ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
Vs: Kokemuksia Bürstneristä - karavaanariksiko
« Vastaus #19 : 19.02.2015 kello on 11:57 »
Kai se tollanen sukkulanmallinen tonnin koppi tulee Auriksenkin perässä helpostikin, pienempää pykälää ja  jengaa vaan koneeseen. Isompimoottorisella vetohomma tietysti leppoisampaa eikä tarvii mäkiin hyytyillä. Dieselin parempi vääntö/vääntöalue sopisi vaunun vetoon tietysti ihan eri hyvin, riittäisi pienempikin huipputeho.

Isäukko veteli aikoinaan vaunua 127 Fiiatilla, siinä vasta menemisen meininkiä on ollu. ;D On mahtanu haistella mäet jo kaukaa.