rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Teltta,vaunu vai auto.  (Luettu 16389 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.11.2015 kello on 17:54
Teltta,vaunu vai auto.
« : 4.02.2015 kello on 10:51 »
Moikka.
En ole varsinainen karavaanari ainakaan vielä mutta kovasti pohdinnassa minkä  harrastuspelin ostas kun on pieniä päättämis vaikeuksia :)
Katselin matkailuautoja budjettini on pieni 2000e
Asuntovaunuja sillä rahalla saisi.
Myös teltta kävisi.
Ajatuksena että kesäisin kiva reissailla en jaksa usko että talvi reissaaminen on minun juttu.
Hirveästi en oo kiinnostunut investoimaan koska vaikka polte on kova mutta onko minun juttu sen aika näyttää.
Veikkaukseni että kesässä tulisi 10 viikonloppu reissua leirintäalueella heitettyä.
Joitain matkailuautoja on 2000 e myynnissä mut veikkaan että km kesäisin tulee vain alle 1000km lähialue matkailua vain ni onko järkevää matkailuautoa ostaa.
Telttaa ajattelin siksi ku noissa alle 2000e autoissa ei ole lämmitintä ni eiks oo sama kun oon teltassa,korjatkaa jos oon iha pihalla:)
Vaunuja saa jo 2000e nehä oisi käteviä mutku itselläni ei ole mitään säilytyspaikkaa ni tuntuu hölmöltä seisottaa vuodessa 11 KK sitä paikallaa.
Vinkit ois paikkallaan.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:11
  • viva la France
Vs: Teltta,vaunu vai auto.
« Vastaus #1 : 4.02.2015 kello on 11:46 »
Entäs teltta ja peräkärri yhdistettynä. Eli telttakärri, en tosin tiedä saako suomesta , mutta tämmöiseen linkin tyyliin.
http://www.campingzorro.be/products_details.php?product_id=31&category_id=8

http://www.2dehands.be/caravans-kamperen/vouwwagens/trigano/vouwwagen-trigano-cheverny-222943169.html

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:59
Vs: Teltta,vaunu vai auto.
« Vastaus #2 : 4.02.2015 kello on 11:57 »
Löytyy suomestakin. tuossa yksi budjettiin passeli  ;)
http://procaravan.fi/matkailuvaunut/368-combi-camp-210/

Kärkkäinen on myynyt myös uusia telttaperävaunuja, mutta niitä ei saa parilla tonnilla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.05.2024 kello on 17:23
Vs: Teltta,vaunu vai auto.
« Vastaus #3 : 4.02.2015 kello on 11:59 »
 
Vaunun ostin ja paikkoja katsellu siis vuosipaikkaa, ni on hinnastoja leirintäalueelta kesä 600e talvi 300e eli tarkottaako tää että kysymyksessä on vuosipaikka? ja että siellä saa olla ympärivuoden ihan millo vaa?
Kuluihin lisätää sähkö jos ei omaa mittaria ni 60€ KK,eli oma mittari pitää hommata.
Sit jossain google ku laittaa lukee asuntovaunun säilytyspaikka ja sinne ei voi mennä kesken vuokrauksen esim. yöpymään?
Ni tästä kysyisin miten nuo menee? ku on paikkoja jossa vaa saa säilytttää vaunua mutta ei käydä siellä ja sit on ilmeisesti paikkoja jossa saa olla silloku huvittaa.
Onko tietoa saako käydä vaunulla ja yöpyä silloku huvittaa?
Oletan että kysymykseni kuullostaa tyhmältä mutta oikeesti ku mulla ei kokemusta aikaisemmin näistä ole. ois kiva jos joku voisi valaista.

Moikka

vähä pallo hukassa,ekan vaunun ostin mietin kannattaako liittyä sf caravaanariin,oisko neuvoa saanut,kun lukee vuosimaksu 41.50 ja ja sit Pitäs olla yhdistyksessä ja liitossa,näitä en oikee hoksaa.
jos vien vaununvuosipaikalle ni saan alennukset yms mut mistä saisi lisätietoa tosta yhdistys ja liittoasiaa kun en hoksaa.

Moikka kaikille.
En löytänyt vastaavanlaista ketjua mutta kysynkin, Oon ostamassa retkeilyautoa eli peltikuorista autoa n.s oma valmiste niiku ne yleensä on ni mitä kaikkee kannattaa huomioida ostaessa, muutaku perusjutut lämmittimet,jääkaapit jne...
Noissa ei varmasti kosteutta ole niiku vanhemmissa vaunuissa jonka hetki sitten ostin.
Mites kulutus onko tietoo matkaajossa esim. transporteriin tehty retkeilyauto kulutuspuoli tai vastaavan kokoinen pääseekö 10l satasella?
Vaikka kulutus ei tärkeempiä asioita ole kun tarvitsen retkeilyauton, lähinnä pienistä retkeilyautoista on nyt kysymys.
Ja onko tietoo ton kokoluokan autoista ni jääkö minkä verran tilaa muille tavaroille,tokihan riippuu auton pohjaratkaisusta.

Olen ensimmäistä vaunuani viemässä leirintäalueelle,ajatuksena käydä kerran viikossa yöpymässä ympäri vuoden, ottavat sähköstä 0,35 senttiä kwh onko fiksumpaa käyttää kaasua,akkua enimmäkseen? Vai miten menee?isäntävelvoite on myös onko tietoa mitä Se sisältää? Vai perushommaa saunan lämmitys yms..onko mite kiinni hommassa.



Meinasin kanssa ehdottaa telttaperäkärryä http://www.nettikaravaani.com/muu-merkki/muu-malli/1395384 mutta jotenkin tuli semmoinen déjà-vu olo niinkuin olisin lukenut jotain tälläistä aikaisemminkin...

Vastaavia kysymyksiä vaunun/auton ostosta käyttäjän historia täynnä, saahan sitä kysyä mutta miksi tehdä monta uutta aihetta eri tarinalla?

 Valvojat poistakoot viestini jos katsovat asiattomaksi, mutta ihmettelin nyt vain ääneen.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.11.2015 kello on 17:54
Vs: Teltta,vaunu vai auto.
« Vastaus #4 : 4.02.2015 kello on 12:15 »
Moikka.
Kiitos.
Joo olen aikaisemminkin kysynyt koska olen etsinyt valinta ongelmaani ratkaisua, mikä olisi minulle mieleinen harrastus mutta toki oot oikeassa olisin voinut samassa kysymyksessä kysyä kaikki.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:43
Vs: Teltta,vaunu vai auto.
« Vastaus #5 : 4.02.2015 kello on 12:22 »
Joo olen aikaisemminkin kysynyt koska olen etsinyt valinta ongelmaani ratkaisua, mikä olisi minulle mieleinen harrastus

Annetaan sitten myöskin wanha vastaus: Mene potkimaan renkaita, istu hetkeksi ja mieti, miltä tämä nyt tuntuisi, tarvinko tämän tai tuon.....  Ja kun se unelma löytyy, koeta saada se koeajolle.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:59
Vs: Teltta,vaunu vai auto.
« Vastaus #6 : 4.02.2015 kello on 12:23 »
Moikka.
Kiitos.
Joo olen aikaisemminkin kysynyt koska olen etsinyt valinta ongelmaani ratkaisua, mikä olisi minulle mieleinen harrastus mutta toki oot oikeassa olisin voinut samassa kysymyksessä kysyä kaikki.

Mitä tuolle ekalle ostamallesi vaunulle tapahtui?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.11.2015 kello on 17:54
Vs: Teltta,vaunu vai auto.
« Vastaus #7 : 4.02.2015 kello on 12:56 »
Ensimmäisen vaunun kun ostin havaittiin kosteutta. Tekemällä oppii ja virheistä maksaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:59
Vs: Teltta,vaunu vai auto.
« Vastaus #8 : 4.02.2015 kello on 13:10 »
Ensimmäisen vaunun kun ostin havaittiin kosteutta. Tekemällä oppii ja virheistä maksaa.

Valitettavasti tuolla 2000 eurolla on vaikea löytää kuivaa vaunua tai autoa - kyllä niitä löytyy, mutta vaatii asiaan paneutumista tosissaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:44
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Teltta,vaunu vai auto.
« Vastaus #9 : 4.02.2015 kello on 15:05 »
Annetuilla lähtötiedoilla ei  voi suositella kuin telttaa tai telttaperävaunua. Niistä meilläkin aloitettiin lähes 50 vuotta sitten.

  • Vieras
  • Vs: Teltta,vaunu vai auto.
    « Vastaus #10 : 4.02.2015 kello on 15:55 »
    Mä vähän muokkasin viestiäni, eli poistin
    tarpeettoman tekstin. :-X
    « Viimeksi muokattu: 4.02.2015 kello on 17:14 »

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 17:06
    Vs: Teltta,vaunu vai auto.
    « Vastaus #11 : 4.02.2015 kello on 17:08 »
    Moi
    Olen vuosikymmeniä Euroopassa reissannut prätkällä ja teltalla. Nykyisin enimmäkseen henkilöautolla ja teltalla.
    Matkailuauto on vain haave toki käymme kaikenmailman messuilla ihastelemassa ja haistelemassa ilmapiiriä.
    Telttamme on iso huvilateltta , makuutila , terassi ja tietenkin seisomakorkeus. Pohjakin on makuuhuoneessa sähköäpiuhaa varten oma sisäänmeno. Keskieuroopan kämppäreillä joillakin on sähkö lämmitin sisällä teltassa.
    Matkustamme vain kesäisin jolloin ainakaan meillä ei ole tarvettä lämmittimiin. Pyrimme olemään paikallaan pari kolme päivää jolloin teltan pystytys ei ole rasite. Sen pystyttää vartissa. Ja siitä patjojen  terassikaluston sijoittaminen toisen vartin. Sitten voi ottaa harjakais juoman. Vettä ei ole koskaan tullut sisään.
    Euroopassa ei ole kovinkaan outo tapa retkeillä isolla teltalla. Suomessa ajamme prätkällä ja pienellä teltalla.
    Toukokuu/Kesäkuussa on jälleen odotettavissa n. kuukaude retki.

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla:18.07.2016 kello on 17:27
    Vs: Teltta,vaunu vai auto.
    « Vastaus #12 : 5.02.2015 kello on 10:29 »
    En ymmärrä tätä keskustelua,mikä ero muka on tavallisella huvilateltalla ja telttaperäkärrillä?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Teltta,vaunu vai auto.
    « Vastaus #13 : 5.02.2015 kello on 10:31 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:43
    Vs: Teltta,vaunu vai auto.
    « Vastaus #14 : 5.02.2015 kello on 10:49 »
    En ymmärrä tätä keskustelua,mikä ero muka on tavallisella huvilateltalla ja telttaperäkärrillä?

    Puoli tuntia, tai enemmän.   ;D