rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa  (Luettu 4370 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa
« : 4.02.2015 kello on 09:52 »
Olen aina elänyt siinä uskossa että Suomessa myytävien nestekaasupullojen ulkomitat ovat jotenkin stantardisoituja. Ilmeisesti näin ei ole tai sitten Teboil on livennyt jossain välissä tuota.

Koskaan minulla ei ole ollut ongelmia saada pulloja sopimaan koteloonsa vaan tuossa taannoin sain teräspullon jonka ulkohalkaisija (pyöreä nostosanka) oli n. 30mm suurempi kuin muissa pulloissa on ollut. Tuosta johtuen eipä meinannut kaasupullokotelon luukku mennä kiinni.
Olin tietenkin avannut sinetin jo ennen koteloon nostoa enkä näin ollen voinut mennä pulloa veloituksetta vaihtamaan toiseen.

Onko kukaan muu törmännyt moiseen?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa
« Vastaus #1 : 4.02.2015 kello on 10:20 »
Kyllä. Pari kertaa on saanut pullon jossa pohjan muoto tai koko poikkeaa niin paljon, ettei saa täysin tukevasti istumaan paikoillensa?! Eli vaunun kotelossa oleva "tasku" on pullolle väärän kokoinen. Normaalisti istuu kuin hanska. En kyllä mitannut paljonko heittää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:48
Vs: Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa
« Vastaus #2 : 4.02.2015 kello on 10:25 »
Olen aina elänyt siinä uskossa että Suomessa myytävien nestekaasupullojen ulkomitat ovat jotenkin stantardisoituja. Ilmeisesti näin ei ole tai sitten Teboil on livennyt jossain välissä tuota.

Silloin kun nestekaasu rantautui Suomeen, jokaisella firmalla oli oma pullonsa, siksi vieläkin näkyy noita 'Kosan' ja Teboil' leimoja. Pullo oli saanut mittansa jo ennen tänne tuloa. Kunhan kahva pysyy pullon ulkomittojen sisällä, sen muodolla ei ole väliä.
Minä en haluaisi ollenkaan niitä 'rinkulakahvoja', kun vaihtajan vermeet ei sovi kunnolla niiden kanssa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa
« Vastaus #3 : 4.02.2015 kello on 10:28 »
Pitää siis jatkossa olla tarkempi ja taatusti avaan sinetin vasta kun pullo on kotelossa ja olen todennut sen sinne mahtuvan.

Oppia ikä kaikki jne.

Houmerissa on tuo kotelo muuten hyvä, molemmat pullon on esillä kun luukun avaa, eli ei turhaa pullojumppaa. Mutta mitoitus on näemmä sen verran tarkka ettei siedä tuon pyöreän kantorimpulan ylimittaa. Tuossa pullossa tuo kantorinkula oli pullon halkaisijaa suurempi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:58
Vs: Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa
« Vastaus #4 : 4.02.2015 kello on 10:31 »
Jos haluaa minimoida painon, niitä rengaskahvaisia pulloja kannattaa välttää - painonlisä on 3-5kg/pullo verrattuna erillisillä kahvoilla varustettuun pulloon ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:48
Vs: Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa
« Vastaus #5 : 4.02.2015 kello on 10:32 »
Tuossa pullossa tuo kantorinkula oli pullon halkaisijaa suurempi.

Tuo on yllättävää!  Sellainenhan on aina haitta jo logistiikassakin. Pitäisköhän sille sitten tyhjänä antaa lekaa...?   ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa
« Vastaus #6 : 4.02.2015 kello on 10:37 »
Oli melkoinen kiusaus puristaa sitä kahvaa lyttyyn prässissä  ;D

Noita rengaskahvallisia on minulla ollut useinkin mutta ei tuollaista. Toinenkin pulloistani oli rengaskahvallinen ja siihen verrattuna tuo halkaisija oli n. 30mm suurempi. Onneksi tuollaisia ei taida olla paljoa liikenteessä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
Vs: Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa
« Vastaus #7 : 4.02.2015 kello on 11:29 »
Myöskin pullojen alahelmoissa on kokoeroja, toisissa pulloissa helma on halkaisijaltaan itse pulloa suurempi, ja toisissa se helma on halkaisijaltaan sama kuin itse pullossa. Osa kaasupulloja vaihtavista asiakkaista on hyvin tarkkoja tuon helman suhteen, koska se isompi alahelma ei kaikissa vaunuissa mahdu pullokaapissa olevaan telineeseen / syvennykseen.

Jotkut (lähinnä jonkin tietyn polar-mallin omistavat) ovat valitaneet että se pullomalli jossa on rengasmainen kahva ei lainkaan mahdu heidän vaunujensa kaasukoteloon - tai siis kaasukotelon luukku ei mahdu sulkeutumaan.

Kuten jo todettiinkin, erilliskahvaisten pullojen taarapaino on nelisen kiloa rengaskahvaisia pienempi. Tuosta syystä minä valitsen aina erilliskahvaisen pullon, kun sellainen on tarjolla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:41
Vs: Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa
« Vastaus #8 : 4.02.2015 kello on 12:06 »
Mulla on tuon rengaskahvallisen kanssa aina ollut riesaa, siksi kopeloin pullokaappia mieluummin "ennen kauppaa". Jos ei erilliskahvallisia löydy haen mieluummin muualta..

Syynä on SecuMotionin sijainti juuri tuon rengaskahvan korolla - taaempaan (sivulla ovesta) pullopaikkaa se rengaskahva on just 3cm liian leveä. Tai no, kyllä pullon sinne saa, mutta se pitää pujottaa etummaisen paikan kautta ylösalaisin muljauttaen  :-[

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:46
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa
« Vastaus #9 : 4.02.2015 kello on 14:11 »
Hiukan poikkean alkuperäisestä.  Parissa edellisessä autossa (Dethleffejä) oli kaasupulloille kelkka jolla pullot sai auton ulkoseinän ulkopuolella.  Kyllä oli mainio varuste.  Nykyisessä pullo putoaa n. 10 cm luukun alareunaa alemmas joten täytyy pujottaa 45 asteen kulmassa sijalleen.  Ikävä ja työläämpi homma huonoselkäiselle, sääli muuten mainiossa autossa kun ei ole tehty luukkua alas asti.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa
« Vastaus #10 : 4.02.2015 kello on 14:43 »
Myöskin pullojen alahelmoissa on kokoeroja, toisissa pulloissa helma on halkaisijaltaan itse pulloa suurempi, ja toisissa se helma on halkaisijaltaan sama kuin itse pullossa. Osa kaasupulloja vaihtavista asiakkaista on hyvin tarkkoja tuon helman suhteen, koska se isompi alahelma ei kaikissa vaunuissa mahdu pullokaapissa olevaan telineeseen / syvennykseen.

Jotkut (lähinnä jonkin tietyn polar-mallin omistavat) ovat valitaneet että se pullomalli jossa on rengasmainen kahva ei lainkaan mahdu heidän vaunujensa kaasukoteloon - tai siis kaasukotelon luukku ei mahdu sulkeutumaan.

Kuten jo todettiinkin, erilliskahvaisten pullojen taarapaino on nelisen kiloa rengaskahvaisia pienempi. Tuosta syystä minä valitsen aina erilliskahvaisen pullon, kun sellainen on tarjolla.
Kyllä mulla ainakin sopii Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:37
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa
« Vastaus #11 : 4.02.2015 kello on 15:18 »
Kaikennäköisiä pullokoteloita sitä onkin. Edellisessä burstnerissa oli ylhäällä pokkaus sisään päin niin, että rengaskahvainen ei sopinut koteloonsa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:52
  • Autossa on pyörät
Vs: Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa
« Vastaus #12 : 4.02.2015 kello on 15:27 »
Myöskin pullojen alahelmoissa on kokoeroja, toisissa pulloissa helma on halkaisijaltaan itse pulloa suurempi, ja toisissa se helma on halkaisijaltaan sama kuin itse pullossa. Osa kaasupulloja vaihtavista asiakkaista on hyvin tarkkoja tuon helman suhteen, koska se isompi alahelma ei kaikissa vaunuissa mahdu pullokaapissa olevaan telineeseen / syvennykseen.

Jotkut (lähinnä jonkin tietyn polar-mallin omistavat) ovat valitaneet että se pullomalli jossa on rengasmainen kahva ei lainkaan mahdu heidän vaunujensa kaasukoteloon - tai siis kaasukotelon luukku ei mahdu sulkeutumaan.

Kuten jo todettiinkin, erilliskahvaisten pullojen taarapaino on nelisen kiloa rengaskahvaisia pienempi. Tuosta syystä minä valitsen aina erilliskahvaisen pullon, kun sellainen on tarjolla.
Käytän alupulloa joissa se korkea kehä, mahtuvat paikoilleen. Olen myös käyttänyt tyhjäksi kaksi vaunun mukana tullutta teräspulloa ja nekin mahtuivat hyvin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa
« Vastaus #13 : 4.02.2015 kello on 23:23 »
Jos haluaa minimoida painon, niitä rengaskahvaisia pulloja kannattaa välttää - painonlisä on 3-5kg/pullo verrattuna erillisillä kahvoilla varustettuun pulloon ;)


Jos noin pelkää painoa, oisko punttisalilla käynti poikaa. Jos veturin akselisto ei kestä tai vaunun pohja, niin suosittelen että veturin vaihtaa Fordiin tai korjaa lahovian vaunun pullokotelosta.  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:58
Vs: Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa
« Vastaus #14 : 5.02.2015 kello on 08:44 »


Jos noin pelkää painoa, oisko punttisalilla käynti poikaa. Jos veturin akselisto ei kestä tai vaunun pohja, niin suosittelen että veturin vaihtaa Fordiin tai korjaa lahovian vaunun pullokotelosta.  ;D
;D
Saattaa se jollakin olla ratkaisevaa, jos aisapainoa tulee 10kg lisää pelkällä pullonvalinnalla - meillä oli edellisen vaunun kanssa se ongelma, ekalla punnituksella aisapaino oli 130kg.
Nykyisin valitsen rangaskahvaisen, jos mahdollista, että saan lisää aisapainoa ;)