rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Laivayhtiöt ja lisämetrit  (Luettu 4461 kertaa)

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:52
  • Autossa on pyörät
Vs: Laivayhtiöt ja lisämetrit
« Vastaus #15 : 1.02.2015 kello on 08:49 »
Kyllä ne metrit mitä mahtuu laivaan on laskettu. Tällöin kaikki pituutensa oikein ilmoittaneet mahtuu sisälle. Se on hyvä että huijarit poimitaan rivistä viimeiseksi ja jos ei mahdu sisään niin voi voi. Oppii seuraavana kertana kertomaan oikean lukeman. Sitä kutsutaan "siperian opetukseksi". Eikä siinä mitään väärin, elämässä on riskejä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:09
  • Kulkija
Vs: Laivayhtiöt ja lisämetrit
« Vastaus #16 : 1.02.2015 kello on 08:59 »
Paljon kiinni siitäkin, mihin aikaan vuodesta on liikkeellä. Joka kerta, kun Helsingistä olen lähtenyt, on ollut vain muutama auto tai vaunu mun lisäksi. Palatessa sitten enemmän, mutta ei ne tosiaan tunnu pyörätelineeseen tarttuvan. Jos tarttuu niin sopiihan pyörät autoon sisälle ja telinekin (se noin 30 cm) jos on niin tarkkaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
Vs: Laivayhtiöt ja lisämetrit
« Vastaus #17 : 1.02.2015 kello on 09:53 »
Kyllä ne metrit mitä mahtuu laivaan on laskettu. Tällöin kaikki pituutensa oikein ilmoittaneet mahtuu sisälle. Se on hyvä että huijarit poimitaan rivistä viimeiseksi ja jos ei mahdu sisään niin voi voi. Oppii seuraavana kertana kertomaan oikean lukeman. Sitä kutsutaan "siperian opetukseksi". Eikä siinä mitään väärin, elämässä on riskejä.
Ei se aina noinkaan mene...
Kerran olin bussilla Virossa. Tallinnan laivaan mahtui kaikki matkustajat, mutta bussi jäi rantaan ylibuukkauksen takia. Kovin pahoittelivat, mutta ei auttanut. Bussimatkustajat vilkuttelivat vain minulle ja kyselivät kännykällä, jotta mihin minä jäin kun laiva irtosi satamasta.
Tällä kertaa asia ratkesi niin, että sain ajettua bussin toiseen laivaan, joka lähti tunnin jälkeen. Tiukkaa teki, mutta senttipelillä bussi juuri ja juuri saatiin tungettua paattiin.
Hesassa perillä sitten nopeasti väärästä satamasta toiseen hakemaan kadonneet lampaat kyytiin.

Nyt tuli vain jälkeenpäin mieleen, jotta olisivatko karavaanarit siellä fuskanneet mitoissa. ;D

  • Vieras
  • Vs: Laivayhtiöt ja lisämetrit
    « Vastaus #18 : 1.02.2015 kello on 09:56 »
    Miten kahden aikuisen ja kahden lapsen polkupyörät mahtuvat tällaiseen n. 7 metrisesn matkailuautoon sisään ? Itse en ainakaan alkaisi pyöriä sisään laittamaan mikäli tuollainen hetki eteen tulisi jos siitä voi rahalla selvitä. Toki jos laiva on muuten niin täynnä että pakko ottaa sisälle niin sittenhän ei ole muuta mahdollisuutta mutta epäilen että aika harvan perheen pyörät mahtuvat autoon sisään kun siellä pitäisi vielä mahtua matkustamaankin.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
    Vs: Laivayhtiöt ja lisämetrit
    « Vastaus #19 : 1.02.2015 kello on 10:07 »
    Miten kahden aikuisen ja kahden lapsen polkupyörät mahtuvat tällaiseen n. 7 metrisesn matkailuautoon sisään ? Itse en ainakaan alkaisi pyöriä sisään laittamaan mikäli tuollainen hetki eteen tulisi jos siitä voi rahalla selvitä. Toki jos laiva on muuten niin täynnä että pakko ottaa sisälle niin sittenhän ei ole muuta mahdollisuutta mutta epäilen että aika harvan perheen pyörät mahtuvat autoon sisään kun siellä pitäisi vielä mahtua matkustamaankin.
    Kai ne pyörät taas rannassa otetaan ulos autosta telineeseen. Toki iso määrä pyöriä on varmaan mahdotonkin tehtävä. Silloin toki pitää maksaakin senteistä.
    Itse menin Hangosta Paldiskiin pyörä perässä. Varattuna oli halvin 5m paikka. Pyörätelineen kanssa 5,1m. Kysyin lipputoimistossa rannasta, jotta otanko pyörän sisälle. Kuulemma rannassa sanoisivat, jos tarpeen. Oma fillarini on taitettava pieni pyörä, joka mahtuu vaikka syliini tarvittaessa.
    Ei tarvinnut, koska tilaakin oli yllin kyllin paatissa.

  • Vieras
  • Vs: Laivayhtiöt ja lisämetrit
    « Vastaus #20 : 1.02.2015 kello on 10:11 »
    Niin no joo...kukapa sitä nyt laivassa ollessaan autossa olisi..  ;D lähinnä sitä tarkoitin että mahtuuko sinne autoon sisälle edes sen vertaa että saisi sen ajettua sinne laivaan kun eikös se niin mene että laivaan mennään koko perheen kera eikä jättää osaa porukkaa kävelemään..

    Ja olisi se aikamoista taitelua neljä pyörää laittaa sisälle siten ettei kolhi auton matkustamoa, silloinhan satamassa on kauhea kiire niin onnistuuko se ?

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
    Vs: Laivayhtiöt ja lisämetrit
    « Vastaus #21 : 1.02.2015 kello on 10:22 »
    Itse mietin viimekesänä tuota pyörähommaa, meillä mahtuu kyllä pyörät takaistuinryhmään ja eturyhmässä voi muksut matkustaa, päädyttiin kuitenkin siihen ettei otettu ollenkaan pyöriä mukaan. Tulevana kesänä on kyllä pyörät mukana.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
    Vs: Laivayhtiöt ja lisämetrit
    « Vastaus #22 : 1.02.2015 kello on 10:39 »
    Häätyy tyytyä sen verta vaatimattomaan peliin että pystyy käyttämäänkin.

    Tätä periaatetta minäkin olen pyrkinyt noudattamaan. "Alt aber bezahlt" pätee kaikkin ajoneuvoihini.

    Viime kesänä tuli tehtyä kolmen viikon koukkaus Kroatian kautta mutta tulevana kesänä tyydyn Baltian maisemiin. Konsessa istumiseksi se taitaa mennä, sillä pitkät ajomatkat eivät enää jaksa viehättää kuten ennen.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:51
    Vs: Laivayhtiöt ja lisämetrit
    « Vastaus #23 : 1.02.2015 kello on 11:39 »
    Niin no joo...kukapa sitä nyt laivassa ollessaan autossa olisi..  ;D lähinnä sitä tarkoitin että mahtuuko sinne autoon sisälle edes sen vertaa että saisi sen ajettua sinne laivaan kun eikös se niin mene että laivaan mennään koko perheen kera eikä jättää osaa porukkaa kävelemään..


    Laita vaimo ja lapset pyöräileen lautalle ja itte ajat laivaan oma pyörä sisällä.  ;)

    *****
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:52
    • Autossa on pyörät
    Vs: Laivayhtiöt ja lisämetrit
    « Vastaus #24 : 1.02.2015 kello on 11:42 »
    Voi siellä hinnastossa olla hinta myös polkupyöräilijöille

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:42
    • Kohtele toisia kuten toiset sinua
    Vs: Laivayhtiöt ja lisämetrit
    « Vastaus #25 : 1.02.2015 kello on 12:16 »
    En tutkinut tarkasti, mutta vaikutti että kahdeksas metri Eckeröllä Tallinnaan on aika kallis siellä max. 4,2 m korkeudella.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:22
    Vs: Laivayhtiöt ja lisämetrit
    « Vastaus #26 : 1.02.2015 kello on 13:23 »
    Katolle minä nuo laittaisin matkan ajaksi jos pitäisi. Ja tuosta telineestä olen aina etukäteen maininnut ja samalla sen, että se on helposti irrotettavissa. Nykyään tuon telineen siis jätän kotiin.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:39
    Vs: Laivayhtiöt ja lisämetrit
    « Vastaus #27 : 1.02.2015 kello on 21:17 »
    En ole koskaan tarkkaan laskenut, sillä kyllä sisäänottajien osoittamissa autojen välisissä mitoissa tulee helposti noi 20 sentin ylitykset huomioitua. Ei laivoja senteillä mitata.