rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Minkä auton sinä ostaisit  (Luettu 199296 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #255 : 27.03.2015 kello on 16:49 »
Täälläkin 10 vuotta ja viikkoa vaille kolme kuukautta ajeltu automaatilla.  Thumb

Toki siinä sivussa sitten Adrian ja nyt vaimon auton kautta jouduttu hämmentämään vanhanaikaisesti vaihteita.  Thumbd
Eiks vaan pitäs kieltää manuaali vehkeet ;) :D Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #256 : 27.03.2015 kello on 17:58 »
Automaatilla olen ajanut jo 25 vuotta mutta siitä huolimatta näen manuaalillekin paikkansa. Itselläni kaikki on matkailuautoa myöden automaatteja, mutta kieltäminen olisi hiukan yliampuvaa...


Satatonttua olisi ylimääräistä, niin laittaisin Tesla Model S:n.
Tehokas ja tyylikkään näköinen sähköauto, jossa on myös pitkä toimintamatka, vetoautoksi tosin tuskin soveltuisi, mutta muihin ajoihin.
Jos haluaisin laittaa autoon tuon verran niin tesla se ei olisi. Ei vain sovellu minun ajoihini oikein huonostikaan. Pääsyynä tuo lyhyt toimintamatka, menisi minun reissut turhan hitaiksi kun pitäisi jäädä kykkimään jonnekin narun jatkoksi, pohtia taukopaikat ja majoitukset niin että saa auton tankattua.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:15
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #257 : 27.03.2015 kello on 21:04 »
Tytär osti tänään pösön 5008 tai jotain sellaista,ihan citikan oloinen ,mutta tuo robottivaihteisto oli aika oudon oloinen. Kai siihenkin tottuu


Sent from my iPad using Tapatalk

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:49
  • Italiafani
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #258 : 27.03.2015 kello on 22:10 »
Kolme kesää tuli hinattua 2tonnin vaunua -08 Huyndain H-1 pakulla ja ei se siitä helpommaksi tule kun automaatilla. Voima (170hv) riittää ohituksiin noista 75 km ajavista lyhemmilläkin suorilla ja muutenkin täysin henkilöautomainen ajettava.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #259 : 28.03.2015 kello on 05:10 »
Eiks vaan pitäs kieltää manuaali vehkeet ;) :D Thumb
No ei pitäisi..Autom..kuk atahansa osaa ajaa..manuaalilla ajossa tarvii tehdä jottain itekkii  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #260 : 28.03.2015 kello on 08:22 »
No ei pitäisi..Autom..kuk atahansa osaa ajaa..manuaalilla ajossa tarvii tehdä jottain itekkii  Thumb
no ei todellakaan osaa käyttää autoansa läheskään olikein
no eilenkin olin kuljettajan kyydissä joka ehdottomasti tarvitsisi automaatin
kyllä kytkimen ja vaihteiden käyttö oli niin epäjohdonmukaista että on Volkkari hyvä auto jos se tuollaista käsittelyä kestää

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #261 : 28.03.2015 kello on 08:29 »
Tytär osti tänään pösön 5008 tai jotain sellaista,ihan citikan oloinen ,mutta tuo robottivaihteisto oli aika oudon oloinen. Kai siihenkin tottuu
Ei totu, menevät vain hullummaks vanhemmiten. Ihme nylkyttäjiä, hyppii ja loikkii turhan herkästi, mutta ei kuitenkaan ajallaan. Ja se vanhuus koittaa näissä laittessa jo varhain. :'( Mut toivotaan että kestäis edes jonkun vuoden isommitta ongelmitta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:16
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #262 : 28.03.2015 kello on 08:36 »
Nuorempana ajattelin, että automaatti on vähän sellainen wanhuksille tarkoitettu invalidiauto, kun ei toi motoriikka oikein pelaa. :)

Ajattelin hommata sellaisen, jos pääsen vanhuuseläkkeelle. Siinä kävi vain niin, että otin vähän ennakkoa ja nyt ekasta automaatista on jo kulunut ainakin 20 vuotta. Nytkin niitä on pari pihassa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #263 : 28.03.2015 kello on 08:50 »
On noita tomaatteja talossa ollut reilut 20v, vaan nyt toista vuotta ilman.. eikä kukaan ole kaivannut  ^-^
Ei ole ihmisälyn voittanutta  :laugh:

..vaan palataan invamopoon kun motoriikka jätättää  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #264 : 28.03.2015 kello on 09:20 »
Mulle riitti moposkootteri.

Suurin syy automaatin välttelyyn on epäilys tekniikan kestävyydestä, toinen kulutuksen lisääntyminen. Jos molemmat asiat olisivat kunnossa niin mikäettei. Vaikka pidänkin enemmän autoista, joita minä ajan sen sijasta, että auto hoitaa ajamisen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #265 : 28.03.2015 kello on 12:28 »
Nuo molemmat asiat on kunnossa samassa paketissa jos vain merkki/mallit miellyttää. Useimmat nykyautomaatit kestää sujuvasti sen n. 300tkm. Pieni osa sitten jotain muuta kuten manuaaleissakin. Mutta halutessaan nuo automaatit kestää enemmänkin ajoa noin keskimäärin, senkin on yksi vaihteistovalmistaj a osoittanut.

Kulutusten osalta nykyaikaiset automaatit ovat olleet kilpailukykyisiä jo pitkään, sitä ei tarvitse pelätä. Toki vieläkin on ihan tunnettuja autovalmistajia joilla nuo vaihteistot ei ole ihan nykypäivää, mutta aika vähiin ne alkaa uusissa jo olemaan, mutta käytetyissä vielä niihin törmää useinkin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2021 kello on 14:40
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #266 : 28.03.2015 kello on 13:12 »
Pitää ostaa semmonen automaatti että siinä saa hämmentää myös manuaalisti jos mieli tekee :laugh: Kiassa on jo 330th mittarissa ja hyvin loota toimii, no mersu käyttää samaa laatikkoa

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #267 : 28.03.2015 kello on 13:18 »
Pitää ostaa semmonen automaatti että siinä saa hämmentää myös manuaalisti jos mieli tekee :laugh: Kiassa on jo 330th mittarissa ja hyvin loota toimii, no mersu käyttää samaa laatikkoa
Itse käytän manuaalia sillon,kun vaunuperässä Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #268 : 28.03.2015 kello on 13:41 »
Mun ongelma on siinä, että vaikka selkeästi tarvitsen uudemman auton 1-3 vuoden sisällä, niin en sitten mitenkään haluaisi sijoittaa siihen kovin isoa summaa.

Matkailuauton myötä henkilöautolla ei tule kovin paljoa kilometrejä, eikä Touranin kokoista autoa tarvitse, mutta neliveto olisi mukava. Vaikeaksi tämän tekee se, etten haluaisi luopua nykyisestä suorituskyvystä. Voiman kanssa autoilu on mukavaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.04.2024 kello on 09:16
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #269 : 28.03.2015 kello on 13:59 »
Itse käytän manuaalia sillon,kun vaunuperässä Thumb
Sen kerran kun vaunua olen hinannut niin mondeon laatikko vekslasi vitosen ja kutosen väliä normaalissa marssivauhdissa jolloin ajoin kiinteästi vitonen silmässä.
Möhköllä ajan ihan d-asennossa. Kutosta laatikko ei vaunu perässä edes tarjoa alle satasen vauhdin.

Jos lompakko olisi lyönnissä ja teslan hintaiset kotterot olisi vaihtoehto niin ehdottomasti möhköstä päivitetty versio 416 hv hybridinä.