Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Matkailuautojen kolariturvallisuus

<< < (2/6) > >>

Ruutiukko:

--- Lainaus käyttäjältä: JPS - 21.01.2015     kello on 12:33 ---Veikkaan että jos vauhtia lisättäisiin normaaliin nopeuteen puhumattakaan 100km/h niin alkovin tyyppi olisi ulostautunut ikkunan kautta ulos.

--- Lainaus päättyy ---

Hmm... Mikäli tuossa ei olisi ollut tuota ikkunaa alkovin etupuolella, niin näyttäisi olleen auton turvallisin paikka... vaikkakin luvaton paikka oleskella ajon aikana. Vähiten tulisi irtokamaa niskaan ja tasainen tausta  selän takana. Tuollaisessa ikkunamallissa näyttäisi olevan viisainta nukkua housut jalassa.  :laugh:

kimi:
Pärekoreja nuo on oli rakenne mikä vaan. Peltikorisessa ehkä hiukan enemmän vahvuutta ja jäykkyyttä.
Lapsenlapset jos on kyydissä niin ehdottomasti turvaistuimissa ja kiinni ajon aikana.
Kahdestaan kun ollaan liikkeellä vaimon kanssa niin kyllä hän eväitä tai pureskeltavaa hakee takaa, puukkoja ei ajon aikana käytetä paitsi kuorimaveistä jos hedelmää on tarjolla.
Joskus olen autossa kun autossa huomannut köyttäneeni itseni, aika harvoin kuitenkin, ainakin jos itse tai vaimo ajaa, vieraitten kyytiin harvoin meen ja silloin se vyökin tulee herkemmin laitettua. Ja jos jälkikasvu kyydissä niin silloinkin se kiinnittyy herkemmin.

"Masi":
Nykysissä taitaa olla pikkaisen paremmin tuo takana istuvien penkin kiinitys ja runko tehty. Omassa ainakin on pään korkeuteen asti aika jytäkkä rautakehikko joka on rungossa kiinni. Mutta tuossa filmissähän juuri alusta runko on se joka antaa periksi aika pahasti.
Ja turvavyön käytöstä sen verran että aikanaa kun ensi kertaa riitti rahat uuden rekan vetäjän ostoon ( Volvo F 12),
niiin siinä oli turvavyöt ja niitä käytin. Aika usein kun aamulla tukholmasta lähti alas päin menemään kuuli lällärissä kavereilta kuittailu vyön käytöstä, mutta se verran oli jo siinä vaiheessaa iskostunut homma automaattiseksi ettei tullut mieleen jättää sitä pois.
Nämä belgian ihmiset on aika huonoja käyttämään vöitä ja usein näkee kun kolmi neli vuotias lapsi seisoo etupenkkijen välissä. Jonkun kerran koulun vanhempain illassa siitä puhuin, niin lähinnä ihmiset naureksi että ei niitä tässä kylällä tarvitse. Yleensä vastasin että onneksi myös hautuumaa on kylällä, niin ei tarvitse edes ruumis-autoa kuljettamiseen, aika hiljaiseksi menivät.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 21.01.2015     kello on 12:55 ---Joskus olen autossa kun autossa huomannut köyttäneeni itseni, aika harvoin kuitenkin, ainakin jos itse tai vaimo ajaa, vieraitten kyytiin harvoin meen ja silloin se vyökin tulee herkemmin laitettua. Ja jos jälkikasvu kyydissä niin silloinkin se kiinnittyy herkemmin.

--- Lainaus päättyy ---

SIIS MITÄ? VÄITÄTKÖ ETTET KÄYTÄ TURVAVYÖTÄ??   :o  Hakeudu hoitoon.   >:(

Niin kauan kuin turvavöitä on ollut olemassa, olen käyttänyt periaatetta, että jos auto liikkuu niin paljon, että jalka pitää nostaa kytkimeltä, vyö on kiinni.

iso-juuso:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 21.01.2015     kello on 13:29 ---SIIS MITÄ? VÄITÄTKÖ ETTET KÄYTÄ TURVAVYÖTÄ??   :o  Hakeudu hoitoon.   >:(

--- Lainaus päättyy ---

Ihan uteliaisuuttani kyselen, että miksi sillä sulle on niin suuri merkitys käyttääkö joku muu turvavyötä? Käytän kyllä itsekin, etten siksi kysele. Kai ne riskit jokainen tietää, ja itse valintansa tekee...

Minusta näyttää siltä että kun tuossa matkailuautossa matkakori irtoaa ja liikkuu metrin ohjaamon päälle kaikkine kaappeineen, pöytineen ja tavaroineen, niin ei siinä paljoa mahdollisuuksia ole kenelläkään sisälläolijalla. Jos se olisi vielä ollut jokin korkeampi este - siltapylväs tai vaikka rekka-auto - johon tuo törmäisi, niin olisi alkovikin painunut rusinaksi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View