Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Integroidun auton lämpöeristys ja kuskin oven merkitys
rantaesa:
Joo tuo kansi ovimonttuun taitaa olla paras ratkaisu . Veistelen sen finfoam levystä. Sitten ei olis muuta jäljellä kuin tuo ikkunapropleemi. Tuo kuvan peite onkin parempi kuin omassani sillä tuo peittää näköjään konepellin yläsauman ja estää veden menon sinne. Minulla kävi kerran niin että pakkasten välissä kävi suojan puolella ja vesi valui siihen konepellin yläsaumaan jäätymään ja sitten olikin hiustenkuivaajalla sulatettava pitkään ennenkuin sai pellin auki.
rantaesa:
No nyt on ovimontun kansi tehty finfoamista ja täytyy todeta että yllättävän paljon ajoäänet hiljeni, se tuo eristämätön muovilaatikko näköjään tuo rengasmelua sisälle kiitettävästi. Lämpötalouteen vaikutusta ei vielä tiedä
Catiska:
--- Lainaus käyttäjältä: Jari Tervo - 16.01.2015 kello on 20:31 ---
1. Mitä olet mieltä kuljettajan ovesta ?
2. Käytätkö sitä ?
3. Pärjäisitkö ilman kuljettajan ovea ?
Oma vastaukseni noihin kysymyksiin on: 1. Turhake 2.Hyvin harvoin, yleensä vain huoltiksella tankatessa, ei muulloin. 3. hyvin pärjäisi ilman kuljettajan ovea.
Auto olisi huomattavasti paremmin eristetty jos tuota ovea ei olisi, astin kolo on kylmä lokero, ei ole juurikaan eristetty. Ilman ovea sivulasi olisi tuplasinen kummaltakinpuolelta, niin kuljettajan kuin "vänkärinki" puolelta. Huurtuminen olisi huomattavasti vähempää.
--- Lainaus päättyy ---
En tähän aiemmin vastannut kun olin toisella mantereella ja ensin piti päästä kotiin varmistamaan oma muistikuvani.
Ehdottomasti olen kuskin oven kannalla. En halua talvella kulkea asunto-osan kautta lumisilla kengillä, kuskin ovesta tuo hoituu helpommin.
En tiedä kuinka muiden kulkineissa, mutta ainakin minun autossani kuskin oven sähkölasikin on tuplalasi kuten muutkin, eli ei tuo sikäli poikkea apukuskin ikkunasta.
ose:
Käytän kuskin ovea, ei kantaudu lumi ja ryönä sisälle niin helposti. Lämmöneristys puutteellinen ainakin Italian ihmeessä, yksinkertaiset liukulasit. Useampi ovi mistä voi yrittää sisälle;)
vaanari61:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 3.02.2015 kello on 17:56 --- En halua talvella kulkea asunto-osan kautta lumisilla kengillä, kuskin ovesta tuo hoituu helpommin.
--- Lainaus päättyy ---
Lumisilla kengillä autonrattiin ?
Ulkokengät jätetään ovimatolle ja kuskin jalkatilassa on kuljettajan "lipposet" joita pidetään ainoastaan ajonaikana, ei edes sisätiloissa niillä kuljeta. Näin pysyy auto puhtaana. Kaik' mikä kengissä sisälle tulee, jää ovimatolle joka on "vohvelikuvioinen" kumimatto, juuri sopivan kokoinen kengille, ei juurikaan isompi mitä kengät tarvitsee ja mitä tarvitsee tilaa kenkien jalkaan laittamiseen.
Kuljettajan ovisyvennyksessä kesällä on "kroksit" satunnaista kuljettajan ovesta kulkua varten. Omistamassani autossa kun sattui tuo kuljettajan ovi olemaan, ilman kuljettajan ovea seuraavan laitan jos vain sellainen on tarjolla. Näillä tarpeilla mitä meillä on ei uuden auton hankinta ole järkevää jollei sitten Lotossa tärppää . . .
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta