Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Aggregaattien vertailua 2015
K.E.V:
Pannaan taas vanha tarina. Alusta osan akku oli tyhjentynyt väärinkytketyn autoradion vuoksi. Napsautin invertteriä päälle ja ctek kiinni töpseliin. Ohjaamon jatkuvavirtaisesta tupakansytyttimestä missä 20a sulake syötin virtaa romupakista otetulla tupakansytkäritöpse lillä. Kai se 20 minuuttia ainakin oli ja sitten auto käyntiin. Myöhemmin tuo radion kytkentä korjattu. Ei ollut edes omaa tekoa.
hersy:
Kyllä sen radion voi tosiaan kytkeä vaikka miten ,mutta kannattaa kytkeä oikein,pitää tulla se kanavien pito erikseen eli kokoajan jännite,ja sitte se toinen jännite sille ,kun humppakone pistetään soimaan,kytkimen kautta se vaunussa on helppo,kun taas
autossa se pärähtää virta-avaimesta rokkaamaan
K.E.V:
Mä voin yv:llä laittaa sen edellisen omistajan niin sano sille :)
Itse kyllä osaan kytkeä eri laitteet
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 25.04.2020 kello on 10:56 ---Tämä minustakin totta - mihin se on tarkoitettu, on eri asia mihin sitä voi käyttää..
Joku jo mitannut voisi kuitata tiedollaan?
--- Lainaus päättyy ---
Oli tässä agren (Talon FDD210---- tarroilla Tokmanni toi joskus maahan, lopetti ongelmien vuoksi tuonnin) vuotuinen koekäyttö. Pilotilla ennen lähtenyt, nyt vain hörähti joka kerta. Ei lähtenyt pensaa pumppaamaan, laitoin kompuralla painetta tankkiin, johan lähti käymään.
Mittasin samalla 12 V. 8 A. jännitteen. Ilman kuormaa näytti n. 14.5 V. H4 lampulla kuormitettuna(n. 5 A.) seilasi 8...11 V. välissä lamppu kyllä valaisi. Akun lataus jäi arvailun varaan, en alkanut kokeilemaan.
Sain sen halavalla, kun 1. omistaja sai vain harvoin käyntiin. Olen yrittänyt opetella sen käynnistämistä, saan lähes aina käyntiin.
Eilenkin se "pahoitti mielensä"eikä käynistynyt, tänään taas normaalisti. Tokmannin huoltomiehen mukaan siitä syystä lopettivat sen mallin maahantuonnin.
Petrooli:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 3.05.2020 kello on 08:44 --- Oli tässä agren (Talon FDD210---- tarroilla Tokmanni toi joskus maahan, lopetti ongelmien vuoksi tuonnin) vuotuinen koekäyttö. Pilotilla ennen lähtenyt, nyt vain hörähti joka kerta. Ei lähtenyt pensaa pumppaamaan, laitoin kompuralla painetta tankkiin, johan lähti käymään.
Mittasin samalla 12 V. 8 A. jännitteen. Ilman kuormaa näytti n. 14.5 V. H4 lampulla kuormitettuna(n. 5 A.) seilasi 8...11 V. välissä lamppu kyllä valaisi. Akun lataus jäi arvailun varaan, en alkanut kokeilemaan.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Sain sen halavalla, kun 1. omistaja sai vain harvoin käyntiin. Olen yrittänyt opetella sen käynnistämistä, saan lähes aina käyntiin.
Eilenkin se "pahoitti mielensä"eikä käynistynyt, tänään taas normaalisti. Tokmannin huoltomiehen mukaan siitä syystä lopettivat sen mallin maahantuonnin.
--- Lainaus päättyy ---
Katoppa bensaletkut. Nuo kiinalaiset ei oikein tykkää meikäläisestä viinabensasta. Ja sitten kun bensaletkut on uusittu, niin käytä vain pienkonebensaa.
Minulla on Kipor ja siinä on samansuuntaiset mittaustulokset 12 V puolella. Eli ilman kuormaa antaa melkoisen ylijännitteen, mutta akkua ladatessa toimii hienosti. Ja akkukin lataantuu.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta