Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Aggregaattien vertailua 2015
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: mike - 14.09.2018 kello on 18:47 ---
Minkähän takia niitä agreja laitetaan kiinteiksi noihin kulkimiin?
--- Lainaus päättyy ---
Ne on eniten käytössä ajaessa, kun kattoilmastointia käytetään.
Kiinteä agri on yleensä TEC 29 2200W jatkuva teho ja hetkellinen 2900W
Hondan 1000W on hiljainen ja kevyt.
Minun vanha hondan agri on 650W hiljainen mutta raskas. Käy oikein hyvin akkujen lataukseen kulkimen laturin kautta.
Minulla on ollut mökillä kolmekymmentä vuotta aurinkokennot lataamassa 750Ah:n akustoja.
elwari:
--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 14.09.2018 kello on 19:39 ---Vaunu hommissa saat ihan rauhassa antaa dieselin raksuttaa. Ei lataudu akut. :laugh:
--- Lainaus päättyy ---
Eikö? Hiukan jos nostaa kierroksia, 70A laturista liikenee vaunuun 50A :)
Edit: Laitetaan nyt vähän selitetekstiäkin, eli auton akulta tulee sulakkeen ja automaattisen jännitteen tunnistavan kaksoisakkureleen kautta 16 neliön johto suojaputken sisässä koukun nurkille tuohon siniseen liittimeen. Liitin on 50A trukkiliitin Anderson SB50A, saa vaikka Motonetistä tai autosähkötarvikekau pasta. Harmaita ovat yleensä, tuon tilasin Briteistä joskus. Maajohdon laitoin koukun kiinnityspultin alle. Vaunussa sitten plusjohto sulakkeen kautta akun plussaan ja miinus miinukseen.
Teukka-74:
--- Lainaus käyttäjältä: elwari - 14.09.2018 kello on 19:53 ---Eikö? Hiukan jos nostaa kierroksia, 70A laturista liikenee vaunuun 50A :)
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Ei. Ei tule töpselistä lataus virtaa. On ollut kyllä mielessä mutta isot paneelit ja AGGREGAATTI on riittänyt. Hyvät sulle. Thumb
elwari:
Tuollalailla tosiaan ajonaikaisen latauksen saa toimimaan, ehkei niin elegantin näköinen ratkaisu :D
Teukka-74:
--- Lainaus käyttäjältä: elwari - 14.09.2018 kello on 20:01 ---Tuollalailla tosiaan ajonaikaisen latauksen saa toimimaan, ehkei niin elegantin näköinen ratkaisu :D
--- Lainaus päättyy ---
Kiinnostaisi tietää miten olet tuon ratkaisun tehnyt. Minulla on autossa 13 napainen pistoke mutta vaunu on 7 joten sen kautta ei virtoja saa Thumbd Pomppaa hieman aiheesta niin voit laittaa minulle vaikka yv tuosta systeemistä, kiitos. Kiinnostaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta