rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1222601 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5550 : 29.07.2023 kello on 09:09 »
https://www.nettikaravaani.com/eura-mobil/contura-706-sb/1614903

https://www.nettikaravaani.com/hobby/650-flc/1616572

Kumpaan päätyisitte jos olisitte hakemassa puoli-integroitua autoa, pääasiassa yhden henkilön käyttöön?
Rehellistä talvikäyttöä ei tule olemaan joten molemmissa varmasti tarkenee, toki euran tuplapohja on varmasti lämpimämpi, ja hiljaisempi? Kuulopuheiden perusteella olisi muutenkin paremmin rakennettu, tosin ikähän tuota alkaa pikkuhiljaa painaa.
Sprintshift pitäs vaihtaa kyllä heti oikeaan automaattiloovaan.. .

Kertokaas kokemuksia, niin hyviä kuin huonojakin...

Itelle mersu on alustana täysin tuttu joten yllätyksiä ei sillä saralla tule, toisin kuin taas transu on täysin vieras.
Euran myyjälle soitinkin mutta oli kyllä niin pihalla autosta ettei toista, mitään selkokielistä vastausta en saanu kyllä mihinkään. Ja eura on 800km päässä kun taas hobby tuossa melkein naapurissa.
Aika niukasti on kantavuutta molemmissa. Yhden hengen käytössä ehkä, mutta jo toinen matkustaja tekee tiukkaa. Riippuu toki siitä, millaiselle varustuksella tätä hommaa harrastaa.

Minulla auton omamassa 3180 kg eli samaa luokkaa kuin noissa kahdessa. Korotin kokonaismassan 4 tonniin kun laskin että ei riitä mitenkään, vaikka on selkeästi pariskunta-auto ja kahdestaan reissataan. Omamassan päälle toinen matkustaja, toinen kaasupullo, toinen hupiakku, asunto-osan ilmastointi, invertteri, aurinkopaneeli, 2 täysikokoista sähköpyörää + teline, ulkokalusteet, astiat, jääkaapin täytteet, vaatteet ym. Ei riitä 3,5 tonnia lähellekään ainakaan meillä.

Itse kyllä katsoisin auton isommalla kantavuudella, jos on edes vähän luvassa reissaamista useamman hengen joukolla.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:49
  • Italiafani
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5551 : 29.07.2023 kello on 13:02 »
Aika niukasti on kantavuutta molemmissa. Yhden hengen käytössä ehkä, mutta jo toinen matkustaja tekee tiukkaa. Riippuu toki siitä, millaiselle varustuksella tätä hommaa harrastaa.

Minulla auton omamassa 3180 kg eli samaa luokkaa kuin noissa kahdessa. Korotin kokonaismassan 4 tonniin kun laskin että ei riitä mitenkään, vaikka on selkeästi pariskunta-auto ja kahdestaan reissataan. Omamassan päälle toinen matkustaja, toinen kaasupullo, toinen hupiakku, asunto-osan ilmastointi, invertteri, aurinkopaneeli, 2 täysikokoista sähköpyörää + teline, ulkokalusteet, astiat, jääkaapin täytteet, vaatteet ym. Ei riitä 3,5 tonnia lähellekään ainakaan meillä.

Itse kyllä katsoisin auton isommalla kantavuudella, jos on edes vähän luvassa reissaamista useamman hengen joukolla.
Kaikilla ei vaan kortti riitä

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:15
  • Puskailija Hymer B680 sl
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5552 : 29.07.2023 kello on 19:27 »
Aika niukasti on kantavuutta molemmissa. Yhden hengen käytössä ehkä, mutta jo toinen matkustaja tekee tiukkaa. Riippuu toki siitä, millaiselle varustuksella tätä hommaa harrastaa.

Minulla auton omamassa 3180 kg eli samaa luokkaa kuin noissa kahdessa. Korotin kokonaismassan 4 tonniin kun laskin että ei riitä mitenkään, vaikka on selkeästi pariskunta-auto ja kahdestaan reissataan. Omamassan päälle toinen matkustaja, toinen kaasupullo, toinen hupiakku, asunto-osan ilmastointi, invertteri, aurinkopaneeli, 2 täysikokoista sähköpyörää + teline, ulkokalusteet, astiat, jääkaapin täytteet, vaatteet ym. Ei riitä 3,5 tonnia lähellekään ainakaan meillä.

Itse kyllä katsoisin auton isommalla kantavuudella, jos on edes vähän luvassa reissaamista useamman hengen joukolla.

Mjoo. Kantavuutta ei ole kummassakaan juuri mitään. Euran saa muutoskatsastettua 3880kg painolle ilman sen suurempia paperisotia (maahantuojan todistus) noita kun on olemassa myös tuolla suuremmalla painolla. Kysytty asiansa osaavalta jantterilta.

Transusta en tiedä, vois kuvitella ettei ainakaan taka-akselin painot tule heti vastaan.

Prkl, kolarissa oli myynnissä samanlainen euramööpeli 7000euroa! Meni 10minuutissa...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:09
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5553 : 29.07.2023 kello on 20:17 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5554 : 29.07.2023 kello on 23:30 »
Kaikilla ei vaan kortti riitä
Ei riittänyt minullakaan. Ennen kokonaispainon korotusta korotin ajokortin c1:een. Ei ollut kummoinenkaan juttu.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:43
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5555 : 30.07.2023 kello on 09:10 »
Ei riittänyt minullakaan. Ennen kokonaispainon korotusta korotin ajokortin c1:een. Ei ollut kummoinenkaan juttu.

Ei ole kummoinenkaan...
Sitten kun ikää tulee, alkaa 2v välein korttirumba, sikäli kun sen enää edes saa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:16
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5556 : 30.07.2023 kello on 09:33 »
Ei ole kummoinenkaan...
Sitten kun ikää tulee, alkaa 2v välein korttirumba, sikäli kun sen enää edes saa.
Eikös tuossa maagisessa 3,5 tonnin massan rajapinnassa tule hieman muitakin rajoitteita...?

Kotimaassa liikuttaessa ei varmaan niinkään, mutta ulkomailla on sitten huomioitava monilta osin raskaan liikenteen sääntöjä.
Ajoluvassa mulla lukee ABECEDE, mutta kyllä jätän raskaat luokat jatkossa pois. Kun on ikänsä liikutellut raskaita ajoneuvoja, niin eipä niihin mitään kaipuuta ole. A kortti on kuitenkin ollut mukava ominaisuus tänäkin kesänä.

Sellainen matkailuauto, johon voisin vielä retkahtaa, olisi integroitu. Enintään 6 metriä pitkä ja makuupaikat mieluiten vain kahdelle. Sellaisia ei vain juurikaan ole. Ilmeisesti kaikki suuri on vain kaunista.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:15
  • Puskailija Hymer B680 sl
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5557 : 30.07.2023 kello on 11:07 »
https://www.nettikaravaani.com/hymer/b-510-star-line/1617850

No tuossa olis näppärä pätkä.  :)
Noissa näppärän kokosissa vehkeissä vaan makuutilat on aina tuolla ohjaamon päälä joka on ainaki omasta mielestä todella epäkäytännöllistä. Mutta tilat toki rajottaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:08
  • Retkeilijä
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5558 : 30.07.2023 kello on 12:09 »
Sehän se mutta tuon saa parkkiin mihin vain melkeinpä Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:38
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5559 : 30.07.2023 kello on 12:32 »
Ei tonne piippuhyllylle minkään vanha ukko ja akka kiipeä Thumbd
« Viimeksi muokattu: 30.07.2023 kello on 13:05 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:16
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5560 : 30.07.2023 kello on 12:50 »
https://www.nettikaravaani.com/hymer/b-510-star-line/1617850

No tuossa olis näppärä pätkä.  :)
Noissa näppärän kokosissa vehkeissä vaan makuutilat on aina tuolla ohjaamon päälä joka on ainaki omasta mielestä todella epäkäytännöllistä. Mutta tilat toki rajottaa.
Taitaa onneksi olla liian korkea mulle... :)

Korkeus lienee 2,90 cm. Mulla tallin oviaukko on 10 cm matalampi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:43
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5561 : 30.07.2023 kello on 13:28 »
Taitaa onneksi olla liian korkea mulle... :)
Korkeus lienee 2,90 cm. Mulla tallin oviaukko on 10 cm matalampi.

Jos auto käy käteen, niin ovea korkeammaksi...   ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:16
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5562 : 30.07.2023 kello on 14:37 »
Jos auto käy käteen, niin ovea korkeammaksi...   ;D
Kyllä se on niin, että talli on passeli... :)

Auto on vain turhan korkea.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:26
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5563 : 30.07.2023 kello on 15:03 »
Kyllä se on niin, että talli on passeli... :)

Auto on vain turhan korkea.
Hyvähän se on tehdä määrite. Ei tartte pahemmin ostaa isompaa 😄

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:22
  • Escucha el Oi!
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5564 : 30.07.2023 kello on 16:01 »
Alkaa olee kriteerit kuin nuorikoilla tinderissä. Mahdottomat. ja sitten surkutellaan kun ei löydy  ::)