rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1221754 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2850 : 28.05.2018 kello on 21:54 »
https://www.nettikaravaani.com/mobilvetta/k-yacht-teknoline-mh-80-2018/1492858  tässä m-autossa erikoinen ratkaisu takaosassa. Tokihan näin on muutamassa muussakin, mutta ei kovin yleinen.

https://www.nettikaravaani.com/niesmann/bischoff-flair-7100-i-ta/1363232   vähillä kilometreillä tilava kulkuri.

Jos etuveto, truma tai teli ei ole käytössäsi haitaksi, ee muuta kun tinkimään.  Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:28
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2851 : 29.05.2018 kello on 07:51 »
https://www.nettikaravaani.com/mobilvetta/k-yacht-teknoline-mh-80-2018/1492858  tässä m-autossa erikoinen ratkaisu takaosassa. Tokihan näin on muutamassa muussakin, mutta ei kovin yleinen.

Kovin on lasarettin oloinen kun on täysin valkoinen ja punkkiin täytyy kiivetä ei sovi eläkeläisille.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:00
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2852 : 29.05.2018 kello on 08:55 »
^
Minä taas pidin vene/jahti-tyylistä - glossytiiikkiä ja valkoista nahkaa  :D Helppo pitää puhtaana kun kaikki lika näkyy  ;D

Mukava poikkeus. Tosin en tiedä mihin tuota takaolohuonetta matkustava porukka/perhe tarttee kun etupääkin hyvän oloinen. Olisko niin, että kuvassa takapään sänky ei ihan ala-asennossa? Kömmintäkynnys vastaa ehkä korkeahkoa takatallia vaikka sitä ei juuri tässä autossa ole. Tuplapohja, joten osa kamoista hukkuu välipohjaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2853 : 29.05.2018 kello on 16:48 »
Kovin on lasarettin oloinen kun on täysin valkoinen ja punkkiin täytyy kiivetä ei sovi eläkeläisille.

Eikös nämä etelän paremmat autot useammatkin ole varustettu pikku partyja varten.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:58
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2854 : 29.05.2018 kello on 17:08 »
Kyllä noita takasohvalla olevia on ollut tarjolla koko ajan, tosin ne on niiden valmistajien joiden matkailuautoja ei ole paljon vekottimien seassa nettikaravaanissa. Ne on niitä vehkeitä jotka ostetaan käytettäväksi ja niillä voi ajella ajella huoletta kesät talvet ja ne on tehty, ei vain tekaistu.

P.s. Kun laittaa mobileen hauksi Concorde carthago niin voi jonkun löytää jopa käytettynä.
Valmistajan sivuilla voi käydä katsomassa jos ei löydy.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:46
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2855 : 29.05.2018 kello on 20:17 »
Kyllä on normaaliin perhekäyttöön hemmetin epäkäytännöllinen juuri tuollainen takasohvallinen, kuten tuo Mobilvetta. Jos tarvii jostain syystä paljon oleskelutilaa, niin sitten. 4 henkilöä pärjää etuosan istuinryhmällä ja takana voi olla kunnon peti. Vanhanaikainen ratkaisu moinen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:53
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2856 : 29.05.2018 kello on 20:23 »
Olen tässä miettinyt että miksi mulle kelpaisi liki kaikki pohjaratkaisut ja systeemit, en näe samoja ongelmia kuin muut.

Mutta hoksasin sen tässä ihan äsken, se vaunussa/autossa oleilu ei ole mulle oleellista.. Kuiva ja lämmin nukkumapaikka riittää ja päivän viihdykkeet on muualla kuin sen kopperon sisällä  :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:46
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2857 : 29.05.2018 kello on 20:35 »
Siksi et tarvitse 7 metristä. Nelihenkinen perhe pärjää mainiosti kuusimetrisellä alkovilla, mutta jos mukavasti haluaa pitkän reissun tehdä niin metri lisää ei pahitteeksi. Itse tarvisin eniten kunnon säilytystiloja. Niiden kanssa joutuu nykyään hiukan säätämään. Mutta toiset asuu autossa, toiset retkeilee sillä. Siinä on asenne-ero.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2858 : 29.05.2018 kello on 20:36 »
Olen tässä miettinyt että miksi mulle kelpaisi liki kaikki pohjaratkaisut ja systeemit, en näe samoja ongelmia kuin muut.

Mutta hoksasin sen tässä ihan äsken, se vaunussa/autossa oleilu ei ole mulle oleellista.. Kuiva ja lämmin nukkumapaikka riittää ja päivän viihdykkeet on muualla kuin sen kopperon sisällä  :)

Näkökohta tuokin, mitä nyt oma napa vähän vilahtaa ::) ::) Tuo on niin suhteellinen käsite kun 2 ihmistä 6 viikkoa asuu välillä kotona käymättä.
Emme mekään kulkimessa sisällä ole kuin tarvittaessa, siksi ihmettelenkin noita kaikkia hömpötyksiä. Säilytystilaa pitää olla tarpeeksi, hyvät nukkumapaikat ja varusteet jotta pärjää Minäkin meinasin ostaa helsinkikaravaanin Flairin  ::) Oli valmis kauppa jo sovittu ilman kättä päälle, eli tarjous saatu. Mutt kun sillä ei mahdu jokapaikkaan missä kuljen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:53
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2859 : 29.05.2018 kello on 20:47 »
Kuten sanoin niin minulle oleellista eli ihan oman navan kannalta kommentoinkin, mitä sitten ?

Varmaan tämä joskus kehittyy siihen linja-autoon tai vaihtolavakonttiin mutta toistaiseksi riittää näin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:29
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2860 : 29.05.2018 kello on 21:00 »
Itse kaipaan säilytystilaa. löhösohvan ja kunnolla pöytätilaa. Mulla on kaksi kannettavaa aina levällään kun ei ole vapaa/työaikoja. Kun nuo kannettavat on levällään pöydälle ei sitten juuri enää muuta mahdukkaan.

Tuo Flair olisi tuossa mielessä kyllä aika hyvä:
https://m.nettikaravaani.com/flair/7100i/1494627?vifAdCount=4&vifNav=Y

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2861 : 29.05.2018 kello on 21:06 »
Näkökohta tuokin, mitä nyt oma napa vähän vilahtaa ::) ::) Tuo on niin suhteellinen käsite kun 2 ihmistä 6 viikkoa asuu välillä kotona käymättä.
Emme mekään kulkimessa sisällä ole kuin tarvittaessa, siksi ihmettelenkin noita kaikkia hömpötyksiä. Säilytystilaa pitää olla tarpeeksi, hyvät nukkumapaikat ja varusteet jotta pärjää Minäkin meinasin ostaa helsinkikaravaanin Flairin  ::) Oli valmis kauppa jo sovittu ilman kättä päälle, eli tarjous saatu. Mutt kun sillä ei mahdu jokapaikkaan missä kuljen.
Tai jopa neljä vuotta vaunussa, välillä töissä käyden, ja nyt jatkuu sama homma. 6viikkoa ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2862 : 29.05.2018 kello on 21:18 »
Tai jopa neljä vuotta vaunussa, välillä töissä käyden, ja nyt jatkuu sama homma. 6viikkoa ;D
Helppoahan se on paikallaan seisovassa hehtaarivaunussa, ja siitä koosta mainitsin sen Flairin . Siinä olisi ollut tilaa, mutt kun se ei ole pääasia.

Täälläkin on sellaisia teitä mihin ei iso asunto-auto voi mennä, kuten tästä alueelta suoraan mennessä on 3.2 max korkeus.
Ja osassa teitä lukee  max wide 7 feet 6 inch eli på finska 2.3m ja osa 6´ 6" eli 2 metriä.
Ett semmoista

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2863 : 29.05.2018 kello on 21:23 »
Helppoahan se on paikallaan seisovassa hehtaarivaunussa, ja siitä koosta mainitsin sen Flairin . Siinä olisi ollut tilaa, mutt kun se ei ole pääasia.

Täälläkin on sellaisia teitä mihin ei iso asunto-auto voi mennä, kuten tästä alueelta suoraan mennessä on 3.2 max korkeus.
Ja osassa teitä lukee  max wide 7 feet 6 inch eli på finska 2.3m ja osa 6´ 6" eli 2 metriä.
Ett semmoista
Sen takia vaunu jotta veturilla pääsee paikkoihin niinhän sitä olet hehkuttanut :-* Ja kaukana hehtaari vaunusta, mutta seuraava on sitten.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:46
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2864 : 29.05.2018 kello on 21:32 »
Jos budjetti ei ole ongelma jää sellaiseksi juurikin tilantarpeen ja ulkomittojen välinen suhde. Kyllä on tarjolla 9-metristä. Oikeasti en sellaista tarvi, vaan tilat aikuisille, lapsille ja tavaroille sekä mieluusti erillisen suihkun ja vessan sekä paikan sähköpyörille tai mp:lle.