rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1221731 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1260 : 30.08.2016 kello on 12:16 »
Tuo kantavuus on varmaankin oikein jos kerta on tuoring carsin maahan tuoma.
Ne autot punnitaan aina ensirekisteröiti katsastuksessa toisin kuin n.s virallisten maahantuojien joille paino otetaan coc todistuksesta joka on tehty joskus aikanaan ajoneuvolle ilman lisävarusta.

Touring Cars tuo nuo itse maahan ei niitä punnita sen koommin kun yksityisten maahantuomia. Valmistajan papereilla mennään. Aikoinaan TCllä oli Chaussonin edustus suomessa, nykyään Caradon.

Itse ostin oman autoni heiltä ja kaikki toimi hyvin. Yllätyksekseni sain autoon vuoden/ 20 000km (muistaakseni) takuun josta ei oluut mitään puhetta kaupantekovaiheessa . Ekalla reissulla löytyi pari pientä teknistä vikaa autossa ja ne korjattiin heti.
Oma autoni oli tullut heille vaihdossa.

TCllä on myös kattava varaosavalikoima vuokrattaviin malleihinsa ja myyvät todella kilpailukykyiseen hintaan pois niitä sitä mukaa kun automalli/ osa ei ole enää käytössä vuokrakalustossa. Vuokrakalustosta pidetään hyvää huolta.

Omaani ostin uuden takapuskurin satasella, tilattuna tehtaalta hinta olisi ollut moninkertainen, sällin Hymeriin löytyi ylävuoteen erikoisenkokoinen ikkuna alle kahteensataan, Hymeriltä tilattuna olisi ollut yli tonnin ja tarvikkeena ei löydy. ikkuna oli kokoa jota käytettiin hyvin lyhyen ajan yhdessä mallissa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:46
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1261 : 30.08.2016 kello on 12:20 »
Pakko olla toimiva systeemi, kun noin kauan viihtyneet.😊

Silloin on, tai ei osata parempaa toivoa (jos siis roikkupeti tukkii auton tärkeitä toimintoja). Kaiken toimivuus kannattaa tutkia peti alhaalla.

Ei monikaan viihtyisi kahta kuukautta reissussa siten, että nukkuu itse omassa pedissä ja vaimo lasten kanssa takana? Yhden yön ehkä.  :)

Vuokra-autoa kannattaa kyllä harkita tarkkaan. On se niin erilaista kyytiä saanut, verrattuna osaavan karavaanarin käsissä olleeseen. Toki joku karavaanari saattaa olla vielä huolimattomampi kuin keskimääräinen vuokraaja (ainakin huollot laiminlyömällä), mutta noin pääsääntönä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2022 kello on 07:19
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1262 : 30.08.2016 kello on 12:31 »
Vuokra-autoa kannattaa kyllä harkita tarkkaan. On se niin erilaista kyytiä saanut, verrattuna osaavan karavaanarin käsissä olleeseen. Toki joku karavaanari saattaa olla vielä huolimattomampi kuin keskimääräinen vuokraaja (ainakin huollot laiminlyömällä), mutta noin pääsääntönä.

Olen näissä asioissa vähän ennemmin vuokra-auton kannalla.

Vaikka vuokraajat ajelee ehkä hiukan rajummin, niin sitten taas käyttö muuten on hyvin varovaista ja siistiä kun pelätään kovia korjauskustannuksia . Ja jos jotain on sattunut niin nuohan laitetaan aina kuntoon kun maksaja on.
Meidän viimeinen auto oli ollut vuokrakäytössä (pikkufirmalla missä kauemmin vuokrakäytössä) ennen meille tuloa ja siinä kaikki toimi ihan pirun hienosti. Kaikki mitä oli ollut oli laitettu aina kuntoon. Myyntiin tullessa oli kytkin loppu ja sen vuoksi sain ihan sopivaan hintaan. Vastaavia yksityiskäyttöisä käytiin useita katsomassa ja kaikissa oli enemmän tai vähemmän "no toi on vähän jäänyt noin" juttuja vaikka kilsoja oli reilusti vähemmän. Me ajettiin tuolla neljä vuotta ja 50tkm hyvin huolettomia kilsoja.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1263 : 30.08.2016 kello on 12:58 »
Varmaan ovatkin hyviä, mutta ei taida montaa vm.2012 tai edes 2010 löytyä, jossa on laskettava etupeti. Niitäkin näkyy olevan, joissa sitä ei ole.

Eikös kuitenkin kunto ja ajettu kilometri määrä ratkaise.  ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:46
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1264 : 30.08.2016 kello on 13:01 »
Eikös kuitenkin kunto ja ajettu kilometri määrä ratkaise.  ::)

Ensin mahtaa ratkaista lompakko ja sitten se, että on edes suurinpiirteen lailliset mutta ainakin toimivat istuin- ja petipaikat kaikille? Niin ainakin minulla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:14
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1265 : 30.08.2016 kello on 13:07 »
Mahtaako ilmoituksessa olla muitakin virheitä kuin 90kg kantavuus ja 2000kg vetopaino jarruttomalle ja 750kg jarrulliselle kärrylle?

Nuo vetopainot on ihan normaalia ainakin 2000-luvun Fiateissa.   Mulla ollut aika monta ja muistaakseni kaikissa tuollaiset.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1266 : 30.08.2016 kello on 13:07 »
Ensin mahtaa ratkaista lompakko ja sitten se, että on edes suurinpiirteen lailliset mutta ainakin toimivat istuin- ja petipaikat kaikille? Niin ainakin minulla.

Jos löytää jonkunlaisen auton, joka on 2012 ja ajettu 250000km. Tai sitten hyvän vastaavan 1998 ja ajettu 80000km. Kummassakin hinta sama. Itse valitsisin vanhemman.  ...Jokainen valitkoon mieleisensä. :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1267 : 30.08.2016 kello on 13:14 »
Nuo vetopainot on ihan normaalia ainakin 2000-luvun Fiateissa.   Mulla ollut aika monta ja muistaakseni kaikissa tuollaiset.

En usko.
Toisinpäin uskoisin, mutta jarruton 2000kg on nykyään mahdoton. (Aikoinaan mulla oli jarrullinen/ jarruton 2000 kg)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1268 : 30.08.2016 kello on 13:17 »
Jos löytää jonkunlaisen auton, joka on 2012 ja ajettu 250000km. Tai sitten hyvän vastaavan 1998 ja ajettu 80000km. Kummassakin hinta sama. Itse valitsisin vanhemman.  ...Jokainen valitkoon mieleisensä. :D

Ei kilometrejä tarvitse pelätä. Itsellä -02 autossa 292 000 ja minkäänlaisia ongelmia nuo ei ole aiheuttaneet. Oma mokani on laatikon pieni sivuääni kun olin huolimattomasti tehnyt öljynvaihdon ja laatikko valutti itsensä puolikuivaksi. Keväällä avaan laatikon ja vaihdan samalla kytkimen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:14
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1269 : 30.08.2016 kello on 13:25 »
En usko.
Toisinpäin uskoisin, mutta jarruton 2000kg on nykyään mahdoton. (Aikoinaan mulla oli jarrullinen/ jarruton 2000 kg)

No joo, luki-häiriö. En osannut kuvitellakaan, että olisivat väärinpäin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.08.2018 kello on 22:29
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1270 : 30.08.2016 kello on 14:22 »
Tuonhan voi rekisteröidä myös c-kortilliseksi, jolloin kantavuutta olisi n.1000kg ja olisi neljälle rekisteröity. Toki saisi ajaa enää kahdeksaakymppiä.

Se on muuten hyvä pointti ottaa huomioon, että jos ei ole muunlaisesta kokemusta niin voi silloin tuntua hyvältä. Voihan olla, että perhe joka viihtyi puoli-integroidussa pitkään, olikin aiemmin vaikka telttaa käyttänyt.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:58
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1271 : 30.08.2016 kello on 14:25 »
Tuonhan voi rekisteröidä myös c-kortilliseksi, jolloin kantavuutta olisi n.1000kg ja olisi neljälle rekisteröity. Toki saisi ajaa enää kahdeksaakymppiä.

Se on muuten hyvä pointti ottaa huomioon, että jos ei ole muunlaisesta kokemusta niin voi silloin tuntua hyvältä. Voihan olla, että perhe joka viihtyi puoli-integroidussa pitkään, olikin aiemmin vaikka telttaa käyttänyt.
Tämä perhe josta kerroin omisti aikaisemmin alkovi auton jossa oli takana kerrossängyt ja edessä se alkovivuode kahdelle. Pituutta 6m, nykyinen 7,4m

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.08.2018 kello on 22:29
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1272 : 30.08.2016 kello on 14:27 »
Ei kilometrejä tarvitse pelätä. Itsellä -02 autossa 292 000 ja minkäänlaisia ongelmia nuo ei ole aiheuttaneet. Oma mokani on laatikon pieni sivuääni kun olin huolimattomasti tehnyt öljynvaihdon ja laatikko valutti itsensä puolikuivaksi. Keväällä avaan laatikon ja vaihdan samalla kytkimen.

Kyllä noilla kilometreillä ei enää kannata lähteä kuin lähiretkeilemään.😂

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.08.2018 kello on 22:29
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1273 : 30.08.2016 kello on 14:28 »
Tämä perhe josta kerroin omisti aikaisemmin alkovi auton jossa oli takana kerrossängyt ja edessä se alkovivuode kahdelle. Pituutta 6m, nykyinen 7,4m

👍 Eli kaupoille vain.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:58
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1274 : 30.08.2016 kello on 14:40 »
Koita tinkiä takatalliin jonkun kokoinen ovi myös toiselle puolen. Omassa entisessä ei ollut kuin yksi ovi takatalliin ja aina sai jotain kaivaa sieltä toisesta laitaa. Alkaa aika äkkiä ärsyttää.