Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Cabbyn kohtalo selviää tammikuussa

<< < (6/20) > >>

Cabbybäst:
Näin siinä vaan käy, että ostajat ovat muualla kuin pohjoismaissa. Lukuja en tiedä, mutta olettaisin pohjoismaissa vaunukaupan olevan nappikauppaa keski-eurooppaan verrattuna. Ne vaunuvalmistajat mitä pohjolaan vielä jää, ankeat ajat ovat edessä. Näinhän kävi esim. Saabille, Volvon pelasti Ford. Mitä järkeä tehdä vaunuja kaliilla hinnalla pohjolan olosuhteisiin, jos niitä myydään suhteessa vähän keski-euroopassa valmistettuihin. Ei kauppamiestä kiinnosta muutamat ostajat.

Ja mitä tuosta kaupankäynnistä puhutaan, niin oikein mikään ei käy kaupaksi... Poislukien käytetyt rakennustarvikkeet ja kamina. Niitä ois menny vaikka kuinka. :)

plagu:

--- Lainaus käyttäjältä: iso-juuso -  9.01.2015     kello on 23:14 ---Voin tulla 135kg elonpainoni kanssa sen cabbyn katolle, jonka jälkeen siellä on takuulla vähintään painautumia pellissä. Jokainen tietty kohtelee vaunuaan miten haluaa, mutta oman vaununi katolle en kyllä kiipeäisi...

Cabbyn laadusta minulla ei ole kokemusta, mutta tämän toisen kalliin pohjoismaalaisen vika on suhteettoman kallis hinta, ja hintaan suhteutettuna huono laatu. Kallis hinta on nykyään muutenkin huono myyntiargumentti.

--- Lainaus päättyy ---

olen huoletta tepastellut niin artic t45:n kuin tuon kaben safirinkin katolla eikä kumpikaan ole tykännyt kyttyrää.

iso-juuso:

--- Lainaus käyttäjältä: Weicco - 10.01.2015     kello on 18:21 ---Tuollaisen kausipaikkaalueen voisi pikkuhiljaa alkaa hakemaan Unescon maailman perintökohteeksi.
--- Lainaus päättyy ---

Tuo ei välttämättä vielä ole ajankohtaista, sillä parin kuluneen vuoden aikana ainakin tilastollisesti kausipaikkojen kysyntä vaikuttaisi kasvaneen ja (leirintäalueilla) vierailevien matkailijoiden määrä laskeneen.

Olen arvaillut, että syy olisi saattanut (yleisen suhdanteen) lisäksi olla viime vuoteen saakka kohonneissa polttoainekustannuk sissa. Saa nähdä mikä on trendi tulevana kesänä, kun polttoaineen hinnasta ei nyt liikkuminen liene kiinni.

Pitkällä tähtäimellä taitaa kuitenkin olla niin, että matkailuajoneuvolla liikkuminen aina vain kallistuu ja on aina vain harvempien ulottuvilla.

MarkoA:
Jos matkailusta vaunulla tai autolla tulee taas "eliitin huvia" niinkuin se joskus alkujaan oli?

Catiska:

--- Lainaus käyttäjältä: iso-juuso - 12.01.2015     kello on 10:41 ---Tuo ei välttämättä vielä ole ajankohtaista, sillä parin kuluneen vuoden aikana ainakin tilastollisesti kausipaikkojen kysyntä vaikuttaisi kasvaneen ja (leirintäalueilla) vierailevien matkailijoiden määrä laskeneen.

Olen arvaillut, että syy olisi saattanut (yleisen suhdanteen) lisäksi olla viime vuoteen saakka kohonneissa polttoainekustannuk sissa.

--- Lainaus päättyy ---

Itse tulkitsisin asian toisin. Paikallaan "jumittavien" määrä kasvanut hieman ja liikkuvat siirtyvät matkailuajoneuvoihi n. Kuten mekin teimme. Matkailuautolla emme taasen ole montaa kertaa yöpyneet leirintäalueella koske ne eivät m-autolle tarjoa rahalle vastinetta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View