Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Himmennyksen sietävä LED nauha, mistä tietää . . .
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 9.01.2015 kello on 20:27 ---Itse asiassa olen tilannut sitäkin vedenkestävää ja vetänyt ympäri ulkorakennusta pihalla ;D
Mutta tälläkin on pärjännyt vallanmainiosta.
--- Lainaus päättyy ---
Tämä vastaus riitti minulle. Thumb
hkellokumpu:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 9.01.2015 kello on 20:22 ---Miksi et osta sitä hermeettistä led-nauhaa
--- Lainaus päättyy ---
Tiedoksi:Eräs tuttavani teki ulkovalot käyttäen tätä "vedenkestävää",liekö silikonilla tai jollakin muulla aineella päälystettyä nauhaa.Tulos nauhapäällyste alkoi tummua alkupäästä,mennen lopulta käyttökelvottomaksi .
Itselläni on ollut sisäkäytössä jo useita vuosia ilman ongelmia.
88k5:
^
Vastaavaa olen itsekin kokenut - myydään "kylpyhuonetavaraa" ulkokäyttöön. Mainostettu IP56 ei vaan kata pohjolan ympärivuotista käyttöä..
Ongelma on näiden ledinauhojen takapuolella. Se liima/massapaperi -pinta rupeaa vuotamaan pakkaskäsittelyssä - sitten tulee muutaman ledin himmenemisiä, saattaa jopa korjaantua välillä, pientävilkkumista jne.. Tästä on yksi julkisivuesimerkki tossa Keha I varrella.. liekö korjattu jo.
Yks kaveri, joka suunnittelee militäripuolen laitteita naapurimaassa sano, että takapuolella kiinnitys pitäisi olla ~3mm paksua joustoa.. Näissähän ei ole kuin 0.5-1mm tarraa - eikä auta oliko 3M tai muuta..
Teukka-74:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 9.01.2015 kello on 19:23 ---Tuli taas Kiinasta tilattua LED nauhaa 3 kpl 5 metriä warm white.
Oikein hyvää asuntovaunuun, eikä tainnut aivan edes 10 e maksaa yhteensä kotiin tuotuna.
Eikä varmasti himmene :D
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Mulla samaa nauhaa kiinasta.Vaunussa.B ilteman johtohimmentimellä on toimineet jopa yli odotusten Thumb
Kotona samaa nauhaa tiskipöydän ja työpöydän yllä, kytkettynä muuntimeen. Toimii Thumb
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: hkellokumpu - 10.01.2015 kello on 11:34 ---Tiedoksi:Eräs tuttavani teki ulkovalot käyttäen tätä "vedenkestävää",liekö silikonilla tai jollakin muulla aineella päälystettyä nauhaa.Tulos nauhapäällyste alkoi tummua alkupäästä,mennen lopulta käyttökelvottomaksi .
Itselläni on ollut sisäkäytössä jo useita vuosia ilman ongelmia.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla on varmaa 20 metriä sitä "vedenkestävää" tuolla ulkoladossa, ei mitään ongelmaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta