Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Himmennyksen sietävä LED nauha, mistä tietää . . .
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Jari Tervo - 8.01.2015 kello on 20:48 ---Virtalähde ja himmentimen piirilevy kuvissa, irtooko noista mitään alanmiehille ?
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Minua epäilyttää tuossa himmentimen tyyppimerkinnässä tuo (5.0)... Eihän se viittaa 5V käyttöjännitteeseen?
vaanari61:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 9.01.2015 kello on 10:16 ---Minua epäilyttää tuossa himmentimen tyyppimerkinnässä tuo (5.0)... Eihän se viittaa 5V käyttöjännitteeseen?
--- Lainaus päättyy ---
Sinnehän se . . .
Säätö ilman kuormaa on välillä 4.28-12.09V säätönuppi miltei laidasta laitaan. Tuo 4.8V on tarkka säätää, yleensä putosi 6-7V jälkeen nollille tai ihan nollan tuntumaan 1-1.5V:ttiin ja viimeisimmässä alaäärilaidassa meni nollille ( tuo säätöväli 4.8V:sta nollaan oli todella lyhyt kun vertaa siihen mitä nuppi kääntyy).
Eli tuo 5V tarkoittanee säädön alinta jännitettä ja tuo toinen ääripää on 12V, ja näin se menee mitatenkin.
Virtalähde pukkaa 12.14V ulos joten tuskimpa sekään syypää on LEDien rikkoutumiseen/pimenemiseen ? Ja tuon kuorman mitä kyseinen LEDnauha aiheuttaa pitäisi jo toisenki piuhan kestää ja nyt oli "tuplatehot" ohjattu LEDeille . . .
Taitanen hommata vain uuden LEDnauhan . . .
pamaus:
Tuli taas Kiinasta tilattua LED nauhaa 3 kpl 5 metriä warm white.
Oikein hyvää asuntovaunuun, eikä tainnut aivan edes 10 e maksaa yhteensä kotiin tuotuna.
Eikä varmasti himmene :D
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 9.01.2015 kello on 19:23 ---Tuli taas Kiinasta tilattua LED nauhaa 3 kpl 5 metriä warm white.
Oikein hyvää asuntovaunuun, eikä tainnut aivan edes 10 e maksaa yhteensä kotiin tuotuna.
Eikä varmasti himmene :D
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Miksi et osta sitä hermeettistä led-nauhaa, sitä voi pyyhkiäkkin ilman, että komponentit irtoaa. Minä ostan tämän foorumin jäseneltä, eikä ole kallista, ei tosin kympillä saa, mutta saa nopeasti kauko-ohjaimella. :D
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 9.01.2015 kello on 20:22 ---Miksi et osta sitä hermeettistä led-nauhaa, sitä voi pyyhkiäkkin ilman, että komponentit irtoaa. Minä ostan tämän foorumin jäseneltä, eikä ole kallista, ei tosin kympillä saa, mutta saa nopeasti kauko-ohjaimella. :D
--- Lainaus päättyy ---
Itse asiassa olen tilannut sitäkin vedenkestävää ja vetänyt ympäri ulkorakennusta pihalla ;D
Mutta tälläkin on pärjännyt vallanmainiosta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta