Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Karavaanarin TV :t 12/ 230v

<< < (41/53) > >>

SeaSharky:
Useimmat perusinvertterit hukkaa tehoa pienen television verran jo tyhjäkäynnillä, mutta itse olen käyttänyt kesämökin Led-valoille 150w invertteriä joka antaa ulos 220v mutta 15khz taajuudella, siinä ei ole juurikaan tyhjäkäyntihäviötä, tällä todennäköisesti myös TV toimisi, toimii kaikki hakkurivirtalähteel lä olevat laitteet. Mökillä voi valoissa käyttää normaaleja 220v ledipolttimoja ja ledpaneleja. Hintaa tällä oli muistaakseni n.10Eur. Pitää joskus kokeilla sillä TV:tä.

Eemika:
Itsekin invertterin käyttöä jo päässäni pähkäilin mutten vielä saanut mustaa valkoiselle.

Pelittääkö 230V LED-telkkarit kanttiaaltoa tuottavalla invertterillä? Ja miten sen hyötysuhteen kanssa oikeasti on?

Itselläni on Motonetin 150w perusinvertteri (http://www.motonet.fi/fi/tuote/455553/Invertteri-max-150W-12V-230V) vaunulla ja jos telkkari sen kanssa toimisi niin 230V telkkarin saisi muutaman kympin halvemmalla kuin vastaavan 12V/230V mallin.

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: Eemika - 26.09.2017     kello on 15:01 ---Itsekin invertterin käyttöä jo päässäni pähkäilin mutten vielä saanut mustaa valkoiselle.

Pelittääkö 230V LED-telkkarit kanttiaaltoa tuottavalla invertterillä? Ja miten sen hyötysuhteen kanssa oikeasti on?

Itselläni on Motonetin 150w perusinvertteri (http://www.motonet.fi/fi/tuote/455553/Invertteri-max-150W-12V-230V) vaunulla ja jos telkkari sen kanssa toimisi niin 230V telkkarin saisi muutaman kympin halvemmalla kuin vastaavan 12V/230V mallin.

--- Lainaus päättyy ---

Minulla ei ole mitään tietoa, miten Invertteri käyttää virtaa ns tyhjäkäynnillä.

Vaunussa minulla on 1500w invertteri ja sillä on käytetty aivan kaikkia vehkeitä, mikrosta, pölynimuriin ... Pääsääntöinen käyttö on jääkaapilla, joka toimii hyvin perus kantti invertterillä.

Eemika:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 26.09.2017     kello on 08:52 ---Kyllä se on päinvastoin - eli 230 VAC muunnetaan elektroniikan vaatimiin tasajänniteisiin 5-19 VDC.. yleensä akusta->230 "mutka" on extraa, mutta en ole pitänyt turhan isona, että investoisin 12V töllöön (saatavuus ja hinnat oli 7v sitten huonompi). Led 20" vie mulla 9-15W, että on ihan sama onko se vaikka inv. ja muuntajahäviön verran isompi, esim. 0.8 -> 15W/0.8=18.75 W

--- Lainaus päättyy ---

Ja tietoahan löytyy kun vain malttaisi lukea. Eli pientä hävikkiä invertteri välissä tekee. Tuolla ei tosin meidänkään käytössä ole mitään merkitystä. Ja silloin kun ei TV:tä käytetä niin napsaistaan invertteri pois päältä. Ei vie telkkari eikä invertteri turhaan sähköä valmiustilassa.

Mutta miten ronkeleita TV:t on kanttiaaltoinvertte rin virralle? Toimiiko sellainen yhdistelmä?

K.E.V:
Tuo toimii/ei toimi riippuu ihan telkkarista. Kuvassa ja äänessä voi esiintyä häiriöitä paljonkin. Kokeilemalle selviää oman intikan perässä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View