Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Oikea neliveto

<< < (11/23) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 29.12.2014     kello on 14:05 ---Mutta vähän taaksepäin.

1. Perinteinen eli jatkuva neliveto. Jatkuva neliveto tarvitsee keskitasauspyörästö n, että se kääntyy.

Esin LADA NIVA. Neliveto täysin kiinteä ja keskitasauspyörästö jä 2-3, jotka voidaan mekaanisesti lukita. Idiootti varma systeemi.

--- Lainaus päättyy ---
Kerropas pamaus kun olet perehtynyt nelivetoihin...

Mitenkä tuon mun Willyksen voiman tasaus jakaantuu etu- ja taka-akselin osalta?

Siinähän on tietysti tasuspyörästöt etu- ja taka-akselilla. Normaalisti on takaveto, mutta alennuslaatikosta saadaan hitaan puolen ajaksi voima kytkettyä välittymään myös etuakselille. Tällöin etu- ja takaveto ovat kiinteästi päällä.
Nyt kun ajetaan kovalla maalla, niin missä on sulake, kun ainoa luiston mahdollisuus on renkaan alla?

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 29.12.2014     kello on 14:25 ---Kerropas pamaus kun olet perehtynyt nelivetoihin...

Mitenkä tuon mun Willyksen voiman tasaus jakaantuu etu- ja taka-akselin osalta?

Siinähän on tietysti tasuspyörästöt etu- ja taka-akselilla. Normaalisti on takaveto, mutta alennuslaatikosta saadaan hitaan puolen ajaksi voima kytkettyä välittymään myös etuakselille. Tällöin etu- ja takaveto ovat kiinteästi päällä.
Nyt kun ajetaan kovalla maalla, niin missä on sulake, kun ainoa luiston mahdollisuus on renkaan alla?

--- Lainaus päättyy ---
villyshän on  juurikin takaveto sekä kytkettävä jäykkä neliveto ilman tasauspyörästön lukkoja,
tosin uusimmissa on taka-akselilla vevykitkalukko esijännitetyillä jousilla.
ja se sulake villyksessä on tehoton moottori, mutt jos kaikilla rattailla on uskomaton pito ja voimariittää niin etuvetarin ristikko korkkaa..
tuollaisella tekniikallaha landgruiserin malleja sai vielä ainakin 90luvun loppussa

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 29.12.2014     kello on 14:30 ---Nyt tipahdin mikäs tämä Willys on ?

--- Lainaus päättyy ---
ny puhe hieman vanhemmasta Jeep mallista

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: rolli4x4 - 29.12.2014     kello on 14:33 ---ny puhe hieman vanhemmasta Jeep mallista

--- Lainaus päättyy ---

Aivan en aloittanut aivan noin alusta,   :P

Yllä kerrottu hyvin tuo tekniikka.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 29.12.2014     kello on 14:36 ---Aivan en aloittanut aivan noin alusta,   :P

Yllä kerrottu hyvin tuo tekniikka.

--- Lainaus päättyy ---
Joo ei tämä ollut mikään kompa.... :)
Olen vain ihmetellyt sitä toimintaa.
Mulla on ollut koko voimansiirto pöydällä, mutta ainakin  teoriassa sinne tulee kovia vääntöjä, jos pitävällä pinnalla ajelee pitkään. Toisaalta siinä ei saa nelivetoa kytkettyä ilman hidasta puolta. Tehohan on mitä on. Hurricane 2,2 L sekaventtiilikone tarjoaa hurjat 75 hp tehoa ja 156 Nm väännön.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View