rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Sukkia sotapojille  (Luettu 1202 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:58
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Sukkia sotapojille
« : 18.04.2011 kello on 20:30 »
Taas lähti tälläinen lähetys Upinniemen sotilaskotiin.  Varusmiehille.  Lealla kasassa n.30 paria ja lisää tulee! :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
Vs: Sukkia sotapojille
« Vastaus #1 : 18.04.2011 kello on 21:08 »
Mitäs Te näin myöhään? Kun itse olin siellä -69 niin piti villasukat itse tuoda.  No ,parempi myöhäään kuin ennen. Lämmittää varmaan. Silloin RannJp:ssä käytettiin jalkarättejä.Ei olleet kivoja.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
Vs: Sukkia sotapojille
« Vastaus #2 : 18.04.2011 kello on 21:27 »
Hyvä että sotapojilla pysyy varpaat lämpöisinä! :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Sukkia sotapojille
« Vastaus #3 : 18.04.2011 kello on 21:30 »
onpa siin ahkera käsityöläinen ... hieno homma.. hatun noston paikka täs on nyt  :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:09
Vs: Sukkia sotapojille
« Vastaus #4 : 19.04.2011 kello on 08:46 »
onpa siin ahkera käsityöläinen ... hieno homma.. hatun noston paikka täs on nyt  :)

 Mulla myös äiti kutoi aina automatkojen aikana kun oli vänkärinä, nykyisin kun joutuu ajamaan niin on jättänyt käsityöt kiikkustooliin, no silloin on kirja auki samalla ja lukee ja tulee sukkia ja lapasia. Ei oo tullut perintönä mulle kun ei onnistu kutominen vaikka katsoo kaksin silmin ja tekis kaksin käsin.  :D (oli se jossain se hatunnosto hymiökin, muttei tuossa ylhäällä)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Sukkia sotapojille
« Vastaus #5 : 19.04.2011 kello on 23:25 »
Mulla myös äiti kutoi aina automatkojen aikana kun oli vänkärinä, nykyisin kun joutuu ajamaan niin on jättänyt käsityöt kiikkustooliin, no silloin on kirja auki samalla ja lukee ja tulee sukkia ja lapasia. Ei oo tullut perintönä mulle kun ei onnistu kutominen vaikka katsoo kaksin silmin ja tekis kaksin käsin.  :D (oli se jossain se hatunnosto hymiökin, muttei tuossa ylhäällä)

kyl varmaankin onnistuu tuo kutominen , kun meet sinne äidin oppiin ja youTubessa opetetaan ihan videonkera , mut juu ei se tiettykään ihan niin mene et alkaa vaan kutomaan , kyl siihen tarvitaan tahtoakin .. itse kyl tykkään kutoa ja yleensäkkin tehdä käsitöitä ne ovat hyvää terapiaa eikä tule laiska olo , kun jotain tekee ja itse en kyl lue samalla  , kuin jotain ohjeita , mut töllöä kyl pystyy samalla katsomaan ...



*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
Vs: Sukkia sotapojille
« Vastaus #6 : 19.04.2011 kello on 23:30 »
Mulla vaimolla on välillä nypläystyyny mukana reissulla. Siinä nypylät lentää edestakaisin, etten pysy perässä siinä. En muuten osaa edes nyplätä!!!

Vaimo teki muuten sen matkatyynyn ihan itse kansalaisopistolla. Hatunnosto multa ainakin hänelle siitä, kuten myös nypläystaidosta.