Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Kitkat / Nastat

<< < (12/39) > >>

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 22.01.2015     kello on 20:10 ---Minä ajattelin kokeilla kitkarenkaita retkuiluautoon...

Sillähän en nyt aja, kuin kesällä niin ei se jääpito ole niin tarpeen. Aattelin josko olisi hiljaisemmat ajaa.
Tällaisia halpoja olen ajatellut, kuin Goodride, tai Nangkang. Ei putoaisi korkealta, jos eivät toimisi.

Sydäntalvella ajan vain nastoilla ja mielummin suht tuoreilla.

--- Lainaus päättyy ---
Minkä ihmeentakia kitkarenkaita kesäkäyttöön? Kyllä siihen on hiljaisempia ja kestävämpiä sekä vielä vaikkapa jarrutus tai kaarrepidoltaan parempia renkaita olemassa. Vielä noita kinkkejä mitkä ei pärjää kuin autobildin testeissä. Missä tulee aina erilaisia tuloksia kuin muilla???
Itse vaihdoin ensiasennuskinkit vaunustakin pois ja parempi vetää näillä Vanco:illa

retkeilijä:
Täällä Pohjois-Savossa on marras --- helmikuussa valtateillä välillä lunta, välillä jäätä ja joskus sulaa. Kaikki pienemmät tiet ovat lumisia tai jäisiä. Lumisetkin pinnat ovat pakkautuneet tiukaksi ja niissä on usein ns. pakkasliukkautta. Jyrkät, jopa 15 % nousut/laskut vaativat nastarenkaat.

As.autossani (3-vuodenajan) oli uudet Nokia kitkarenkaat kesällä kun sen hankin. Ei muita renkaita. Niillä mennään kunnes tulee aika vaihtaa ne (ehkä M+S renkaat). Henkilöautossa tietenkin talvella nastat.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 23.01.2015     kello on 08:39 ---Minkä ihmeentakia kitkarenkaita kesäkäyttöön? Kyllä siihen on hiljaisempia ja kestävämpiä sekä vielä vaikkapa jarrutus tai kaarrepidoltaan parempia renkaita olemassa. Vielä noita kinkkejä mitkä ei pärjää kuin autobildin testeissä. Missä tulee aina erilaisia tuloksia kuin muilla???
Itse vaihdoin ensiasennuskinkit vaunustakin pois ja parempi vetää näillä Vanco:illa

--- Lainaus päättyy ---
Kokeilunhalua vain....
Kuten jo sanoin, niin minulla on todella hyvät kokemukset kiinalaisista pakun kesärenkaista. Siinä eka syy. Vastaavasti saksalaisista premium renkaista meni kolmesta rungot.
Toiseksi on teoreettinen mahdollisuus liikutella autoa talviaikanakin. Näissä kiinan kitkoissa on sekä M+S ja se jonkun mielestä tärkeämpi jäävuori /hiutale merkki.
Kolmanneksi hiljaisuus. Itselläni on aikoinaan ollut kitkat kesän ylikin ja ovat olleet ainakin sillä kertaa hiljaisemmat, kuin premium kesärenkaat. Tiedä sitten noista kovakumisimmista eurokitkoista.
Kuluminen on hieman toisarvoinen. Ajoa tulee n. 7000km/v. Ikä tulee helpommin vastaan aikaisemmin.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä - 23.01.2015     kello on 08:57 ---As.autossani (3-vuodenajan) oli uudet Nokia kitkarenkaat kesällä kun sen hankin. Ei muita renkaita. Niillä mennään kunnes tulee aika vaihtaa ne (ehkä M+S renkaat). Henkilöautossa tietenkin talvella nastat.

--- Lainaus päättyy ---

Minkäslaiset talvirenkaat ne on, joissa EI ole M+S merkintää?

retkeilijä:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 23.01.2015     kello on 09:37 ---Minkäslaiset talvirenkaat ne on, joissa EI ole M+S merkintää?

--- Lainaus päättyy ---

Onhan niitä ympäri vuoden käytettäviä polkupyörissä, kottikärryissä, rollaattoreissa, pyörätuoleissa jne...

Mutta kelpaisiko alla oleva?   ;D

ps. talvirenkaita ei mainittu retkeilijän tekstissä ollenkaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View