Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Kitkat / Nastat

<< < (10/39) > >>

kalavaanari:
Uskomukset näyttelee isoa roolia rengasvalinnoissa. Nokian inssi oli oikeassa, kuten monen muunkin rengasmerkin inssit, ja testitulokset. Kitkarenkaat ovat loistava valinta erityisesti Pohjois- ja Itä-Suomessa jossa talvella on lunta ja vain harvakseltaan liukkaat peilijäät. On ne kivat myös riittävän etelässä, jossa on harvoin pakkasta.

Itsellä on farkussa kitkat ja tulee olemaan jatkossakin. Viime talvi ole erityisen huono vesisateiden ja jään vuoksi, mutta siltikään en kokenut mitään ongelmaa kitkoilla ajaessa. Nyt kun on taas kunnon talvi, lunta ja pakkasta, niin kyllä vain kitkat pitää lähdöissä ja jarrutuksissa aivan mahtavasti. Aiemmat nastarenkaat (merkki-sellaiset) eivät ole kyenneet samaan ajotuntumaan ja pitoon.

Asuntoautossa on piikkirenkaat vielä, mutta kun vaihdon aika tulee niin kitkat menee niillekin valsseille.

Asenteet on pahin viholliseni :o

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: kalavaanari - 22.01.2015     kello on 17:38 ---Uskomukset näyttelee isoa roolia rengasvalinnoissa. Nokian inssi oli oikeassa, kuten monen muunkin rengasmerkin inssit, ja testitulokset. Kitkarenkaat ovat loistava valinta erityisesti Pohjois- ja Itä-Suomessa jossa talvella on lunta ja vain harvakseltaan liukkaat peilijäät. On ne kivat myös riittävän etelässä, jossa on harvoin pakkasta.

--- Lainaus päättyy ---

Kuten jo hetki aiemmin sanoin: Luulis, että rengasvalmistajan edustaja olis joskus käynyt pohjoisessa!   >:D

Aakku:
Minä ajattelin kokeilla kitkarenkaita retkuiluautoon...

Sillähän en nyt aja, kuin kesällä niin ei se jääpito ole niin tarpeen. Aattelin josko olisi hiljaisemmat ajaa.
Tällaisia halpoja olen ajatellut, kuin Goodride, tai Nangkang. Ei putoaisi korkealta, jos eivät toimisi.

Sydäntalvella ajan vain nastoilla ja mielummin suht tuoreilla.

blue:
Relluun jouduin talvirenkaat hommaamaan syksyllä.

Olen aiemmin ollut nastamiehiä,mutta päädyin kuitenkin kitkoihin(Goodyear Ultragrip ice2) TM-testivoittaja Nokian kanssa.
Kertaakaan en ole nastoja kaivannut, pääkaupunkiseudulla asutaan.

Suosittelen muitakin kokeilemaan KUNNON kitkoja,saattaa yllättää positiivisesti;-)

Jukeli:

--- Lainaus käyttäjältä: blue - 22.01.2015     kello on 20:18 ---Relluun jouduin talvirenkaat hommaamaan syksyllä.

Olen aiemmin ollut nastamiehiä,mutta päädyin kuitenkin kitkoihin(Goodyear Ultragrip ice2) TM-testivoittaja Nokian kanssa.
Kertaakaan en ole nastoja kaivannut, pääkaupunkiseudulla asutaan.

Suosittelen muitakin kokeilemaan KUNNON kitkoja,saattaa yllättää positiivisesti;-)

--- Lainaus päättyy ---

Kuullut juttua, että Helsingissä monet ajelee kesiksillä kesät talvet... tiedä sitte. Itse tykkään kyllä nastoista vaikka molemmilla olen ajanut. Nastarenkaissa jotenkin näkee paremmin sen renkaan kunnon. Olen ajanut kitkoilla jotka oli "uudenveroiset", mutta niin kovettuneet, ettei mitään pitoa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View