rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vaunusta kesämökiksi.  (Luettu 8581 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:20
  • seniori
Vs: Vaunusta kesämökiksi.
« Vastaus #15 : 25.11.2014 kello on 08:50 »
Vielä ennättää ennen talvea tekaista puukehikon jonka päälle sitten kevytpressu.



Sitten ensi kesänä, kun ei reissaa, voi rakentaa tukevamman  :blank:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:20
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Vaunusta kesämökiksi.
« Vastaus #16 : 25.11.2014 kello on 08:59 »
Eilen kävin ostaan vanhan Transitin, sinne rakennan saunan :) Ja paljuna meillä toimii vanha valurauta amme, jonka alla pidän tulta, niin siellä voi olla pakkasellakin,

Sitten Noita Nokinenä pataa hämmentämään, sekä Hajamielinen Professori laittamaan mausteet joka sanoo: Suolaa, suolaa, enemmän suolaa.    ;) Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:12
Vs: Vaunusta kesämökiksi.
« Vastaus #17 : 25.11.2014 kello on 09:22 »
Minä rakentaisin heti peltikaton, jos hiemankin on tarkoitus, että se palvelisi vaikka 10 - 15 vuotta tai pidempäänkin.
Esim. viimekesän raekuuro hakkasi valokateen napurin terassilta reikiä täyteen. Lisäksi valokate on kaunis vaan pari kolme ensimmäistä vuotta. Mikäli ei sitä pese ja huolla vuosittain.
En tiedä onko näitä valokatelaatuja montaaa eri laatua, huonoja ja hyviä.

Peltikatto pimentää. Pitää vaan ostaa kunnon valokate, ei poistomyynnistä sitä halpaa 5€/m2, vaan polykarbonaattia. Sitten kestää.

Nimimerkki: ''Terassin katto meni mutta Hymerin kattoikkunat on ehjät''

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.12.2023 kello on 10:08
Vs: Vaunusta kesämökiksi.
« Vastaus #18 : 25.11.2014 kello on 11:03 »
En tiedä onko näitä valokatelaatuja montaaa eri laatua, huonoja ja hyviä.
Mulla on liiterin ja kesäkeittiön katot Fastloc Uni-levyistä tehty.
Ei tosiaankaan ole halvinta, mutta monta vuotta ovat katoilla ehjinä ja läpinäkyvinä pysyneet.
Kesäkeittiön kattoa katselin kesällä, että pestä sen pikkuhiljaa voisi, mutta ei ainakaan viime kesänä tullut pestyä...oli niin kuuma  :D
Kiinnitys tapahtuu tuossa systeemissä alapuolelta, tekemättä reikiä itse katteeseen, niin on takuulla vedenpitävä.
Tuolla onnistuu myös kaarevien pintojen teko. Itsellä kesäkeittiön katto on kaareva, kupera, tai jotain  ;)



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Vaunusta kesämökiksi.
« Vastaus #19 : 26.11.2014 kello on 11:42 »
Mulla on liiterin ja kesäkeittiön katot Fastloc Uni-levyistä tehty.
Ei tosiaankaan ole halvinta, mutta monta vuotta ovat katoilla ehjinä ja läpinäkyvinä pysyneet.
Kesäkeittiön kattoa katselin kesällä, että pestä sen pikkuhiljaa voisi, mutta ei ainakaan viime kesänä tullut pestyä...oli niin kuuma  :D
Kiinnitys tapahtuu tuossa systeemissä alapuolelta, tekemättä reikiä itse katteeseen, niin on takuulla vedenpitävä.
Tuolla onnistuu myös kaarevien pintojen teko. Itsellä kesäkeittiön katto on kaareva, kupera, tai jotain  ;)

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Ahaa ..vai että tämmöinen..hmm vanhan pikkusaunan kattokin voisi siis ehkä olla tämmöisestä tehty..tarttee tutkiskella tuotetta tarkemmin  :laugh:

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 08:25
Vs: Vaunusta kesämökiksi.
« Vastaus #20 : 26.11.2014 kello on 14:36 »
ja jos asuu jo "mökillä "
niin kuin allekirjottanut
niin on vallan mukavaa
välillä ottaa ja lähteä mökkibiilillä
vaihtamaan maisemaa....
mutta on se vaan niin mukavaa
kotiin taas palata   :-*
Tuostakin voi olla kahta mieltä. No, minä en ole.