Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Sitruunahappo
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Rauzi - 11.11.2014 kello on 17:06 ---No esim 50 v pensatankki. Viis litraa kuumaa vettä, pari kiloa sitruunahappoa. Kuumana tankkiin ja ravistelua. Voi sitä välillä lämmittääkki ja jatkaa taas. Lähtee, oikeen ritinä kuuluu tankista. Isommille ulkoisesti putsattaville osille sopivan iso astia ja sinne liemi, kuumana. Se siis toimii vaan kuumana se happo. Minä mistään mitään tiedä, kunhan oon kokeillu ja oppinu.
Sama saakelin happo on monitoimikamaa. Esim mustikkapiirakan mustikkatavaraan happoa niin maku paranee, eikä sinistä huulia tai sormia. Ja jos mustikkasotkua tippuu vaatteelle niin lähtee tavallisessa pesussa. Käsistä sillä lähtee sipulin, valkosipulin, ja kalan haju, ja lähtee punajuuren tms. väritki. Puhistaa kalkit kahvinkeittimestä ja vessanpöntöstä, puhistaa vaunun vesijärjestelmän ja vaikka mitä.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä se toimii kylmälläkin vedelle ( huoneen lämpöinen ), mutta aika on pitkä. Itse käytän Pohjien ( Primus ) puhdistuksessa muoviämpärillinen kuumaa vettä ja noin 200-300 gramma happoa, mutta annan olla noin 4-6 tuntia ja sitten harjaus ja huuhtelu ja uusi upotus. Enemmän ainetta niin nopeampi toiminta. ;)
Miksi et laita tankkia tayteen?
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Rauzi - 11.11.2014 kello on 17:06 ---No esim 50 v pensatankki. Viis litraa kuumaa vettä, pari kiloa sitruunahappoa. Kuumana tankkiin ja ravistelua.
--- Lainaus päättyy ---
Minä sitten olin eka kokeilullani nuuka hapolle, oli näet ostettu apteekista, pistinkö n. 200g.
Keittelin näet keskuslämmitys kattilasta irroitettua lv. kuparikierukkaa 20 litran maali ämpärissä, puoli kierukkaa mahtui nesteeseen, kääntelin ahkeraan. Toholla lämmittäen, kaksi ämpäriä paloi pohjasta puhki, kyllä ainakin kierukan ulkopuoli puhdistui, sisään kun ei pitkälle näe.
Rauzi:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 11.11.2014 kello on 18:23 ---Kyllä se toimii kylmälläkin vedelle ( huoneen lämpöinen ), mutta aika on pitkä. Itse käytän Pohjien ( Primus ) puhdistuksessa muoviämpärillinen kuumaa vettä ja noin 200-300 gramma happoa, mutta annan olla noin 4-6 tuntia ja sitten harjaus ja huuhtelu ja uusi upotus. Enemmän ainetta niin nopeampi toiminta. ;)
Miksi et laita tankkia tayteen?
--- Lainaus päättyy ---
Miksi en laita tankkia täyteen... En tiä, ikinä tullu ajatelleeksi. Kokeilen.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 8.11.2014 kello on 19:35 ---Kuka myi minulle sitruunahappoa 2 kiloa, haluaisin ostaa sita 10 kg.
--- Lainaus päättyy ---
Olen nyt "saanut" sitruunahappojauhet ta 25 kg ja fosvorihappoa 10 litraa. Osaltani aihe on loppu. Thumb
migel:
No ei kait ihan loppu ku toi 25kg sulaa aikas äkisti mut toivottavasti olet saanut kanavan auki josta lisää tilaillen tarpeen tullen! :D
Ja Hywää Joulua Mjo+tyttöystävä jota vaimoksikin usein kutsutaan ja joka aina yhtä hehkeänä vierellä visertää! :D ;) Kuten myös tuo minun taisteluparini! :D Kaikkea hyvää vuoden vaihteeseen t migel ja karvaiset ystävät Strömmasta!
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta