Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Asiakaspalvelua Kiinasta

<< < (7/17) > >>

Captainkidd:

--- Lainaus käyttäjältä: K70 - 30.10.2014     kello on 10:09 ---Just näin.
En tiedä käytinkö tätä väärin hyväkseni, kun tilasin objektiivin vastavalosuojan HongKongista. Satuin olemaan himassa ja näkemään, kun postinjakaja runnoi paketin meidän postilaatikkoon...n o vastavalosuoja oli kahdessa osassa.
Laitoin postia myyjälle, että tuote oli rikki ja valokuva mukaan. Vastaus tuli lähes samantien, että postittaa uuden.
Se tuli ehjänä perille.

Samoin yhden kännykän suojan olen saanut rikkinäisenä ja sen tilalle tuli nopealla aikataululla uusi.

Aika paljon olen tilaillut kaikkea pikkusälää ebayn kautta, niin koskaan ei ole tarvinnut antaa huonoa palautetta.

Tilasin autoon uuden maskin, jonka kuriiri oli ollut tuomassa, kun olin lomalla. Naapuri oli sanonut lähetille, että kämpässä ei ole ketään ja soita vastaanottajalle, niin hän voi ottaa paketin vastaan. Ei käynyt. Ei ollut jättänyt edes lappua postilootaan, jonka usein tekevät, että voi itse noutaa jostain.
Kun tulin lomalta himaan, laitoin ebayn kautta postia myyjälle kysyäkseni missä paketti viipyy, oli ebay tehnyt samantien rahan pidätyksen myyjältä ja myyjä oli samantien ruvennut selvittelemään paketin kohtaloa ja saanut selville, että se on Itellalla Suomessa. Soittelin Itellaan, niin siellä selitettiin, että paketin osoitetiedoissa on jotain epäselvää  :D kuitenkin lähetti oli osannut käydä oven takana kerran. No sain sovittua

--- Lainaus päättyy ---

Teitpä tosi pahan tempun, sillä ebay:ssa 2-5 % tavarahävikki johtuu postista. Asia on selvitelty perusteellisesti, ja postit eri maissa myöntävät tavaraa kohdeltavan huonosti. Hävikistä iso osa katoaa myös postien työntekijäiden taskuihin (jos mahtuvat). Olis vaan pitänyt käydä näyttämässä jakajan rikkomaa pakettia ensiksi postin esimiehelle.
Kyseenalaista meininkiä. Jos ite olisit ebay-myyjä, niin toisin olisit toiminut.

Kiinalaisilla on omat varastot ja paikalliset myyjät jokaisessa ebay-maassa. Vaikka tilaat ebay.uk.com englantilaiselta myyjältä, tavara voi, ja hyvin usein tuleekin jostain kiinalaisten varastosta.
Vähän niinkuin tuossa Perho-Ukon tapauksessa.

Oulaa:
Nii kait tuon otsikon voisi muuttaa että asiakaspalvelua Ebayssa.
Eiköhän siellä kaikki kauppiaat kansallisuudesta riippumatta halua tehdä kauppa .
Minä en ole huomannut juurikaan eroja ,Italialaisessa,Saksalaisessa,Kiinalaisessa tai Ukrainalaisessa kauppiaassa .
Kaikki ovat pitäneet lupauksensa hyvin .

Katsokaapas ,on siellä Ebayssa palauteet meistä ostajistakin .

perho-ukko:
Tämä on sitä nykyajan kaupankäytiä kansainvälisesti,varsinkin netissä,ja nuokin lamput,mitkä tuli Kiinasta,valmistusmaa oli Malesia !

james_III:

--- Lainaus käyttäjältä: Captainkidd - 30.10.2014     kello on 14:32 ---
Kiinalaisilla on omat varastot ja paikalliset myyjät jokaisessa ebay-maassa. Vaikka tilaat ebay.uk.com englantilaiselta myyjältä, tavara voi, ja hyvin usein tuleekin jostain kiinalaisten varastosta.

--- Lainaus päättyy ---

Tuotteen sijainti kyllä lukee varsin yksiselitteisesti siinä postikulujen alapuolella,  aina on pakko kertoa etukäteen mistä tuote tulee. Myyjän varsinaisella sijainnillahan ei ole mitään väliä, mutta mahdollisislla lisämaksuilla on.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: james_III - 30.10.2014     kello on 18:29 ---Tuotteen sijainti kyllä lukee varsin yksiselitteisesti siinä postikulujen alapuolella,  aina on pakko kertoa etukäteen mistä tuote tulee. Myyjän varsinaisella sijainnillahan ei ole mitään väliä, mutta mahdollisislla lisämaksuilla on.

--- Lainaus päättyy ---
Eikös se myyjän sijainti määrää esimerkiksi tullimaksut?
Jos tilaan Eu maasta, niin oletukseni silloin on, että tullimaksuja ei tulisi. Olenkohan nyt väärässä?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View