Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
pullotunkit tukijalkoina?
MCL:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 25.10.2014 kello on 16:45 --- Tämä sitten meni vaunupuolelle, vaikka kysyjällä onkin auto.
Sen vähät mitä vaunuja olen katsellut, useimmissa tukijalat nostaa tuosta "pärekopan" nurkasta. Jos on hiukankaan katsellut puusta/alumiini pellistä tehtyä vaunun koria, niin pitää olla aikamoinen luottamus moiseen "pärekoppaan", jos kulmasta isommin nostaa. Eräskin tuttu poisti tukijalat ja alkoi nostaa tunkilla, nyt Solikka on jo päässyt poistoon vuotojen takia, tuskimpa noi nostot vuotoja vähensi?
Nuo joissa (kuten vaimon Alpine) on tukijalat rautarungossa on ehkä hiukan erijuttu. Niissä tehdas antaa tietyillä ohjeilla luvan nostaa pyöränkin ilmaan. Itse kyllä toistaiseksi käytän tunkkia.
--- Lainaus päättyy ---
Ihan mielenkiinnosta, kuinka yleistä on, että tukijalat eivät ole kiinni teräksisessä rungossa? Olen oman, kylläkin hyvin rajallisen, kokemuksen mukaan kuvitelut että pääsääntöisesti jalat ovat teräsrungossa kiinni. Olenko väärässä?
Laaga:
--- Lainaus käyttäjältä: MCL - 26.10.2014 kello on 19:50 ---Ihan mielenkiinnosta, kuinka yleistä on, että tukijalat eivät ole kiinni teräksisessä rungossa? Olen oman, kylläkin hyvin rajallisen, kokemuksen mukaan kuvitelut että pääsääntöisesti jalat ovat teräsrungossa kiinni. Olenko väärässä?
--- Lainaus päättyy ---
Jako noiden tukijalkojen osalta menee suurinpiirtein pohjoismaisissa pohjassa kiinni saksalaisissa teräsrungossa kiinni. Tietysti voi olla poikkeuksia mutta näin ainakin niissä joita olen katsellut.
K.E.V:
Ikävä kyllä olet hieman pihalla. Eli pääsääntöisesti ne on pohjassa , ei rungossa. A-autoissa voi olla eri asia. En tiedä.
Edit: Kuten jo aiemmin kerroin saksalaisvaunu ainakin taipui kulmatuilla niin ettei ovi mennyt kiinni, varmaan saman tekee pohjoismaalaisetkin . En ole kokeillut kun helpompaa ajaa se suoraan ja sitten vaan tukea.
Catiska:
Oman, vain muutaman vaunun ja auton kokemuksella niissä on kaikissa ollut kulmatuet rungossa kiinni. Ovet ja luukut on aina auenneet vaikka joskus on vähän voimallisemmin suoristettu.
Juuri lueskelin ohjekirjasta nykyisen kamppeen kulmatuen tiedot. Al-Ko ilmoittaa tuolle kulmatuelle 1000kg kantavuutta, siis per tuki. Joten kait sillä hieman saa punnertaa kampetta suoremmaksi.
K.E.V:
Auto ja vaunu taitaa olla eri asia noitten kulmatukien suhteen, on tuttavallanikin auto missä hydraulit, painaa nappia niin vaakaa automaattisesti.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta