Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Microsoft tappaa Nokia-brändin etuajassa

<< < (6/9) > >>

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  2.03.2015     kello on 13:01 ---Softa sekoili. Kaatui ja jumitti, tätä oli toki ollut minulla jo edellisissäkin, viimeisimmässä communicaattorissa. Ikävin oli näppäimistön sekoilu, siitä fyysisestä näppiksestä välillä merkit ikäänkuin siirtyivät sivusuunnassa, eli jos painoi S-kirjainta, tuli A ja jos painoi vaikkapa R-kirjainta, tuli E. Joskus taas siirtyi toiseen suuntaan jne.

Lisäksi monet rajoitteet, eli synkronoinnit useimpiin palveluihin mahdottomia (tarkoitan niin kalenteria kuin pilvipalveluita ja vaikkapa meidän matkatoimistojen palveluihin).
Myös symbianin käytettävyys kosketusnäytöllä oli aika ankeaa. Suunnittelu kun oli perustunut enemmänkin valikoiden käyttöön.

Kertokaahan mitä hyvää näette Symbianissa tämän päivän kilpaileviin käyttiksiin?

--- Lainaus päättyy ---

Minulla ei ole ollut mitään ongelmaa Symbianin käytössä, synkronointikin toimii, yhdistyy jopa tuohon 4kk vanhaan autoon ongelmitta. Ja akku kestää ja kestää ja kestää...

Ja jos verrataan samanikäisiin käyttiksiin, niin kyllä Symbian on siellä top3 sakissa.

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  2.03.2015     kello on 18:50 --- vaan kyse on minun osaltani ollut jatkuvasti onko Symbian näiden nykyisten käyttisten tasalla.

--- Lainaus päättyy ---

Aika erikoista verrata nykyisiä käyttiksiä vuonna 2011 sitten esiteltyyn käyttikseen, johon viimeisin päivitys on tullut 2012.

Catiska:
Synkkaako symbian nykyisin mihin? Ei taida vieläkään hoitaa kameran varmuuskopiot automaattisesti haluamaasi pilveen. Minulla ne menee onedriveen ja kotipalvelimelle kuvan oton jälkeen. Muitakin vaihtoehtoja on niitä haluaville.

Autoon puhelimeni yhdistän, matkan aikana on mukava kuunnella spotifya ja hallita sitä auton omilla hallintalaitteilla. Puhelimen soittolistojakin on näppärä käsitellä rattikaukosäätimien avulla, kiitos käyttistason app-radio tuen, löytyy varmaan Symbianistakin?
Akkukin tuossa Xperia Z2 mallissa kestää minun aktiivisessa käytössä kolme vuorokautta. Näyttö on vain suurempi, prossu tehokkaampi ja yhteyksiä käytössä monipuolisesti jotka kaikki lisäävät kulutusta käyttiksestä huolimatta.

Mihin perustatte väitteenne että Symbianilla olisi vielä ollut tulevaisuutta käyttöjärjestelmänä älypuhelimissa? Miksi kaikki muutkin sitä käyttäneet Nokian lisäksi hylkäsivät sen? Onko niiden firmojen johtokunnat olleet kaikki pihalla ja heiltä jäänyt huomaamatta että tuo onkin vallan mainio sovellusalusta johon on helppo/näppärä pykätä ohjelmia joille on kysyntää.
Ei varmaan sekään olisi haitannut että käyttis ei oikein tue näitä tehokkaampia prossuarkkitehtuure ja yms teknisiä juttuja.

Nyt voisitte jo alkaa heittämään kovempia perusteluja, ei vain heittoja että synkkaantuuhan tämä (juu, piuhalla tietokoneeseeni) tai autooni (puhelinluettelo, sekin vähän rajoittuneesti). Kertokaa nyt oikeasti, mitä sellaista Symbianissa on mitä ostajat kaipaisivat ja mitä muissa ei ole. Niitä olisi syytä olla ihan useita, kauppa ei käy pelkän matopelin avulla nykyisin...

Aakku:
Kyllä mulla ainakin Nokian Symbian puhelimet olivat kestäviä....
Ne oli tehty omaan käyttöönsä, eli puhelimiksi. Jos Symbian olisi saanut jatkoa, niin se olisi ollut MeeGo.
Symbian on omine yksinkertaisine ominaisuuksineen ihan hyvä peruspuhelin. Minulla on vielä yksi Nokia Symbian vanhalla lankanumerolla käytössä. Pari viikkoa menee ainakin, kunnes se pyytää latausta. Sen käyttöjärjestelmä ei ole kaatunut ikinä. Mikä nykypuhelin toimii noin pitkään?

Ei kai kukaan vertaa vanhaa veivattavaakaan puhelinta nykypuhelimeen....

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  2.03.2015     kello on 20:51 ---Synkkaako symbian nykyisin mihin?

--- Lainaus päättyy ---

Ihan exchangeen (posti ja kalenteri), ja lisäksi Lync löytyy.

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  2.03.2015     kello on 20:51 ---Ei taida vieläkään hoitaa kameran varmuuskopiot automaattisesti haluamaasi pilveen. Minulla ne menee onedriveen ja kotipalvelimelle kuvan oton jälkeen. Muitakin vaihtoehtoja on niitä haluaville.

--- Lainaus päättyy ---

Kyllähän tuosta Skydrive (nykyään Onedrive) löytyy. Toimintaa en ole kokeillut, kun käytän mieluimmin omia järjestelmiä kuin jenkkikorporaation.

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  2.03.2015     kello on 20:51 ---Autoon puhelimeni yhdistän, matkan aikana on mukava kuunnella spotifya ja hallita sitä auton omilla hallintalaitteilla.

--- Lainaus päättyy ---

Saisihan tuohon Symppariin Spotifynkin, mutta en tarvitse. Autossakin kuuntelen vain radiota (viimeeksi 3 vuotta sitten kuunnellut yhden CD:n).

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  2.03.2015     kello on 20:51 ---Akkukin tuossa Xperia Z2 mallissa kestää minun aktiivisessa käytössä kolme vuorokautta. Näyttö on vain suurempi, prossu tehokkaampi ja yhteyksiä käytössä monipuolisesti jotka kaikki lisäävät kulutusta käyttiksestä huolimatta.

--- Lainaus päättyy ---

Meillä on varmaa eri käsitys aktiivisesta käytöstä, itselläni kestää max. 1,5 vuorokautta (Xperia V ja Z).

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  2.03.2015     kello on 20:51 ---Mihin perustatte väitteenne että Symbianilla olisi vielä ollut tulevaisuutta käyttöjärjestelmänä älypuhelimissa?

--- Lainaus päättyy ---

Missäs kohtaa olen näin väittänyt?

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  2.03.2015     kello on 20:51 ---Onko niiden firmojen johtokunnat olleet kaikki pihalla

--- Lainaus päättyy ---

Ainakin Nokian johtokunta oli pihalla, vaihtaa nyt oma markkinajohtaja kilpailijan marginaaliseen käyttikseen.

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  2.03.2015     kello on 20:51 --- ja heiltä jäänyt huomaamatta että tuo onkin vallan mainio sovellusalusta johon on helppo/näppärä pykätä ohjelmia joille on kysyntää.

--- Lainaus päättyy ---

Symbian tukee QT kehitysympäristöä, mitä sen seuraaja ei tue vieläkään.

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  2.03.2015     kello on 20:51 ---Ei varmaan sekään olisi haitannut että käyttis ei oikein tue näitä tehokkaampia prossuarkkitehtuure ja yms teknisiä juttuja.

--- Lainaus päättyy ---

Symbian on tukenut iät ajat ARM arkkitehtuuria, vai onko sinulla mielessä jokin toinen arkkitehtuuri jota nykyään käytetään yleisesti?

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  2.03.2015     kello on 20:51 ---Symbianissa on mitä ostajat kaipaisivat ja mitä muissa ei ole. Niitä olisi syytä olla ihan useita, kauppa ei käy pelkän matopelin avulla nykyisin...

--- Lainaus päättyy ---

Saahan tuolle (vieläkin) paljon appseja, jopa matopelin sen Symbianissa toimivan Angrybirdsin tilalle ;)
Itse tosin käytän noista enemmän vain WhatsApp:ia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View