Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Microsoft tappaa Nokia-brändin etuajassa

<< < (5/9) > >>

K.E.V:
Tuo 808:n kamera, pieksää esim 1020:n ja 930:n vastaavat, lasken kaikki Androidit ja i-tuotteet niihin vastaaviin  ;)  ,tiedostonhallinta ihan omaa luokkaansa , kalenteri hyvä.

Ja kyllä 808:n näyttökin on kosketukseltaan hyvä.
En kuvailemiasi vikoja E7:n näppiksestä ole vielä löytänyt vaikken tosin ole niitä montaaKYMMENTÄ käyttänyt , myynyt tai huoltanut.
Olettaisin viallista yksilöä tuossa kohti.

hkellokumpu:
Täällä nyt näyttää olevan jollakin pakonomainen tarve osoittaa Nokian puhelintoiminoista luopumisen erinomaiseksi asiaksi.
Tosiasiahan vaan on se että käyttöjärjestemä vaihdoksen MS:ltä tullut uusi vetäjä saneli ehdot,ja valinta osoittautui kohtalokkaaksi Nokia puhelin alalle.
Mitä lupauksia saimme MS:ltä?
 Tukun,mitä on toteutunut?
 Käytännölisesti ei mitään.Oulua pidettiin vahvana,milloin palvelinkeskustana milloin ammattitaitoisina henkilökuntana?
Nyt entiset niin Oululaiset kuin muutkin entiset Nokialaiset kävelevät tumput suorana katteettomien lupausten myötä.
Tämäkö pitäisi katsella positiivisenä asiana,HäH?

Catiska:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda -  2.03.2015     kello on 15:59 ---Tuo 808:n kamera, pieksää esim 1020:n ja 930:n vastaavat, lasken kaikki Androidit ja i-tuotteet niihin vastaaviin  ;)  ,tiedostonhallinta ihan omaa luokkaansa , kalenteri hyvä.

Ja kyllä 808:n näyttökin on kosketukseltaan hyvä.

--- Lainaus päättyy ---

Kamera ei ole käyttiksen hyvyyttä, eikä noissa juurikaan ole eroa 808 ja 1020 välillä. Lisäksi näihin muihin käyttiksiin löytyy huomattavasti enemmän softia/palveluja jotka hyödyttää kuvaajaa sekä jakamisessa, automaattisessa varmuuskopioinnissa että muokkauksessa. Symbian on noissa asioissa onnettoman jäljessä.

Kalenteri ei ole mielestäni (olen osin vanhojen muistikuvien varassa) hyvä. Se toimii kyllä jos käytät sitä paperikalenterin korvikkeena, mutta minulle se on laajempi käsite ja haluan kaikkien laitteideni olevan synkassa keskenään ja tänäänkin olen jakanut useamman kalenterimerkinnän eri henkilöille ja haluan valitsemistani lähteistä kalenteriini automaattisesti merkintöjä. Tuossakin asiassa Symbian taitaa olla melkoisen jäljessä.

Tiedoston hallinnassakaan en näe mitään erityistä Symbianin eduksi. Avaatko tuota vähän. Ja tuosta kosketusnäyttökäytö stä en edes jaksa vääntää lisää, Symbian kun ei oltu suunniteltu alun perin kosketusnäytölle niin sehän tuntuu ja näkyy vähän joka käänteessä. Aika kornia edes väittää että se olisi siinä samalla viivalla näiden kosketusnäytölle tehdyillä alustojen kanssa.

Hiukka on sellainen maku että haikaillaan "neuvostoliiton" perään. Maailma meni jo mutta muutosta ei haluta nähdä. Mutta, ehkä suurin osa ihmisistä on väärässä ja joku valmistaja ottaa onkeensa ja alkaa valmistamaan tuon mainion Symbian käyttiksen päälle uuden malliston..

Tosi asia oli että Nokian täytyi vaihtaa käyttöjärjestelmään sä. Mikkis ei ollut se oikea, mutta Symbian oli vielä karseampi. Joillakin näyttää olevan pakonomainen tarve osoittaa että Symbian on edelleen hyvä ja ehkäpä ylivertainen käyttis, muut sitä ei vain huomaa. Olisiko iällä jotain tekemistä asian kanssa vai onko nuoremassa tai keski-ikäisessä polvessa Symbian faneja olemassa??

Catiska:

--- Lainaus käyttäjältä: hkellokumpu -  2.03.2015     kello on 18:37 ---Täällä nyt näyttää olevan jollakin pakonomainen tarve osoittaa Nokian puhelintoiminoista luopumisen erinomaiseksi asiaksi.
Tosiasiahan vaan on se että käyttöjärjestemä vaihdoksen MS:ltä tullut uusi vetäjä saneli ehdot,ja valinta osoittautui kohtalokkaaksi Nokia puhelin alalle.
Mitä lupauksia saimme MS:ltä?
 Tukun,mitä on toteutunut?
 Käytännölisesti ei mitään.Oulua pidettiin vahvana,milloin palvelinkeskustana milloin ammattitaitoisina henkilökuntana?
Nyt entiset niin Oululaiset kuin muutkin entiset Nokialaiset kävelevät tumput suorana katteettomien lupausten myötä.
Tämäkö pitäisi katsella positiivisenä asiana,HäH?

--- Lainaus päättyy ---

Miten tämä liittyy em asiaan? Symbian vs muut käyttikset ei liity mitenkään mikkiksen lupauksiin tai onko Oululaisia työttömänä. Minä en ole puolustellut tuota käyttisvalintaa, vaan kyse on minun osaltani ollut jatkuvasti onko Symbian näiden nykyisten käyttisten tasalla. Mistä sinä tuollaisia väitteitä suuhuni saat??

Aakku:
Eikös Nokialta ollut joku MeeGo tulossa...tai olikin jo ainakin yhden mallin verran?

Sittemmin Jolla otti sen käyttöönsä. Minun ennusteeni on, että Jolla on jollakin tavalla tekemisissä Nokian kanssa. Pienen hiljaiselon jälkeen Nokia ja Jolla yhdistävät voimansa, jolloin tulee uudenlainen puhelin. Itse laite tehdään Kaukoidässä, mutta innovaatiot tulee Jollalta ja Nokialta. Nokian patenttisalkku voi olla vielä taustalla.
MeeGon kai piti alun alkaenkin olla Nokian seuraava käyttöjärjestelmä älypuhelimissa, mutta erinäisistä syistä MS jyräsi sen.

Tähän kaikkeen minä uskon, kuin Neuvostoliittoon... .

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View