Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Lumiketjuista?
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 7.11.2017 kello on 22:29 ---Olen ennenkin sanonut, jotta yleisimmin kun ketjuja tarviin, joudun ajamaan n. 20km niillä.
--- Lainaus päättyy ---
Nyt on talvipuska kohdallaan jos matkailukalustosta on kyse.
T-Cat:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 7.11.2017 kello on 22:34 ---Nyt on talvipuska kohdallaan jos matkailukalustosta on kyse.
--- Lainaus päättyy ---
Puska ja puska, asuinpaikan maantieteellinen sijainti kaukana kehäteistä.
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: T-Cat - 7.11.2017 kello on 22:38 ---Puska ja puska, asuinpaikan maantieteellinen sijainti kaukana kehäteistä.
--- Lainaus päättyy ---
Huonoa on teidänkin tiehuolto.
Pohjanperän pappa:
Minulla on aina talven aikana mukana lumiketjut. Kaiken varalta. En nyt viime vuosina ole käyttänyt, vaikka muutaman kerran on ollutkin tipalla. Huonosti hoidetut tiet jne.
Aikoinaan hankin ketjut, kun oli vaunu ja auto oli etuvetoinen Saab. Sillä niitä saattoi tarvita mitä yllättävimmissäkin paikoissa.
Yrjö:
Aikoinaan kun noi ketjut hankin, oli tarjolla myös sellainen malli jossa renkaan kuvion päälle tulevat ketjut liitettiin yhteen. Ne vaatii pyörän nostamisen, tai ketjun päälle ajamisen, ilmeisesti tarkoitettu pitkille matkoille?
Valitsin tollaiset helpot/halvat, joissa ylhäältä ja alhaalta (kuvassa) puuttuu pätkät asennuksen helpottamiseksi, en tuota puutetta kuitenkaan ajossa ole huomannut.
Olen sivuketjua lyhentänyt rautalangalla kolmesta kohdasta, sekä teipannut punaisella ja kellanvihreällä teipillä yhteen liitettävät kohdat, jotta pimeässä ja hankalassa paikassa muistaisin.
Eka yrityksellä meni jotenkin "punneelle", toisella 1 min. 45 s. vararautalanka vaatisi pihdit joita ei ollut vieressä. Joten valmistajan lupaama 1 min. asennusaika täysin mahdollinen.
Monelaisia yksikin sivusto tarjoaa tohon Opeliin hinnat 14-320 ekeen.
http://www2.giga-rengas.fi/cgi-bin/rchain.pl
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta