Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Lumiketjuista?
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: Tikkakosken Diplomaatti - 7.11.2017 kello on 17:59 ---Johan ne naapuri pitäjän variksetkin nauraa jos ruvetaan ketuja kiristelemään ja löysiä ottamaan pois kuminauhoilla :D ;D
--- Lainaus päättyy ---
TD:lle onkin tärkeää mitä vaapuripitäjän varikset toiminnastaan ajattelevat.
Jos kuminauhalla voi toimintaa parantaa, kuminauhaa käytetään.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 7.11.2017 kello on 10:27 ---Kaikkienhan niiden pitäisi nykyään mennä päälle pyörä maassa, vaan ei niitä kireälle saa.
Ja ajossa tulevan lisälöysän saa pois sillä mustekalalla.
--- Lainaus päättyy ---
miksei saa kireälle? onko väärän kokoiset ketjut?
mulla ei ole mitään kokemusta henkilöautokokojen ketjuista, raskaan kaluston ketjuista jonkun verran. Ei niitä tietty niin kireällä saa että soi, mutta ei kuulukaan. pieni liikevara tarttee olla.
Pääasia on että kiristää ne ketjut oikeassa asennossa, eli lukko/kiristin kuuluu olla noin klo 07 tai 17:sta, jolloin maan vetovoima tekee siihen löysästä ketjusta pussukan.
Jos sitä löysää yrittää ottaa jostain muualta pois niin ei varmana onnistukaan. Päältä pahin virhe, ei kiristy juuri yhtään.
Ja itse olen aina laittanut ketjut eka hieman vinoon/keskemmälle autoa, että takalukko menee heti tarpeeksi kireällä niin ei tartte sen kanssa enää nyhrätä. Etupuolen lukosta sitten löysät pois, hieman edestakaisin autoa tai 10m ajoa ja uudelleen kiristys.
Sit jos ajaa pidemmän aikaa ketjuilla niin saa kiristää kerran kaks lisää. Ja uudet ketjut venyy ekoilla kerroilla.
Mautoilija:
Ketjut ovat sitävarten että pääsee pahasta paikasta pois. Kuka harrastaa offroadia matkailuajoneuvolla?
On aivan sama millä kireydellä ketjut ovat 10-50m matkan.
Hesus:
joskus kun lähtee sieltä omalta pihalta pois vähän kauemmas, voi löytää liukkaita mäkiä.
Mutta anteeksi neuvoistani; kukin viritelköön mitä vaan sukkanauhoja sun muita pyykkinaruja ketjuihinsa.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Trailer Trash Hesus - 7.11.2017 kello on 20:28 ---miksei saa kireälle? onko väärän kokoiset ketjut?
--- Lainaus päättyy ---
Ei tarvii olla mutta kun harvemmin niitä voi laittaa päälle sulalla asvaltilla, niin niitä ei saa kireälle.... :(
Olen ennenkin sanonut, jotta yleisimmin kun ketjuja tarviin, joudun ajamaan n. 20km niillä.
Yleisimmin ha/ma ketjuissa on 'kuminauha' jolla ne kiristetään.
Lisäkumi ottaa pois ne ajon aikaiset löysyydet.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta