Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Win 10
Pertti K:
Ei onneksi (vielä?) ole sinisiä ruutuja näkynyt, mutta päivityksen jälkeen alkoi tehtäväpalkin kuvakkeet katoilemaan entistä useammin (vain uudelleenkäynnistys auttaa) ja s-postiohjelma herkesi hakemasta uusia viestejä kokonaan. Jälkimmäinen ominaisuus ei nyt merkittävästi haittaa, sen verran surkea oli ko. ohjelma jo toimiessaankin. Tod.näk. korjaantuu tilin asetuksia rukkaamalla tai poistamalla tili ja asentamalla uudestaan. Mutta ei millään jaksaisi.
Niin ja läppärin kalvohiiri on nyt aina päällä ja kirjoittaessa kursori (ja sitä myötä kirjoitus) hyppii milloin minnekin. Saa sen fn + F9:llä pois, mutta seuraavan käynnistyksen jälkeen on taas päällä.
Vaeltaja:
Tällaisena tietotekniikan tumpelona olen onnistunut laittamaan 3:een koneeseen Win10 ihan vapaaehtoisesti. Kaikista noista koneista tuli paljon nopeanpia käynnistymään.
Kaikki aikaisemminkin käytössä olleet lisälaitteet toimivat Win10 kanssa hyvin. Ainoastaan oman yksityisyyden suojan parantamiseksi poistin tietosuoja asetuksista muutamia Microsoftin haluamia lupia seurata minun koneen käyttöä.
Tyytyväisiä käyttäjiä olemme olleet tähän monipuoliseen Win10 ohjelmaan.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Vaeltaja - 27.12.2015 kello on 22:23 ---Ainoastaan oman yksityisyyden suojan parantamiseksi poistin tietosuoja asetuksista muutamia Microsoftin haluamia lupia seurata minun koneen käyttöä.
--- Lainaus päättyy ---
Ja kun koneeseen on tullut nyt nuo vimosimmat Win10 päivitykset, on Microsoft "ystävällisesti" nollannut sun asetuksesi => joudut laittamaan ne nyt uudelleen jos haluat yhä olla suojassa >:(
Itse suosittelisin tuota Spybotin Anti-Beaconia. Se laittaa kaikki nuo laverteluestot päälle yhdellä hiiren klikkauksella :)
https://www.safer-networking.org/spybot-anti-beacon/
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 27.12.2015 kello on 22:32 ---Ja kun koneeseen on tullut nyt nuo vimosimmat Win10 päivitykset, on Microsoft "ystävällisesti" nollannut sun asetuksesi => joudut laittamaan ne nyt uudelleen jos haluat yhä olla suojassa >:(
Itse suosittelisin tuota Spybotin Anti-Beaconia. Se laittaa kaikki nuo laverteluestot päälle yhdellä hiiren klikkauksella :)
https://www.safer-networking.org/spybot-anti-beacon/
--- Lainaus päättyy ---
Eipä muuttanut mulla mitään asetuksia päivityksessä, vaikka kaikki mitä sai, oli pois päältä.
Valitettavasti ihan kaikkea ei saa pois.
Pystyykö tuo lisäohjelma estämään urkinnan, vai väittääkö se niin vain?
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 27.12.2015 kello on 22:43 ---Pystyykö tuo lisäohjelma estämään urkinnan, vai väittääkö se niin vain?
--- Lainaus päättyy ---
Spybotilla on pitkä historia selainestoista jotka ihan oikeasti jopa toimivat, joten tuota "referenssiä" vasten uskoisin että myös tämä oikeasti tekee sen mitä lupaa 8)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta