rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Alde 3010 kierto  (Luettu 13694 kertaa)

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:11
Vs: Alde 3010 kierto
« Vastaus #30 : 25.09.2014 kello on 19:11 »
Ei se vesi Pyhällä hengellä liiku. Ei sieltä paljon ääntä kuulu mutta kuuluu kumminkin.
Saako tuohon sen huonetermarin?

Verkkopumpusta ei kuulu mitään ääntä, tai sitten sinulla on ilmaa siellä. Millä ohjaat verkkopumppua kun kysyt siihen huonetermaria?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:30.05.2024 kello on 08:13
  • Jaa mitä että?
Vs: Alde 3010 kierto
« Vastaus #31 : 25.09.2014 kello on 21:19 »
En minä ohjaa pumppua millään, Alde ihan itse käynnistelee ja pysäyttelee. Olen olettanut että ohjauspaneelissa on haistelija, joka tunnistaa lämpötilan. Ja tuommoinen piuhan päässä oleva olisi lisävaruste. Jos näin ei ole, niin sitten pitää aloittaa armoton etsiminen vaunusta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:30.05.2024 kello on 08:13
  • Jaa mitä että?
Vs: Alde 3010 kierto
« Vastaus #32 : 25.09.2014 kello on 21:20 »
Verkkopumpusta ei kuulu mitään ääntä, tai sitten sinulla on ilmaa siellä. Millä ohjaat verkkopumppua kun kysyt siihen huonetermaria?
Mikä on pumpun toimintaperiaate jos se on äänetön? Sielä ei siis ole mitään liikkuvia osia?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:22
  • Autossa on pyörät
Vs: Alde 3010 kierto
« Vastaus #33 : 25.09.2014 kello on 21:24 »
Ihan pyörivä se pumppu on, itse en huomaa sen käyntiä kuin sormella tuntuu pieni värinä. Pumppu löhöää kumiripustuksessa , tällöin ei ääntäkään tule.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:11
Vs: Alde 3010 kierto
« Vastaus #34 : 25.09.2014 kello on 21:26 »
Mikä on pumpun toimintaperiaate jos se on äänetön? Sielä ei siis ole mitään liikkuvia osia?

Pumpussa pyörii vain yksi puolipallo siipipyörä, joka ei pidä ääntä.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:11
Vs: Alde 3010 kierto
« Vastaus #35 : 25.09.2014 kello on 21:29 »
En minä ohjaa pumppua millään, Alde ihan itse käynnistelee ja pysäyttelee. Olen olettanut että ohjauspaneelissa on haistelija, joka tunnistaa lämpötilan. Ja tuommoinen piuhan päässä oleva olisi lisävaruste. Jos näin ei ole, niin sitten pitää aloittaa armoton etsiminen vaunusta.

Ohjauspaneelissa on haistelija ja jos haluat toisen etätunnistimen niin ne ei voi toimia rinnan. Jos nyt ollenkaan tajuan mitä tarkoitat.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:30.05.2024 kello on 08:13
  • Jaa mitä että?
Vs: Alde 3010 kierto
« Vastaus #36 : 26.09.2014 kello on 06:56 »
Tajusit varmasti oikein hyvin. Eli ongelmana on se, että nykyinen haistelija sijaitsee kohtalaisen lähellä aldea, joten kun pannu käynnistyy ja rupeaa lämmittämään, lämmin vesi ei ehdi kiertää tarpeeksi kauan lämmittääkseen vaunun takaosan. Tästä syystä haluaisin lämpötilatunnistime n vaunun takaosaan, jolloin sen tilan lämpötila olisi suhteellisen stabiili. Eikä niiden tarvitse toimia rinnakkain.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:22
  • Autossa on pyörät
Vs: Alde 3010 kierto
« Vastaus #37 : 26.09.2014 kello on 07:54 »
Sä voit joko siirtää sen vanhan sopivampaan paikkaan tai ostaa uuden anturin ja vetää piuhan . Muistat vaan juottaa johtoliitokset jottei tule ylimenovastuksia ja anturilta tulisi väärää tietoa.

  • Vieras
  • Vs: Alde 3010 kierto
    « Vastaus #38 : 26.09.2014 kello on 14:32 »
    Noi putkistot vaihtelee aika paljon eri vaunuissa ja autoissa.  Mulla on reilu 7 metriä pitkä takatallinen auto, jolloin putkistossa pituutta ja aika isot nousut siellä auton perällä.  Myöskin auton etuosassa vesilämmitteinen matto.  Tälläsessä se paisuntasäiliön pieni imevä pumppu ei saa aikaiseksi kovin hyvää kiertoa veelle ja kovilla pakkasilla etuosa autosta oli aika viileä.  Nyt kun on tuo säädettävä iso 12V:n pumppu, joka työntää nesteen suoraan pannuun, niin lämpötila autossa tosi tasainen.  Oletan myöskin et pannulle on parempi kun neste ei kuumene siellä turhan kuumaksi.  Yhden pannun jouduin jo ostamaan uuden, koska edellinen 4 vuotta vanha syöpyi puhki.  Ei se 12V:n pumppu kovin isoa ääntä pidä, siis kun pitää kohtuulliset kierrokset siinä.  Isoimmalla teholla paisuntasäiliössä käy melkoinen pulputus ja varmaan silloin lähtee myös ilmatkin pois putkistosta.  Tuohon voi halutessaan pistää 230V:n pumpun jos haluaa, mutta tuo pumppu vaikuttaa paljon kestävämmältä kuin se pieni lelu siellä paisuntasäiliön päällä.  Jätin sen lelun sinne paisuntasäiliön päälle varalle, eli jos tuo uusi pumppu hajoaa, niin voin vain johdon vaihtamisella ottaa sen pienen käyttöön.  Voin vain todeta et oli todella hyvä hankinta.  Katsokaa myös onko 3010 :n paneeliin liitetty ulkoista lämpötila-anturia, sillä muutoin alde käyttää sen paneelin takana olevaa anturia ja siellä ei yleensä ole sama lämpötila kuin asuintilassa.  Ennen lämpötila autossa saattoi vaihdella yli 5 astetta, mutta nyt asteen pari vaihtelua!  Olin jo myymässä koko auton pois, mutta pienellä tutkimisella ja sijoituksella olen nyt todella tyytyväinen!

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:22.07.2021 kello on 11:11
    • Hulluus on periytyvää, sen saa lapsiltaan
    Vs: Alde 3010 kierto
    « Vastaus #39 : 2.10.2014 kello on 11:43 »
    Mulla on omassa vm 2010 Kabe-peräkärryssä Alde 3010 semmosella kosketusnäyttöisell ä ohjauspanelilla varustettuna.

    Asetukset on silleesti, että aina tunturissa töpselin nokassa oltaessa on 230V kiertovesipumppu käynnissä. Siis ei sammu, vaikka pannu sammuuki. Pumpun metelöintiä oon yrittäny kuunnella, mutta en ole vielä tähän mennessä kuullut siittä lähtevän minkäänlaista ääntä siitä.
    Jos otan töpselin irti seinästä, niin se paisuntasäiliössä oleva 12V pumppu käynnistyy ja jatkaa niitä lämmityskierrätysho mia ihan automaattisesti.

    Jotkut ihmettelevät, että miksikäs sitä 12V pumppua ei sitten voisi käyttää jatkuvasti. Selitys on yksinkertainen; 12V pumppua voi käyttää ihan missä vain, ulkopuolisesta sähköstä riippumatta, kun taas 230V pumpua vain silloin, kun ollan töpselin nokassa kiinni.
    Ei ole siis mitään järkeä kuluttaa muutenkin lyhytikäisempää monitoimipumppua, kun on mahollisuus käyttää lähes ikuiseksi rakennettua, mutta vain verkkosähköllä toimivaa 230V pumppua ja säästää se 12V pumppu varapumpuksi, joka toimii siis kaikissa olosuhteissa.