Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
asuntoauton 12v/hupiakku kytkennät
juhes:
Minä epäilin, että matti olisi kytketty virtalähteeksi hupiakun tilalle.
mike:
Olisko se hupiakku ollut tuossa kotelossa viimeisessä kuvassa? Ohitettu eikä raaskittu ostaa uutta?
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: juhes - 25.09.2014 kello on 21:42 ---Minä epäilin, että matti olisi kytketty virtalähteeksi hupiakun tilalle.
--- Lainaus päättyy ---
Matti-laturista ei tule jännite ulos jos ei akku ole kytketty siihen, joten epäilysi on väärä.
SFC52815:
--- Lainaus käyttäjältä: juhes - 25.09.2014 kello on 21:28 ---Jännitemittarikin toimii, mutta tuo batterie kytkin on keskiasennossa. Auto on töpselissä tuossa kuvassa. Batterie 1 näyttää autonakun jännitteen ja batterie 2 asennossa ei mitään, jos ei ole töpselissä. 230v virrassa ollessa näyttää tuon akkumatin jännitteen, joka lakee sitämukaa kun laittaa valoja päälle..
Mitä tuosta lüfter kytkimestä pitäisi tapahtua? Siitä ei lähde nyt piuhoja minnekkään. Niin ja mikäs merkitys tuolla keskimmäisellä keinukytkimellä on? Siinä ei lue mitään. Akkumatin kyljessäkin on tuollainen vipukytkin, joka ei ilmeisesti siihen alumperin kuulu??
--- Lainaus päättyy ---
Se lufter-kytkin on tyhjä, itse kytkin edellisessä autossani (Solifer6700) sen katkaisemaan 12v pistorasian.
Keskimmäinen keinukytkin oli 6700:ssa lattialämmityksen lisäkiertopumpun kytkin, 5500:ssa ei ole lattialämmitystä.
TERO
mjo33400:
Matti-laturiin on laitettu ylimmäärinen kytkin, ilmeisesti pakkosyöttö.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta