rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Keskustelua as-auton pituudesta ja tiloista.  (Luettu 12589 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Keskustelua as-auton pituudesta ja tiloista.
« : 13.08.2014 kello on 13:19 »
Kulkuriman, mikäs on tuon hjuumerisi malli ja pituus ?

Meille tuo B 578:n  699 cm pituus oli se ratkaisevin kriteeri.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2014 kello on 13:54 »

  • Vieras
  • Vs: Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
    « Vastaus #1 : 13.08.2014 kello on 13:36 »
    Meille tuo B 578:n  699 cm pituus oli se ratkaisevin kriteeri.

    Lauttamaksun vai minkä takia tuo alle 7 m on noin tärkeä ? Jos lauttamaksu syynä niin paljonko maksaa jos auto onkin yli 7 metrin ?

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
    • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
    Vs: Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
    « Vastaus #2 : 13.08.2014 kello on 17:36 »
    Paljon, sillä traisku perässä yhdistelmän pituus jää alta 12 metrin. Toisekseen metrin pituusero merkkaa jo aika paljon Portugalissa, missä pääosin pyörimme. Vaimonkin sana painoi sen metrin verran ..

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.04.2024 kello on 11:41
    • Karavaanari Hittaasta
    Vs: Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
    « Vastaus #3 : 13.08.2014 kello on 20:00 »
    Kulkuriman, mikäs on tuon hjuumerisi malli ja pituus ?

    Meille tuo B 578:n  699 cm pituus oli se ratkaisevin kriteeri.

    Se on 800 S ja pituus on hieman yli kahdeksan metriä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
    « Vastaus #4 : 20.09.2014 kello on 20:23 »
    Messut antoi mahdollisuuden katsella eri merkkejä. Muutama merkki nousi sellaiseksi että niistä voisi ajatella seuraavaa kaaraa meille.
    N+B oli meidän ykkönen, sitten ehkäpä Hymer (ei exis eikä perus B) ja Carthago aivan kannassa. Neljänneksi vielä Rapidon df mallit. Muut ei sitten oikein puhutelleet.
    En tiedä mutta yhdesäkään autossa en käynyt,ilmeisesti se tilan puute kahdelle ihmiselle ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
    « Vastaus #5 : 20.09.2014 kello on 20:31 »
    En tiedä mutta yhdesäkään autossa en käynyt,ilmeisesti se tilan puute kahdelle ihmiselle ;)

    Koti on sitä varten, että siellä on väljää.

    Kummasti sopii 2+2 alle kuusimetriseen alkovi-Hymeriin ja viihtyy siellä viisi viikkoa ilman, että tilat alkaisivat ahdistamaan.

    Olen pohtinut joskus isompaan autoon vaihtamista, mutta en ole valmis luopumaan pienten ulkomittojen eduista. Samanmittainen B504 takakerrossängyillä kelpaisi, mutta muutos on liian pieni nykyiseen, menettäisi ison jääkaappipakastimen ja malli on Saksassakin kohtuuharvinainen.

    Enemmistö valittee hyvät tilat, minä hyvän liikkuvuuden (ehkä joku muu jotain muuta). Suomessa tai varsinkin kausipaikalla olisi ihan sama, mutta sitä varten ei ole autoa hankittu.

    Retkeilyautot tuppaa olemaan liian pieniä kuitenkin (tai ehkä joku löytyisi, mun fyysisiset mitat on jonkinlainen rajoitus kuitenkin...)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
    « Vastaus #6 : 20.09.2014 kello on 20:35 »
    Koti on sitä varten, että siellä on väljää.

    Kummasti sopii 2+2 alle kuusimetriseen alkovi-Hymeriin ja viihtyy siellä viisi viikkoa ilman, että tilat alkaisivat ahdistamaan.

    Olen pohtinut joskus isompaan autoon vaihtamista, mutta en ole valmis luopumaan pienten ulkomittojen eduista. Samanmittainen B504 takakerrossängyillä kelpaisi, mutta muutos on liian pieni nykyiseen, menettäisi ison jääkaappipakastimen ja malli on Saksassakin kohtuuharvinainen.

    Enemmistö valittee hyvät tilat, minä hyvän liikkuvuuden (ehkä joku muu jotain muuta). Suomessa tai varsinkin kausipaikalla olisi ihan sama, mutta sitä varten ei ole autoa hankittu.

    Retkeilyautot tuppaa olemaan liian pieniä kuitenkin (tai ehkä joku löytyisi, mun fyysisiset mitat on jonkinlainen rajoitus kuitenkin...)
    En tarkottanut tätä näin,minun vastausta,mutta tiedän jo,kun käyn katsomassa autoja jotta tilaa vähän on,ei pahalla!

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
      • East Coast Fellows
    Vs: Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
    « Vastaus #7 : 20.09.2014 kello on 22:19 »
    Ainakin me valitsimme auton siksi että sillä on paljon mukavampi reissata. Valitettavasti pysyimme isossa vaunussa liian pitkään, olisi pitänyt siirtyä autoon jo aikaisemmin. Luulimme että se tila mitä vaunussa on olevinaan enemmän ei ollut sitä tilaa mitä tarvitsimme. Lapsetkin viihtyy mautailuautossa reissussa paremmin kuin maasturin ahtaassa matkustamossa.

    Ymmärrän kyllä että joillekin vaunu sopii, mutta tässä keskustelussa siitä ei ole kyse. Minä tiedän jo että meille se ei sovi, sen olen kokenut jo...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
    • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
    Vs: Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
    « Vastaus #8 : 22.09.2014 kello on 03:50 »
    Koti on sitä varten, että siellä on väljää.

    Kummasti sopii 2+2 alle kuusimetriseen alkovi-Hymeriin ja viihtyy siellä viisi viikkoa ilman, että tilat alkaisivat ahdistamaan.

    Olen pohtinut joskus isompaan autoon vaihtamista, mutta en ole valmis luopumaan pienten ulkomittojen eduista. Samanmittainen B504 takakerrossängyillä kelpaisi, mutta muutos on liian pieni nykyiseen, menettäisi ison jääkaappipakastimen ja malli on Saksassakin kohtuuharvinainen.

    Enemmistö valittee hyvät tilat, minä hyvän liikkuvuuden (ehkä joku muu jotain muuta). Suomessa tai varsinkin kausipaikalla olisi ihan sama, mutta sitä varten ei ole autoa hankittu.

    Retkeilyautot tuppaa olemaan liian pieniä kuitenkin (tai ehkä joku löytyisi, mun fyysisiset mitat on jonkinlainen rajoitus kuitenkin...)

    Ainahan nämä kompromissejä ovat. Silti en millään hinnalla toiste sorru ulkomitoiltaan näppärään 6-metriseen Pössliin. Elämäni suurin erehdys. Pääsin siitä onnekseni omillani tappioitta eroon heti ekan reissun jälkeen. Kas kun sentään älysin sen itse Saksasta tuoda.
    Syynä tuohon ajattelemattomaan ostoon oli juuri ulkomitat, Lapinreissuja ajatellen.
    Näennäisesti ihanteellinen ratkaisu kahdelle, vaan osoittautui ahdistavan tiukasti pakatuksi, ja kahdellakin joutui ahtaalle jokaisessa sisällä liikkumisessa, jollei toinen ollut tiukasti  paikoillaan, mieluiten ulkona autosta.
    En saata kuvitella 4 ihmisen mielekästä matkaamista moisessa ahtaudessa.
    Älkää hyvät ihmiset sortuko moisen hankintaan ilman yhden yön kokeilureissua. Tuollaisella ei loma ole matka, eikä matka ole kuin ahtauden kiroamista.
    Alkovimallistahan tuo Pösseli erottuu inhottavan alaslaskettavan ylätuplavuoteen takia, mikä tekee elosta jo kahdellekin pienen helvetin. Yläpunkka alhaalla tekee liikkumisen sisällä mahdottomaksi. Neljästä puhumattakaan. Pitäisihän autossa voida kyetä liikkumaan kaikki 4 matkaajaa ympärivuorokauden, muita liiemmin herättelemäti, uhhuh, paha muistelo pahasta erheestä  :'(
    « Viimeksi muokattu: 22.09.2014 kello on 04:11 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
    « Vastaus #9 : 22.09.2014 kello on 09:43 »
    Lauttamaksut, pysäköinti, ketteryys, selviytyminen ahtaista paikoista niin reissussa kuin alueillakin (esimerkiksi monet lähellä kaupunkikeskustoja sijaitsevat vanhat alueet ovat todella ahtaita), takaylitys, omapaino.

    Koskee toki muitakin kuin Hymereitä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:58
    Vs: Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
    « Vastaus #10 : 22.09.2014 kello on 09:49 »
    Ainahan nämä kompromissejä ovat. Silti en millään hinnalla toiste sorru ulkomitoiltaan näppärään 6-metriseen Pössliin. Elämäni suurin erehdys.

    Joskus tuollaisia katselin ja sitten tulin siihen tulokseen, että 6m 'oikea' on pirun paljon tilavampi. Ne muutamat sentit siinä leveydessä tekevät ison eron.
    Tosin meillä on siinä 6m:ssä koirille kiinteät häkit, joten ei siellä tansseja pidetä....   ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
    « Vastaus #11 : 22.09.2014 kello on 09:54 »
    Joskus tuollaisia katselin ja sitten tulin siihen tulokseen, että 6m 'oikea' on pirun paljon tilavampi. Ne muutamat sentit siinä leveydessä tekevät ison eron.

    Totta. Mulle uudenmallinen Hymer Exsis oli epämukavan kapea, samaa vaivaa ei normileveässä ole, ainakaan niin paljoa.

  • Vieras
  • Vs: Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
    « Vastaus #12 : 22.09.2014 kello on 09:58 »
    Lauttamaksut, pysäköinti, ketteryys, selviytyminen ahtaista paikoista niin reissussa kuin alueillakin (esimerkiksi monet lähellä kaupunkikeskustoja sijaitsevat vanhat alueet ovat todella ahtaita), takaylitys, omapaino.

    Nuo kaikki on todella tärkeitä argumentteja silloin kun auto on perheen ainoana autona. Kyllä jos osa reissailee pitemmilläkin autoilla keski- ja etelä-Euroopassa niin ei sen pitäisi olla ongelma kellekkään, meinaan tuon auton pituuden.

    Ehkä se sitten on niin että niillä pitemmillä autoilla liikkuvat eivät edes yritä päästä ihan sinne joka kohtaan vaan ottavat pyörät ja menevät niillä. En tiedä itse sitä, en ole ajellut niin ahtaissa paikoissa... voin sen tunnustaa.  :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:47
    Vs: Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
    « Vastaus #13 : 22.09.2014 kello on 10:04 »
    ^
    Kyllä se sillä tavalla rajoittaa tuollainen +7m m-auto, että ei löydä reissupäältä p-paikkaa ihan helpolla, eikä taivu yhtä helposti..
    Siis kun päivän reissataan kohteissa, ja yöksi mennään vain nukkumaan, esim. stellplatsille..

    Etelässä aika hyvin 6.5m autolla mahtuu toriparkkeihin ja ruutuihin - nooh.. tuo ½ m menee yli. Jos vielä fillarit perällä (+1m), hankaloituu ..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
    « Vastaus #14 : 22.09.2014 kello on 10:25 »
    En tiedä itse sitä, en ole ajellut niin ahtaissa paikoissa... voin sen tunnustaa.  :D

    Niinpä. Kun tuo sesonki rupeaa loppumaan niin orgiinkin ilmaantuu näitä "en tiedä, mutta kommentoin silti" -vastauksia.

    Kysymys ei ollutkaan siitä, että pitemmällä ei voisi reissata, vaan siitä, että kompakti koko helpottaa elämää. Kun auton on alunpitäen valinnut matkailua varten on sitä mukava käyttää siihen käyttötarkoitukseen . Johon matkailuauto on tarkoitettukin.

    Etelän talvehtijat sitten erikseen, jos sellainen alkaa joskus kiinnostamaan pitää autonkin olla asumiskokoa.