Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy

<< < (15/17) > >>

seppoko:
Jos kaasupullossa olisi vettä, niin missä se olisi?

Litra vettä painaa kilon, litra kaasua painaa puoli kiloa.  :-\

50 v. vaunuilua:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 16.11.2016     kello on 19:10 ---Niitä pulloja pestään joskus ja pesujäänteitä voi jäädä pulloon. Minä kyllä suosittelen suhautusta ihan kokemuspohjalta, mutta tämä on minun mielipide ja muistaakseni jopa Primuksen ohje.

--- Lainaus päättyy ---
Kaasupullot koeponnistetaan ja samalla pestään tietyn ajan kuluttua ja se koeponnistus tapahtui ainakin aiemmin vedellä.
 Vedellä siksi koska vesi ei painu kokoon ja jos pullo ei kestä tuota ylipainetta siihen tulee ainoastaan pieni repeämä ,eikä se räjähdä. Sen takia juuri koeponnistuksesta ja maalauksesta tullut pullo saattaa sisältää myös jonkin verran kosteutta(vettä).

MCL:
Miksi se pulloon jäänyt vesi olisi juuri venttiilin lähellä valmiina suhahtamaan ensimmäisenä pois?

Vaeltaja:

--- Lainaus käyttäjältä: MCL - 17.11.2016     kello on 11:45 ---Miksi se pulloon jäänyt vesi olisi juuri venttiilin lähellä valmiina suhahtamaan ensimmäisenä pois?

--- Lainaus päättyy ---

Kysymykseen en tiedä oikeaa vastausta. Itse olen ottanut tavaksi suhauttaa aina vaihtopulloa lyhyesti, -noin 2-3 sekuntia- ennen paikalleen kytkemistä.
Omaa kokemusta on kahdesta kerrasta, kun suhautuksesta on tullut selvästi näkyvä "höyrypilvi". Mitä ainetta "pilvi" oli, sitä en tiedä, enkä sitäkään, oliko se kaasun seassa olevia epäpuhtauksia, vai pullon venttiilin sisällä olleita epäpuhtauksia. Ensinmäisen kerran havaitessani "pilven", niin vasta neljäs suhautuskerta oli puhdas. Toisella kerralla jatkoin suhautusta vähän kauemmin havaittuani "pilven". Toinen suhautus olikin jo puhdas.

Ei tämä epäpuhtauksien esiintyminen pulloa suhauttaessa kovin yleistä ole. Minunkin kohdalle se on osunut vain 2 kertaa.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Vaeltaja - 17.11.2016     kello on 14:35 ---Omaa kokemusta on kahdesta kerrasta, kun suhautuksesta on tullut selvästi näkyvä "höyrypilvi". Mitä ainetta "pilvi" oli, sitä en tiedä,

--- Lainaus päättyy ---

Voisko olla 'nestekaasua', joka ei ole kunnolla höyrystynyt, kun pääsee purkaantumaan täydellä paineella ?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View