Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy

<< < (13/17) > >>

elwari:
Mun Dometic, tarkkaa mallia en muista, varmaan pari viikkoa oli heikkotehoinen sekä sähköllä että kaasulla, mutta sitten pikku hiljaa alkoi toimia kunnolla, alkoi ilmeisesti aineet sitten kiertää kunnolla. Sähkömiehelle, ja sitten myös rtv-huollossa on kaikenlaista tullut vastaan, kun isäntä ite sitä ensin vähän katsoi  :D niin saa sitten kaasumies irrotella putket tarvittaessa, että pyöritys on se viimeinen vaihtoehto. Onkos joku saanut kumivasaralla koputtelusta apua?

Eeli

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: elwari -  5.08.2016     kello on 12:43 ---Mun Dometic, tarkkaa mallia en muista, varmaan pari viikkoa oli heikkotehoinen sekä sähköllä että kaasulla, mutta sitten pikku hiljaa alkoi toimia kunnolla, alkoi ilmeisesti aineet sitten kiertää kunnolla.  Onkos joku saanut kumivasaralla koputtelusta apua?

--- Lainaus päättyy ---

Näinhän se on. Jos kaappi on pitkään käyttämättä, litkut on myöskin painovoiman armoilla.
Jos siellä on sakkautumia, koputtelu auttaa.

zami:
En tiä oliko mitää apua, mutta mä lämmitin kuumailmapuhaltimel la putkiston, koputtelin ja kääntelin. Sitte kaasulla käyntiin ja nyt on toiminut muutaman päivän. Ajattelin antaa olla muutaman viikon, josko vaikka elpyis täysin. Sitten  pitkien parkkien aikana aika-ajoin kylmäksi.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Huilukka:
Havaintoja jääkaapin toiminnasta kaasulla. - Dometic RM 8551 jääkaappi on toiminut todella hyvin uusittuani kesällä polttimen suuttimen ja rassattuani puhtaaksi ennen poltinta olevan kaasuputken ohuella pyöröviilalla / paineilmalla / pesemällä. Kaasuputki tahtoo ruostua n 5 cm matkalta ennen suutinta. Tämän pelkän puhdistuksen kun tekee kerran vuodessa, niin uskon jääkaapin palvelevan käyttäjää toivotulla tavalla. Käyttöohjeessa seinäritilä tulee peittää talviritilällä jo n +10 astetta viileämmällä kelillä. Seinäritilän alaosaan jää kapea rako ilmankiertoa varten, pakokaasut poistuvat tässä vaunussa katon kautta ulos. Tän mallin jääkaapissa termostaatti katkoo kaasun tuloa ja kipinäsytkä naputtelee kaasun tulille. Jääkaapin lämpötila on pysynyt hyvin pyydetyssä lämpötilassa kesäkelilläkin, sopivan kylmää "kolmosella". (Ohjaustaulussa kolme valopallukkaa, kylmintä 5 valopallukkaa)

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Huilukka - 16.11.2016     kello on 13:38 --- rassattuani puhtaaksi ennen poltinta olevan kaasuputken ohuella pyöröviilalla / paineilmalla / pesemällä. Kaasuputki tahtoo ruostua n 5 cm matkalta ennen suutinta. Tämän pelkän puhdistuksen kun tekee kerran vuodessa, niin uskon jääkaapin palvelevan käyttäjää toivotulla tavalla.

--- Lainaus päättyy ---

Minulla on kulkimessa kaasujääkaappi ja mökillä kaksi. En koskaan ole niistä kaasuputkea putsannut. Aina ennen kun kytken täyden pullon kiinni, suhautan kaasua reilusti pullosta, että kosteus poistuu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View