rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tarvitaan pikaista neuvoa hyvän gps/karttaohjelman sisältävän puhelimen hankinta  (Luettu 8176 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:02
  • Autossa on pyörät
Vs: Tarvitaan pikaista neuvoa hyvän gps/
« Vastaus #60 : 17.09.2014 kello on 13:00 »
KEV, etkö tosiaan ymmärrä, vai trollaatko vaan? Ja palstan piällysmieskin intaantui väittelemään tasolla "kumpi on parempaa, vai kaurapuuro".
En tiedä onko se todella noin vaikeaa ymmärtää yksinkertaista seikkaa ?
Me pitkin talvea löydämme jotain paikkoja mihin kenties haluamme seuraavan kesän reissulla mennä, löydämme leirintäalueita mihin kenties haluamme majoittua.

Tällöin : Syötämme ne www.here.com ja olemme tietenkin omilla tunnuksilla kirjautuneena.
Tällöin ne jää talteen , nimettyinä nimillä mistä tietää mitä ne on.

Ennen reissuunlähtöä avaamme puhelimen ja tabletin kartat, syncronoimme nuo pitkin talvea kerätyt kohteet sekä tablettiin että puhelimeen

Tällöin ne on käytettävissämme päätelaitteissa ilman minkäänlaista lisäohjelmaa , ilman nettiyhteyttä jne.
Noita voi vielä täydennellä ja muokata reissun aikana jos ja kun on wlania tarjolla sekä syöttää vaikka koordinaatteina suoraan muistiin.

Mikähän tuossa niin ihmeellistä ettei mene jakeluun ????

Enemmän reissaavien kannattaa käyttää ulkomaitten osalta vaikka http://magbaztravels.com/  , siellä ei ole pääosassa laitteet vaan kulkeminen  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.06.2024 kello on 08:43
Eli auto on kaiketi jätettävä Himolaan.

t.Kaarina

Onhan akkukapasiteettia riittävästi repussa, nuo karttaohjelmat ryövää puhelimen akkua aika nopsaan, gps ja iso näyttö kirkkaalla päivänvalolla. Itse olen usein joutunut säästelemään metsäretkillä, kun ei ole tullut varavirtalähdettä mukana, ja toivoisi kännykän olevan käyttökunnossa mahdollista puhelintarvettakin ajatellen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:02
  • Autossa on pyörät
Vs: Tarvitaan pikaista neuvoa hyvän gps
« Vastaus #62 : 17.09.2014 kello on 13:45 »
Oli sitten puhelin mikä hyvänsä tuollainen powerbank mitä nykyään myydään on hyvä olla mukana.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:42
  • Kulkija
Mies osti sen sonyn xperia z-puhelimen(kun tarvitsi joka tapauksessa uuden älypuhelimen työn vuoksi) ja yön aikana siihen on latautunut venäjän karttaa.

Meidän matkailumme ei ole muuttumassa sellaiseksi, että alkaisimme  navigointi-ohjelmaan laittelemaan paikkoja taikka käyttämään sitä ylipäätänsä muuten, kuin että siellä on ne kartat ja se voi näyttää meille sijaintimme hankalassa tilanteessa.

Älypuhelin on erittäin mukava laite myös vapaa-ajalla. Kyllä sen voi itselleen sallia. ;)

Muutosvastarinta on kyllä huipussaan, ei voi muuta sanoa, jos kieltäydytään käyttämästä laitteen tarjoamia mahdollisuuksia ja tehdään asiat kokonaan vaikeimman kautta pelkän auttamattoman vanhentuneen periaatteen vuoksi. Eikös päämäärä ole kuitenkin tärkeämpi kuin keinot? Mun mielestä kehitys on sitä, että suhtautuu omiin toimintatapoihinsa kriittisesti ja yrittää aina löytää uutta ja parempaa.

Hyvää matkaa joka tapauksessa (mitäs muutakaan) ja onnittelut mainiosta hankinnasta !

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:08
Alan, me tehdään asiat niin kuin meistä on parasta ja hauskinta!

En saata ymmärtää miten kellään on varaa sano toisen tekevän" asiat kokonaan vaikeimman kautta pelkän auttamattoman vanhentuneen periaatteen vuoksi".

Miten joku voi kuvitella tietävänsä toisen tarpeet parememin kuin asianomainen itse, ja mistä nousee tarve tuomita toisen tapa matkaustaa ja suunnitella matkoja, mistä ihmeestä???

Tosi ikävää.


t.Kaarina


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Alan, me tehdään asiat niin kuin meistä on parasta ja hauskinta!

En saata ymmärtää miten kellään on varaa sano toisen tekevän" asiat kokonaan vaikeimman kautta pelkän auttamattoman vanhentuneen periaatteen vuoksi".

Miten joku voi kuvitella tietävänsä toisen tarpeet parememin kuin asianomainen itse, ja mistä nousee tarve tuomita toisen tapa matkaustaa ja suunnitella matkoja, mistä ihmeestä???

Tosi ikävää.


t.Kaarina
Oikein!  Thumb Hyvää, turvallista matkaa ja laitathan sitten palauteta miten navigointi toimi.
Kiinnostaa lähinnä se kuinka tarkkoja kartat on.
Peilin ostoa sille voi suositella joka ensimmäisen kiven heittää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:23
...
Miten joku voi kuvitella tietävänsä toisen tarpeet parememin kuin asianomainen itse, ja mistä nousee tarve tuomita toisen tapa matkaustaa ja suunnitella matkoja, mistä ihmeestä???

Tosi ikävää.

t.Kaarina

En ote kantaa "kartta vai navigaattori" -aiheeseen, mutta siihen mitä Alan minusta tarkoitti, siis koskaan ei pitäisi sanoa: "ei koskaan.." - vielä vähemmän kyse oli arvostelusta tai tuomitsemisesta..

Itsekin olen joutunut pyörtämään aivoituksiani SoMe -hömpästä (valmis asenne  ;D) Viimisimpänä esim. WhatsApp.. Tuntu, että "maailma oli jo valmis.." - ehei se vain muuttuu.. antaa vain näppäräsormisten junioireiden hehkuttaa uuden perässä. Lasten kanssa olen tämän huomannut, ja tullut perässä viipeellä :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.05.2024 kello on 09:23

Miten joku voi kuvitella tietävänsä toisen tarpeet parememin kuin asianomainen itse, ja mistä nousee tarve tuomita toisen tapa matkaustaa ja suunnitella matkoja, mistä ihmeestä???



t.Kaarina



Henkilökohtainen mielipide melkein joka asiaan on "Jokaiselle jotakin"  Muutenhan kaikki ois samanlaisia ja monopolit jylläis. Joku tykkää hifistellä ja toinen tykkää enemmän karvalakkimallista. Ja huonoksi ei saa haukkua ennenku on opetellut jotakin käyttämään/tekemään itse ja muodostanut siitä oman käsityksen, koska milloinkaan ei voi tietää kaikkea varsinkaan jos ei ole perehtynyt asioihin. Esimerkkinä puhelimen kartat voivat olla hyvinkin eritasoisia vrt navigaattori ja paperikartta. Yleensä nämä kolme vain tukee toisiaan. ;)


Mies osti sen sonyn xperia z-puhelimen

Meidän matkailumme ei ole muuttumassa sellaiseksi, että alkaisimme  navigointi-ohjelmaan laittelemaan paikkoja taikka käyttämään sitä ylipäätänsä muuten, kuin että siellä on ne kartat ja se voi näyttää meille sijaintimme hankalassa tilanteessa.

Nyt tälle matkalla aloimme sellaista mietti juuri siksi, kun noilat seuduilta ei ole hyviä karttoja saatavilla paperisina, niin olisi kiva erämaassa sellainen laite, mikä piirtää kulkemasi jäljen ja löydät ainakin takaisin autolle :)

Ja tarve niiden karttojen käyttöön on siis off-line tilassa, ilman mitään netti tai puhelinyhteyksiä.




Hyvä valinta puhelimeksi. Täältä ääni sille! Vesitiiviys plussaa. Thumb Tuota offline tilaa olisin tarvinnut Norjassa käydessäni :-[ Onneksi oli Suomen paperikartta matkassa joka ylsi riittävän pitkälle.  :) (sain senkin reissun tehtyä jos joku kerkesi kesän alkupuolella lukemaan "matkasuunnitelmista"  8) Thumb).

  • Vieras
  • En ote kantaa "kartta vai navigaattori" -aiheeseen, mutta siihen mitä Alan minusta tarkoitti, siis koskaan ei pitäisi sanoa: "ei koskaan.." - vielä vähemmän kyse oli arvostelusta tai tuomitsemisesta..

    Itsekin olen joutunut pyörtämään aivoituksiani SoMe -hömpästä (valmis asenne  ;D) Viimisimpänä esim. WhatsApp.. Tuntu, että "maailma oli jo valmis.." - ehei se vain muuttuu.. antaa vain näppäräsormisten junioireiden hehkuttaa uuden perässä. Lasten kanssa olen tämän huomannut, ja tullut perässä viipeellä :D
    Muistan itsekin elävästi sanoneeni etten koskaan maksa koirasta tonnia,en koskaan osta koiralle kallista erikoisruokaa,,,No kaikki tuo ja paljon muutakin olen joutunut pyörtämään.
    Joten päätin etten koskaan sano en koskaan...ja taas sen sanoin.. ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:02
    • Autossa on pyörät
    Vs: Tarvitaan pikaista neuvoa hyvän gps
    « Vastaus #69 : 18.09.2014 kello on 19:57 »
    Sää et Jushi ummarra, kaikki on vaan luonteen lujuudesta kiinni  ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:08
    Semmoinen välihuomio, että en ole sanonut "en koskaan" tässä yhteydessä!

    "Meidän matkailumme ei ole muuttumassa sellaiseksi!" ei sisällä sanaparia "ei koskaan". Se tarkoittaa että emme nyt ole aikeissa toimia noin.


    Ja kyllä minusta se, jos kertoo faktana toisen toimivan "kokonaan vaikeimman kautta pelkän auttamattoman vanhentuneen periaatteen vuoksi."  on arvostelua ja tuomitsemista.
    Mitä se sitten on 88 mielestä?

    Matka vähän viivästyi monen näköisen pikku esteen vuoksi, nyt olemme vihdoin lähestymässä Imatraa...Ja, kaikenlaista netistä tulosttetu sotilas yms kartan kopioita on paperisena mukana ja luonnollisestikin kompassi.

    Testattu on skein, että puhelin piirtää nyt viivaa kartalle off-linen tilassa :)

    Kiitos matkan toivotuksista, tästä se lähtee vihdoin :)



    t.Kaarina


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:23
    ..
    Ja kyllä minusta se, jos kertoo faktana toisen toimivan "kokonaan vaikeimman kautta pelkän auttamattoman vanhentuneen periaatteen vuoksi."  on arvostelua ja tuomitsemista.
    Mitä se sitten on 88 mielestä?
    ..
    Retoriikkaa - näin ulkopuolisen silmin.. enivei, ei takerruta tähän  :)

    Onnistunutta idänmatkailua uuden tekniikan saattelemana Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:22
    • Oululainen terwaporwari
    Liekkö olemassa niin yksinkertaista ja pientä asiaa,josta ei tällä palstalla saatais vastakkainasettelua >:D Thumbd

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
    Liekkö olemassa niin yksinkertaista ja pientä asiaa,josta ei tällä palstalla saatais vastakkainasettelua >:D Thumbd
    Samaa mieltä. Välillä tuntuu että tää on pahan olon purkautumis kanava, mutta parempi sekin kuin pulloon tarttuminen
    tai väkivalta  Thumb
    On täällä kyllä asiaakin mutta moni on aika hmmmmm, fanaattinen?  ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:50
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Liekkö olemassa niin yksinkertaista ja pientä asiaa,josta ei tällä(kään) palstalla saatais vastakkainasettelua >:D Thumbd

    Ei.

    Boldattu lisäys lainaajan