Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Kumpaa käytätte jääkaapin viilenykseen kaasu vai sähkö?
kimi:
Sähkö on usein energiatehokkain. Jos kaasun lämpöhukkaa pystyisi hyödyntämään jotenkin tilanne olisi toinen
HiTec:
Itse yleensä ajetaan tuo kaappi lähtökylmäksi 230VAC ja kun kaapeli irtoaa reissun alkaessa, se on kaasua siitä etiäppäin. Tosin nyt on tuo uusi kaappi ja uudet temput, mutta eiköhän samalla käyttömodella silti mennä 8)
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 27.04.2015 kello on 09:06 ---Itse yleensä ajetaan tuo kaappi lähtökylmäksi 230VAC ja kun kaapeli irtoaa reissun alkaessa, se on kaasua siitä etiäppäin.
--- Lainaus päättyy ---
Tuohan se tuntuu järkevimmältä näin kotipihasta lähtevän kannalta niin tulee samalla ladattua akutkin ellei ne ole jo valmiiksi täynnä. Meillä tapana tuo jääkaappi laittaa päälle edellisenä iltana ja viileään aikaan kuten näin keväällä vielä Truman taikka Dometicin lämmitys päälle jotta autossa on sitten kosteuskin kadonnut kun tulee sen reissuun lähdön aika. Niin ja itse reissussa ajaessa jääkaappi jäähtyy yleensä 12 voltilla, kaasulla jos on oikein kuuma päivä ja tietenkin silloin kun ei olla virrassa mutta parkissa.
Eli kaikkia mahdollisia käytetään. ;D
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 27.04.2015 kello on 09:18 ---Tuohan se tuntuu järkevimmältä näin kotipihasta lähtevän kannalta niin tulee samalla ladattua akutkin ellei ne ole jo valmiiksi täynnä.
--- Lainaus päättyy ---
Juuri näin, oman retkuleen säilytyspaikka kun on tuossa tontin reunustalla. Samalla hoituu sitten ne muutkin lähtövalmistelut, vesi-, ruoka- ja vaatehuolto niin on auto heti startissa jo täydessä varustuksessaan. Tai no jos nyt disutankin käy tarvittaessa vielä täyttämässä, mutta noin muuten auto on valmis vaikka vähän pidemmällekin non-stop taipaleelle - ja juuri siksi tuo on omaa eikä vuokrakalustoa 8)
Pikkasen asian vierestä, mutta kummasti on noita lähisukulaisia ja tuttaviakin ruvennut nurkissa pörräämään, joskos heillekin Renapulttia lainaksi milloin millekin reissulle heltiäisi, siitä wanhasta -89 Detskusta kukaan kysellyt koskaan mitään :D
Haapaniemen Paroni:
Kaasu Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta