Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Rengasasiaa
0yxxy0:
Jos oikein ymmärsin allekirjoituksesta, mahtaa helsingissä pärjätä hyvin M+S renkailla. Jos tullaan enempi pohjoiseen niin sitten kannattaa harkita muitakin vaihtoehtoja.
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: saabistinet - 8.09.2014 kello on 10:13 ---
Ajomääräni talvirenkailla olisi varmaankin noin 500km/vuosi ja kesärenkailla noin 4000km/vuosi.
--- Lainaus päättyy ---
Oikeesti tommosill kilometrimäärill olipa sitten miss päi suomee tahansa on iha hulluutta pitää kaksiarenkaita..
jos kerran neljäs vuojess ostaa uuet pohjolan kitkat niil kyll pärjää, kun kuiteski on talvell pikkasen vara valita kelii millon liikentees..
itekki menin ympärivuotisill viimetalven ja ajoin montakertaa alottajan vuosi kilometrit talvis aikaan ja koskaa ei ollu niinhuono keli ettei maltilla ois selvinny.. ja mun renkaat ei oo mitkään oikeet kitkat va semmoset kevyen maaston renkaat BF All terrain
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Tikkakosken Diplomaatti - 8.09.2014 kello on 16:51 --- Kaliitahan noi vehkeet on..
--- Lainaus päättyy ---
Montako kertaa meidän vielä pitää keskustella, kellä on kallista? Esim. mun auto on halvempi kuin sun Yhdistelmä! :o
Aakku:
Mikäs olennainen ero on noilla "ympärivuotisilla" renkailla suhteessa "kitkarenkaisiin"?
Rengas-online myy näillä molemmilla nimikkeillä. Kummatkohan sopisi Suomen oloissa ympärivuotiseen käyttöön, kun kilometrejä tulee jotain 6-7 tuhatta vuodessa?
Olen kyllä siinä käsityksessä, että Keski-Euroopasta ei kannattaisi ostaa kuin kesärenkaita. Liekö Suomessa myytävät talvi- ja kitkarenkaat erilaisilla koostumuksilla?
Jakelfin:
Kyllä ne ympärivuotiset renkaat on sen verran liukkaat talvella ettei kannata harkita. Tietenki jos käy vain keväällä reissuissa jolloin tienpinnat on jo yleensä läpi suomen sulaneet, nuo vois puolustaa itteään. Varsinaiset talvikitkat on huomattavasti paremmat liukkailla ja varsinki jäällä, sekä tietenki kesällä käytettäessä yleensä paljon hiljaisemmat ja mukavemmat mitä varsinaiset kesärenkaat. Varsinaisiin kesärenkaisiin verrattuna pito-ominaisuudet on sitten kesäkeleillä heikommat, se kumilaatu kun on sen verran pehmeämpää. Eli siis jos nyt yksinkertastettuna, ne eurokitkat on normaalien kesärenkaiden ja kitkarenkaiden välimaastosta. :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta