rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: kaasunloppumisen ilmaisin  (Luettu 7375 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.01.2024 kello on 21:57
kaasunloppumisen ilmaisin
« : 30.08.2014 kello on 18:21 »
laitetaas uusi aihe onko kukaan toteuttanut kaasun loppumisen  ilmaisinta ,  kun ainakin minulle sattuu sitä "päiväkaasua" eli loppuu tietysti aamuyöstä, kaasun loppuessa jääkaapilta (mulla Elekrolux RM 4401) alkaa se pietzokatkaisimen pieni naksutus ja valo siinä vilkkua, jääkaappi yrittää uudelleen sytytystä, no eihän siihen hyvillä unenlahjoilla varustettu herää, mutta jos siihen vois jotenkin kytkeä vaikkapa valojen äänimerkkipiipparin niin että alkaa samaan tahtiin piipata kun se valo siinä katkaisimessa vilkkuu niin eiköhän siihen jo heräisi, ja voisi kömpiä kaasukaapille vaihtamaan kaasuletkun varapulloon... olisko jollakin enemmän sähköstä ymmärtävälla ratkaisua miten sen piipparin voisi kytkeä? vai onko huono idea?



toi F on se pietson katkaisin



tässä skemassa se on ymmärtääkseni E



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: kaasunloppumisen ilmaisin
« Vastaus #1 : 30.08.2014 kello on 18:26 »
Kake näin ystävän neuvona,suuttumatta,niin pullon vaihtaja ja kaksi kaasupulloa ;)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.01.2024 kello on 21:57
Vs: kaasunloppumisen ilmaisin
« Vastaus #2 : 30.08.2014 kello on 18:39 »
juuh kaks pulloa aina matkassa, mutta vaihtelemisen hoitaisin kyllä itse.... niin on silloin aamuyöllä on edes toisessa pullossa kaasua  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: kaasunloppumisen ilmaisin
« Vastaus #3 : 30.08.2014 kello on 18:43 »
juuh kaks pulloa aina matkassa, mutta vaihtelemisen hoitaisin kyllä itse.... niin on silloin aamuyöllä on edes toisessa pullossa kaasua  :D
Niin mutta eiks se ois mukavepaa köllötellä vaimon vieressä,ja jättää se yö hyppely pois ;) Terveisiä täältä :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: kaasunloppumisen ilmaisin
« Vastaus #4 : 30.08.2014 kello on 18:45 »
ja voisi kömpiä kaasukaapille vaihtamaan kaasuletkun varapulloon... olisko jollakin enemmän sähköstä ymmärtävälla ratkaisua miten sen piipparin voisi kytkeä? vai onko huono idea?


Jos ja kun kaasu loppuu yöllä, jääkaappi ei ole se murhe, kun ei sitä yöllä avata. Mutta lämmitys, ensin on viileänkähmä, sitten tulee katsottua pelaako lämmitys. Lämmitys puolelle se hälytys on laitettava. Kaasupulloihin semmoset sulut, että suluilla tyhjän pullon puoli kiinni ja täysi auki. Ee muuta kun kuset, ja nukkumaan.  :D
Jos olet hyvä muistinen, silloin automaattinen pullonvaihtaja, varo ettei sitten ole kahta tyhjää pulloa kun ulkona pakkanen paukkuu. ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: kaasunloppumisen ilmaisin
« Vastaus #5 : 30.08.2014 kello on 18:46 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: kaasunloppumisen ilmaisin
« Vastaus #6 : 30.08.2014 kello on 18:54 »
tömmönen mulla
http://kauppa.vaunupalvelu.fi/product/1872/truma-duocontrol-cs-pullonvaihtaja-810mm-pystyas/
mutta löytyy halvempiakin..

Jos rahhoo on, silloin ei tartte kysyä neuvoja karavan asioissa. Antaa palaa vaan.  ;)

  • Vieras
  • Vs: kaasunloppumisen ilmaisin
    « Vastaus #7 : 30.08.2014 kello on 18:57 »
    tömmönen mulla
    eihän tuo mikään ilmaisin ole, tuohan on pullonvaihtaja.  ;D

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 2.01.2024 kello on 21:57
    Vs: kaasunloppumisen ilmaisin
    « Vastaus #8 : 30.08.2014 kello on 18:58 »

    Jos olet hyvä muistinen, silloin automaattinen pullonvaihtaja, varo ettei sitten ole kahta tyhjää pulloa kun ulkona pakkanen paukkuu. ;)
    [/quote]

    mulla sillä automattivaihtajall a olis varmaan kaks tyhjää pulloa...
    niin niin... mutta jos kaasun loppuessa jääkappi piippaisi niin ei tarvis siihen kylmään herätä... ja vois sen vaihtoreissun hypellä ennen mökin jäähtymista, se olis tämän "piippari herättäjän" idea

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: kaasunloppumisen ilmaisin
    « Vastaus #9 : 30.08.2014 kello on 18:58 »
    Jos rahhoo on, silloin ei tartte kysyä neuvoja karavan asioissa. Antaa palaa vaan.  ;)
    No,no ei ole rahhoo ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: kaasunloppumisen ilmaisin
    « Vastaus #10 : 30.08.2014 kello on 19:00 »
    Jos olet hyvä muistinen, silloin automaattinen pullonvaihtaja, varo ettei sitten ole kahta tyhjää pulloa kun ulkona pakkanen paukkuu. ;)


    mulla sillä automattivaihtajall a olis varmaan kaks tyhjää pulloa...
    niin niin... mutta jos kaasun loppuessa jääkappi piippaisi niin ei tarvis siihen kylmään herätä... ja vois sen vaihtoreissun hypellä ennen mökin jäähtymista, se olis tämän "piippari herättäjän" idea
    Siinä voit kääntää aina täydelle pullolle,kuin toinen tyhjä joten aina täysi pullo joka vaihdetaan päivällä ;) Ja ilmoittaa punaselella merkki valolla kumpi puoli tyhjä..Väärin sanottu merkki valo vaan siinä nupissa vaihtuu punainen väri..mikä puoli on tyhjä..Ja voi vielä kääntää vipua ja katsoa kumpi pullo tyhjä Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:23
      • Matkailuvinkkejä
    Vs: kaasunloppumisen ilmaisin
    « Vastaus #11 : 30.08.2014 kello on 19:01 »
    laitetaas uusi aihe onko kukaan toteuttanut kaasun loppumisen  ilmaisinta ,  kun ainakin minulle sattuu sitä "päiväkaasua" eli loppuu tietysti aamuyöstä

    Minä rakentelin tuollaisen, se hälyyttää kun Truman punainen häiriövalo syttyy, jokainen saa tehdä samanlaisen omalla vastuullaan.
    Se ei tosin poista kaasupullon vaihtotarvetta, mutta hälyyttää, ennekuin tulee kylmä



    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:05
    Vs: kaasunloppumisen ilmaisin
    « Vastaus #12 : 30.08.2014 kello on 19:02 »
    Laita pietzo-summeri lämmityksen hälytysledin rinnalle. Jos on Primus lämmitin niin lämmitin sammuu ensin ja sitten vasta jääkaappi. mjh48 olikin nopea.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: kaasunloppumisen ilmaisin
    « Vastaus #13 : 30.08.2014 kello on 19:10 »
    Laita pietzo-summeri lämmityksen hälytysledin rinnalle. Jos on Primus lämmitin niin lämmitin sammuu ensin ja sitten vasta jääkaappi. mjh48 olikin nopea.
    Miks virityksiä,kun vaalmiita ratkasuja on olemassa :o

  • Vieras
  • Vs: kaasunloppumisen ilmaisin
    « Vastaus #14 : 30.08.2014 kello on 19:17 »
    Mutta Risto, ei kehata me joilla OIKEASTI ei ole ilmaisimesta mitään sanottavaa tarjota sitä pullonvaihtajaa, ei se ole ilmaisin, se on edelleen vain vaihtaja.