rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Varoitustaulu  (Luettu 2317 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:46
Varoitustaulu
« : 10.04.2011 kello on 14:15 »
Milloinkas tuollaista Marianne karkin näköistä varoitustaulua tuolla perässä kuuluu pitää ja mistä se itseasiassa varoittaa?

Olen ymmärtänyt, että jos sinne taakse ripustaa vaikkapa boksin, tai polkupyörän, niin sitten taulu pitää olla.
Pitääkö sellainen taulu olla, jos on takana teline ilman pyörää? Telinehän itsessään tulee jo jonkin verran ulos.

Sitten kiinnostaisi missä maissa sellainen taulu pitää olla? Saksassa varmaan, mutta miksi Italiassa ja Espanjassa erilainen? Entä muissa maissa?

http://caravanmarket.fi/varoitustaulu-muovia-p-47116.html

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:47
Vs: Varoitustaulu
« Vastaus #1 : 10.04.2011 kello on 15:24 »
Niinhän sitä pitää, mutta tämän mukaan vain Espanjassa (muista poikkeava), Italiassa ja Kroatiassa.

Ainakin itse aion pärjätä italialaistyylisell ä Kroatiassa - Espanjaan ei ole kesällä tarkoitus mennä  8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:46
Vs: Varoitustaulu
« Vastaus #2 : 10.04.2011 kello on 17:05 »
Jaa, että niitä onkin vain kolme maata. Mitähän eroa noissa kylteissä on?


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:04
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Varoitustaulu
« Vastaus #3 : 10.04.2011 kello on 21:12 »
Toista kymmentä kertaa olen käynyt m-autolla Italiassa ja/tai Espanjassa ilman tuota kylttiä vaikka pyörät telineessä auton perässä. Yhtään sakkoa ei ole tullut.
Kerran olen Italiassa nähnyt, kun ilmeisesti on kilven puutteesta auto pysäytetty. Mutta sen tapauksen ymmärrän paremminkin. Siinä oli  Transportterin perään laitettu pyörät satula sojottamaan suoraan taaksepäin. Eli puskurista toista metriä ulos. Aika paha.

En yllytä ajamaan ilman, mutta minä en aio laittaa vastakaan moista kilpeä autooni, vaikka olisi pyörätkin telineessään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:46
Vs: Varoitustaulu
« Vastaus #4 : 10.04.2011 kello on 21:23 »
Ei muuten, mutta kun tuolla Autoliiton sivulla uhitellaan näin. Tämä siis Italiassa.

"Määräyksen laiminlyönnistä voi saada 68–275 euroa sakkoa. Määräys koskee myös ulkomaalaisia autoilijoita."