rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tunnistatko itsessäsi DRD4-7R geenimuunnoksen!? :)  (Luettu 1441 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 17:42
Löysin kiehtovan pienen artikkelin poikani Landrover ONELIFE-lehdestä otsikolla " MIksi meidät on luotu kulkemaan?".

Jutussa kerrotaan tutkimuksiat löydetyn tiedon, että joka neljännellä ihmisellä on dopamiinireseptorin DRD4-7R muunnos kromosomissa 11. Ja sen seurauksena näillä ihmisillä on muita huomattavasti suurempi etsi haasteita ja komemuksia ja rikkoa rajojaan.
Tätä geeniä onkin alettu kutusa tutkimusmatkailijag eeniksi, ja sitä kantavien ihmisten todetaan olleen kautta aikojen edelläkävijöitä, niitä, jotka 70 000 vuotta sitten lähtivät Afrikasta, niitä jotka löysivät uusia mantereita, vuorenhuippuja ja seutuja.

Kakki 7R-ihmiset eivät toki suuntaa kohti tuntematonta, osa pelaa uhkapelejä, hakeutuu vaaralliseen työhön jne.
Seikkailjaluonteen puhkeamsieen tarvitaan geenin lisäksi "oikeita olosuhteita ja fyysisiä ominaisuuksia yms", mutta tuo geeni lie kuitenkin se ratkaise syke tutkimusmatkailijoi lle ja seikkailijoille kautta aikojen.

Nytpähän ei ainakaan minun tarvitse enää ihmetellä miksi olen tällainen kuin olen, sen täytyy tulla geeneissä!!! :)


Miten on sinun laitasi, tunnistatko tuon saman geenimuunnoksen itsessäsi?



t.Kaarina

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Tunnistatko itsessäsi DRD4-7R geenimuunnoksen!? :)
« Vastaus #1 : 28.08.2014 kello on 15:56 »
Vaarallisia töitä ym muuta.. Taitaa geeni löytyä  :D

  • Vieras
  • Vs: Tunnistatko itsessäsi DRD4-7R geenimuunnoksen!? :)
    « Vastaus #2 : 28.08.2014 kello on 16:02 »
    Kyllä nuorena tuli otettua kaikki haasteet vastaan.

    Alppien rinteillä kaikki pahimmat paikat piti ensin käydä läpi,
    ja sitten metsät sun muut.

    Nykyään kun tuo kävelykin alkaa olla vaikeeta, niin
    kotona sitten ottaa kaikki haasteet vastaan. ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 17:42
    Vs: Tunnistatko itsessäsi DRD4-7R geenimuunnoksen!? :)
    « Vastaus #3 : 28.08.2014 kello on 16:09 »
    Minulla tuo selittää palavan halun päästä sinne Votovaaralle, sen että Toscanan pusikoita pitää koluta viime sekunneille asti etsimästä piikkipensaikoista ja kallionkielekkeiltä VIELÄ yksi etruskihauta, niin että kotimatka pitääkin sitten vain hurauttaa läpi Euroopan.

    Nuorena mannaa oli kahden viikon kaamosvaellus jouluna Koilliskairassa, näkemättä 10 pävään muita ihmisiä, junamatka Siperian poikki ja käynti Tiibetissä sinä hetkenä, kun se 86-87 oli auki yksinäisille matkailijoille, laivamatka Kantonista Hainanin saarelle pikkupurtilolla, halu hakea kaikki luolat Suomesta, polte lähteä polkemaan Mustallemerelle ja paljon kauemmas, interreilmatkat pienten lasten kanssa Tunisiaan asti jne jne   :)


    Mahtavaa, että tuo geenimuunnos on löytynyt!



    t.Kaarina

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Tunnistatko itsessäsi DRD4-7R geenimuunnoksen!? :)
    « Vastaus #4 : 28.08.2014 kello on 17:03 »


    Mahtavaa, että tuo geenimuunnos on löytynyt!



    t.Kaarina
    Kaikenlaiselle hulluudelle löytyy ennenpitkään selitys.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:58
    Vs: Tunnistatko itsessäsi DRD4-7R geenimuunnoksen!? :)
    « Vastaus #5 : 28.08.2014 kello on 17:07 »
    Ai, sitäkö se vaan olikin, tekovika....   :(

    Tuli eilenaamulla vastaan yx toinen muuntogeeninen. 48h oli mennyt kun pyörähti Haltilla.   :o

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:08
    • viva la France
    Vs: Tunnistatko itsessäsi DRD4-7R geenimuunnoksen!? :)
    « Vastaus #6 : 28.08.2014 kello on 17:09 »
    Nuorempana niitä n.s. vaarallisia hommia, sitten yötä päivää läpi vuosien reissuhommia, nykysin vaan reissuja.
    Mutta ei ole hyvä että moisen löysivät, sillä piaan joku viranomainen älyää sen ja hoitoon joudutaan koko konkkaronkka. Niin se on jo käynyt kaikkille hyväntahtoisille n.s kylähulluillekkin.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:31
    • seniori
    Vs: Tunnistatko itsessäsi DRD4-7R geenimuunnoksen!? :)
    « Vastaus #7 : 28.08.2014 kello on 17:10 »
    Taetaa löötyä tiältäe, oonhan naemisissa. Vuan onneks en tuon Kuarinan kanssa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 11:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Tunnistatko itsessäsi DRD4-7R geenimuunnoksen!? :)
    « Vastaus #8 : 28.08.2014 kello on 17:14 »
    Minäkin olen kerran käynyt Rymättylässä, vai mikäsenytoli.  ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 17:42
    Vs: Tunnistatko itsessäsi DRD4-7R geenimuunnoksen!? :)
    « Vastaus #9 : 28.08.2014 kello on 18:19 »
    Mitä merkillistä Retkeilijä, mikä vika se minussa on :) :) Muuta kuin se, että olen jo vankasti naimisissa, maanantaina tulee 30 vuotta täyteen ja kaikki yhden miehen kanssa :)


    48h Haltille menopaluu on jo melko haipakkaa! Paitsi,jos onkin mennyt Norjan kautta eli aloittanut ja lopettanut sinne haltin takapuolelle. Norjastahan tuon reissun pystyy tekemään päiväretkenäkin!

    Itsellä se on vasta suunnitelmissa, mutta tutut ovat sieltä kautta jo kahdesti käyneet huipulla. Asuntoautolla pääsee tosi pitkälle, joskin viimeinen silta minua kuvissa vähän hirvittää. Sen taidan itse kävellä yli, saa Hannu ajaa yksinään. Se on tätä naisen logiikkaa :)


    KIva kun on muitakin geenimuunneltuja :)




    t.Kaarina

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:44
    • Häme
    Vs: Tunnistatko itsessäsi DRD4-7R geenimuunnoksen!? :)
    « Vastaus #10 : 28.08.2014 kello on 19:30 »
    Toiset on luotuja kulkemaan
    Toiset kulkevat luonnostaan
    Yksi heistä lienen

    Tämän syntymävian (lahjan) kanssa olen oppinut elämään. Siihen tepsii samanlainen lääke sopivati annosteltuna, kuin lapin hulluuteenkin.
    Lääkkeenä on Ducaton päräyttäminen tulille, ja eikun menoks.
    Lapin hulluuskin helpottaa kummasti jo Vuotson pohjoispuolelle mentäessä. Takaisin etelään tullessa voi esioireita saada jo napapiirin eteläpuolella.

    Näillä eväillä mennään loppuun asti, kun jo näin pitkälle on elämässä tallattu.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Tunnistatko itsessäsi DRD4-7R geenimuunnoksen!? :)
    « Vastaus #11 : 28.08.2014 kello on 22:07 »
    Tunnistan, itsessäni ja kavereissani.

    Sen ehdoilla mennään.  :o

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:04
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Tunnistatko itsessäsi DRD4-7R geenimuunnoksen!? :)
    « Vastaus #12 : 28.08.2014 kello on 22:32 »
    Hyvä kun löytyi tuollainen tieteellinen selitys asialle.

    Ennen sanottiin, että on mustalaisen verta tai on rokotettu gramofonineulalla  :D  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:58
    Vs: Tunnistatko itsessäsi DRD4-7R geenimuunnoksen!? :)
    « Vastaus #13 : 28.08.2014 kello on 23:00 »
    48h Haltille menopaluu on jo melko haipakkaa! Paitsi,jos onkin mennyt Norjan kautta eli aloittanut ja lopettanut sinne haltin takapuolelle. Norjastahan tuon reissun pystyy tekemään päiväretkenäkin!
    Itsellä se on vasta suunnitelmissa, mutta tutut ovat sieltä kautta jo kahdesti käyneet huipulla. Asuntoautolla pääsee tosi pitkälle, joskin viimeinen silta minua kuvissa vähän hirvittää. Sen taidan itse kävellä yli, saa Hannu ajaa yksinään. Se on tätä naisen logiikkaa :)

    Tuosta lähti Luontotalon parkkipaikalta ja siihen palasi.
    Guolasjärveltä kun lähtee, voipi varata työpäivän verran aikaa. Mihin asti sitten pääsee matka-autolla, onkin toinen juttu...