rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Moottorikaasu Asuntovaunussa  (Luettu 12127 kertaa)

  • Vieras
  • Moottorikaasu Asuntovaunussa
    « : 27.08.2014 kello on 09:17 »
    Terve.

    Ostin asuntoaunun kesällä ja mukaan tuli moottorikaasupullo. Tämä käy kyllä vehkeisiin ja hella toimii.
    Primusta en ole uskaltanut kokeilla. Mitä mielestänne kannattaisi tehdä? Siihen ei tällähetkellä normaali pullo käy, kun on tuolle moottorikaasulle. Onkohan tuohon mahdollisesti tehty jotain erityisiä virityksiä, vai onnistaisiko minun vain vaihtaa painoventtiili tuon MK:n tilalle huoletta, vaiko kenties alkaa kokeilemaan primusta tällä pullolla?

    -Saku

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.05.2024 kello on 12:49
    Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
    « Vastaus #1 : 28.08.2014 kello on 09:53 »
    JOS se on moottorikaasupullo älä käytä, vaan mene ja vaihda pullo. Oletko varma, että on moottorikaasua eikä vain tavallinen kierreventtiili pullo?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 11:05
    • Kulkija
    Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
    « Vastaus #2 : 28.08.2014 kello on 09:56 »
    Mun mielestä painoventtiili on kulkineessa huono, liekö edes sallittu sekään. Kun jo pihagrillissä tahtoo olla niin, että joutuu myötäänsä irrottamaan ja hieromaan takaisin kiinni. Saati sitten, kun on liikettä ja tärinää.

    Kierreventtiili on ainoa oikea ja moottorikaasu on nimenomaan kielletty.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:43
    • viihtyy puskissa
    Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
    « Vastaus #3 : 28.08.2014 kello on 09:59 »
    Onko siinä pullossa punainen kaulus? Tavallinen alumiinipullo on vähän saman näköinen. Moottorikaasusta seuraa räjähdys, kun aine menee nestemäisenä kulutuslaitteille!!

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:43
    • viihtyy puskissa
    Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
    « Vastaus #4 : 28.08.2014 kello on 10:00 »
    HETI pullo kiinni ja irti vaunusta ja koko systeemi kaasuhuoltoon tarkastukseen!

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:40
    Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
    « Vastaus #5 : 28.08.2014 kello on 10:05 »
    Eihän se voi olla moottorikaasua - et varmaan olisi täällä kysymässä jos olisi :o

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:43
    • viihtyy puskissa
    Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
    « Vastaus #6 : 28.08.2014 kello on 10:10 »
    No niinpä kyllä. Mutta se pullon kauluksen väri? Ite kyllä kanssa olin hiukan ihmeissäni, kun näin ekaa kertaa alupullon, kun olin tottunut, että kaulukselliset on moottoripulloja, eikä tuo punainen väri ollut silloin tiedossa moottorikaasun merkkinä...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 11:05
    • Kulkija
    Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
    « Vastaus #7 : 28.08.2014 kello on 10:12 »
    Miten se moottorikaasu muuten poikkeaa normaalista?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:40
    Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
    « Vastaus #8 : 28.08.2014 kello on 10:16 »
    Miten se moottorikaasu muuten poikkeaa normaalista?

    Eikös siinä ole se venttiilistä lähtevä putki sisällä, joka painuu aina pullon pohjalle, jotta kaasu tulee ulos nesteenä.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:44
    • Epsoo
    Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
    « Vastaus #9 : 28.08.2014 kello on 10:18 »
    Miten se moottorikaasu muuten poikkeaa normaalista?

    Moottorikaasupullos sa ei ole kaansuuntumistillaa => kaasu tulee pullosta nestemäisenä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:43
    Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
    « Vastaus #10 : 28.08.2014 kello on 10:19 »
    Miten se moottorikaasu muuten poikkeaa normaalista?

    Kaasu on hajustettu toisella aineella, muita eroja kaasun suhteen ei taida olla. Pullo rakenne on eri, kaasu tulee putkea pitkin höyrystymättä ja liittimessä sama kierre, mutta vastapinta on suora ilman tiivistettä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:06
    Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
    « Vastaus #11 : 28.08.2014 kello on 10:26 »
    Suomalainen trukkikaasupullo näyttää tältä;

    Onko kysyjällä oikeasti tällainen pullo?

    Karavaanarin kierreventtiilipull o taas

    tai

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:54
    • viva la France
    Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
    « Vastaus #12 : 28.08.2014 kello on 10:31 »
    Sisällä pullossa on putki joka on määrätyssä kohdassa pullon puolivälissä seinässä miltei kiinni ja pullohan on laitteessa jossa sitä käytetään kyljellä eli kaasu tulee ulos nestemäisenä ja menee sitten laitteen höyrystimeen.
    Hyvin harvassa, itse en tiedä ainoatakaan, laitteessa sitä ehkä käytetään loppujen lopuksi nestemäisenä.
    Ja jos asunto-autossa lasket hellan suuttimesta nestemäisenä niin vähintäin katto palaa sillä on siinä sen verran tohoa käytössä.
    Eli aloittajalla ei ole oikeasti voinut olla moottorikaasupullo kiinni joillei pullo ole yli puoliksi tyhjä ja pysty asennossa.

    Tuon toho homman voi testa siten että käy kaupasta sytkärin täyttöpullon ja laskee sieltä nesteenä kaasun ulos ja sytyttää sen. Mutta muista pitää lujasti kiinni pullosta, sillä se potkaisee kuin haulikko ammuttaessa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 10:03
    • Jaa mitä että?
    Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
    « Vastaus #13 : 28.08.2014 kello on 10:54 »
    Taitaa aloittaja luulla että kaikki kierreventtiilipull ot on moottorikaasupulloj a, kun on kerran vaihtamassa painoventtiiliä siihen tilalle.

    *****
    • Päivämatkailija
    • Viimeksi paikalla: 4.09.2014 kello on 20:08
    Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
    « Vastaus #14 : 28.08.2014 kello on 11:21 »
    Terve.

    Sainpas rekatuksi.
    Kyllä se on punakauluksinen moottorikaasupullo. Olin sitä vaihtamassa täydempään, kun huoltsikalla sanottiin, että älä käytä tällaista vaunussasi. Hellan olin sillä jo silloin testannut ja toimi hienosti.

    Liekkö edellinen omistaja jonkunsortin höyrystimen sinne sitten laittanut. Täytyy katsella, kun vaunulla käyn.
    Painoventtiilistä puhuin siksi, koska minulla on niitä pulloja entuudestaan useampi, mutta kierreventtiili kaiketi paras tuohon (primuksen?) ja letkun asennuksen kannalta.

    Kiitoksia näistä tiedoista. Kylänmies, joka kävi vaunua katsomassa, kertoili minun voivan huoletta käyttää moottorikaasua, koska samaa kaasua ovat. Jäin kuitenkin epäileväiseksi, enkä ole pulloa vaunuun enään sen hakemisen jälkeen asentanut.

    -Saku

    E: Pullo vaikutti kyllä suhteellisen täydeltä painonsa perusteella. Pystyasennossa kuitenkin käytin, kuin asensinkin.
    Täytyy tarjota tuota pulloa kylän huoltsikalla, josko sen saisi jollain järkevähköllä hinnalla vaihdettua oikeaan.