rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Paikkamäärät  (Luettu 14165 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:29
Vs: Paikkamäärät
« Vastaus #15 : 12.08.2014 kello on 12:54 »
Kyllä mä Ihaa olettaisin, että asialla on jotain tekemistä myös turvallisuuden kanssa! Tuskin niitä kiloja nyt ihan huvikseenkaan on autoille keksitty.

Kun saman auton voi rekisteröidä vaikkapa 4250kg kokonaispainolle, niin kyse on vain B-kortista.

Ruotsi on maa jossa kannattaa olla tarkkana noitten painojen suhteen. Siellä ylikuorma lasketaan auton kantavuudesta eikä kokonaispainosta ja kovin halpoja ne ylikilot ei ole.

Siis mitä?   ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:19
  • Kulkija
Vs: Paikkamäärät
« Vastaus #16 : 12.08.2014 kello on 13:06 »
Pitää valita auto sen mukaan, että pystyy käyttämään ja reissaamaan.

Hemmetin kallis erehdys näillä arvonalenemilla, jos tulee hankittua liian painava, joltain osin liian pieni, liian pitkä tai vaikkapa talvikäyttöön liian kylmä auto. Liian vähäisillä petipaikoilla olevasta puhumattakaan.

Kompromisseja on pakko tehdä, mutta aina kun joku asia ärsyttää niin kannattaa miettiä, mitä sen korjaamisesta seuraisi. Mulla on vähän liian pieni takatalli, mutta isompi sellainen tarkoittaisi auton kantavuuden laskua, lisää pituutta ja sen myötä kustannuksia sekä vaikeampaa käsiteltävyyttä, jne. Auto on myös vain neljälle rekisteröity, eli ei sovi mukaan lasten kaverit - se ei kuitenkaan riitä syyksi vaihtaa autoa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 01:46
Vs: Paikkamäärät
« Vastaus #17 : 12.08.2014 kello on 13:08 »
Kun saman auton voi rekisteröidä vaikkapa 4250kg kokonaispainolle, niin kyse on vain B-kortista.

Siis mitä?   ::)

http://www.husvagnochcamping.se/artiklar/artikel/20091001/verlast-ar-inte-olovlig-korning

http://www.husbilhusvagn.se/hem/overvikt-kan-sta-dig-dyrt

http://www.aftonbladet.se/bil/article12317948.ab

Syyteharkintaan jos ylittyy 50% kantavuudesta

edit
viimeinen linkki lisätty

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:19
  • Kulkija
Vs: Paikkamäärät
« Vastaus #18 : 12.08.2014 kello on 13:13 »
Pitänee jatkaa Finnlinesin käyttöä, jatkossakin suoraan Helsingistä Traveen. Välttyy Ruotsin puntareilta eikä tule juuri kalliimmaksikaan.

Mulla on kantavuus 510 kiloa. Ei ole vaikeaa ylittää sitä 260 kilolla.  :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 01:46
Vs: Paikkamäärät
« Vastaus #19 : 12.08.2014 kello on 13:21 »
Ruotsisat vielä sen varran, vaikka olen tän jo sata kertaa kertonut, mutta jos joku uusi kuulolla, että silelä sakotetaan myös siitä, että jos ajat b-kortilla autoa, missä on ylipainoa..olet siis syyllistynyt kahteen rikkomukseen ajaessasi b-kortilla c-kortin vaativaa kuormaa, eli sakot sekä ylikuormasta että väärästä ajokortista!


t.Kaarina

Tuo lienee mennyttä aikaa ja nykykäytäntö sellainen että, ainoastaan ylikuormasta rangaistaan.  Ainakin itse tulkitsen tielaitoksen juristin kommentin näin. Ekassa linkissäni loppuosassa seuraava kommentti:

"Har du lastat din bil så att vågen visar mer än 3 500 kilo, har du gjort dig skyldig till överlast (i dagligt tal) eller att bruka fordonet ”trots att högsta tillåtna maximilast överskridits” på juristspråk. Men inte olovlig körning alltså, av samma skäl som gäller för husvagn. "

  • Vieras
  • Vs: Paikkamäärät
    « Vastaus #20 : 12.08.2014 kello on 13:30 »
    Mulla on kantavuus 510 kiloa. Ei ole vaikeaa ylittää sitä 260 kilolla.  :o

    Onko tuota Hymeriä punnitettu sun toimesta ?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 01:46
    Vs: Paikkamäärät
    « Vastaus #21 : 12.08.2014 kello on 13:36 »
    Pitänee jatkaa Finnlinesin käyttöä, jatkossakin suoraan Helsingistä Traveen. Välttyy Ruotsin puntareilta eikä tule juuri kalliimmaksikaan.

    Mulla on kantavuus 510 kiloa. Ei ole vaikeaa ylittää sitä 260 kilolla.  :o

    Tuttavapiirissä tapaus jossa satamassa punnittu auto tullessa ja vaihtoehtoina yhden matkustajan tai noin 100kg purkaminen kuormasta.

    Itse katsonut vierestä kun tulli saapuvien autojen perän korkeutta katselevat ja ohjataan selkeästi perä alhalla ajavat puntarille. Suomessa taustalla taitaa olla alkoholituonti ja määrien seuraaminen.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.05.2024 kello on 19:08
    Vs: Paikkamäärät
    « Vastaus #22 : 12.08.2014 kello on 13:42 »
    Mielenkiintoista.

    Itse olen nähnyt Itävallassa pohjoisesta tullessa ennen Innsbruckia kun autoja ohjataan puntarille, silloin vietiin vain vierestä, eikä jouduttu itse. Ja kun alkaa katselemaan "sillä silmällä", niin niitä vaakoja on aika lailla ripoteltuna ympäri Eurooppaa. Sattuman kauppaa kuka niihin joutuu.



    t.Kaarina

  • Vieras
  • Vs: Paikkamäärät
    « Vastaus #23 : 12.08.2014 kello on 14:14 »
    Tässä lukemista painoasioista miettivälle, muutenkin mielenkiintoinen blogi.


    http://www.deppeli.blogspot.fi/2014/07/ne-tarkeat-painoasiat.html?m=1

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:19
    • Kulkija
    Vs: Paikkamäärät
    « Vastaus #24 : 12.08.2014 kello on 14:22 »
    Itse katsonut vierestä kun tulli saapuvien autojen perän korkeutta katselevat ja ohjataan selkeästi perä alhalla ajavat puntarille. Suomessa taustalla taitaa olla alkoholituonti ja määrien seuraaminen.

    Mulla on senverran jäykät Goldschmittit takana, että ei laske perä sitten millään.  Thumb

    Toisaalta auto on niin pieni, ettei sinne edes sovi normaalisti kuormaten kahdelle aikuiselle liiallista alkoholimäärää. Meille riittää huomattavasti vähemmän koko vuodeksi.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:43
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Paikkamäärät
    « Vastaus #25 : 12.08.2014 kello on 14:58 »
    Kompromisseja on pakko tehdä, mutta aina kun joku asia ärsyttää niin kannattaa miettiä, mitä sen korjaamisesta seuraisi.

    Kompromissi siitä ja kompromissi tästä = oikeasti se auto ei sovellu juuri ko. käyttäjälle ollenkaan, mitä järkeä? :-X Meillä tuo eka oma opetti mitä autolta oikeasti halutaan, joten aika hankala on noista enää lähteä tinkimään ja sitten myöhemmin harmittelemaan kun ei muka... Se hintaero oikeasti sopivan ja about sopivan välillä kun ei loppupelissä kuitenkaan ole suuren suuri, vaikka toki tarjonnassa saattaakin olla eroja = sitä oikeasti sopivaa voi joutua jonkun hetken jopa etsimäänkin 8)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:19
    • Kulkija
    Vs: Paikkamäärät
    « Vastaus #26 : 12.08.2014 kello on 15:11 »
    Oikeasti sopivaa ei meille olekaan, siksi kompromisseja tehdään.

    Suomessa matkaavalle pariskunnalle varmaan löytyy hyvä helposti.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.05.2024 kello on 19:08
    Vs: Paikkamäärät
    « Vastaus #27 : 12.08.2014 kello on 15:20 »
    Mun mielestäni asuntoautot ovat aina kompromisseja, eikä sitä asiaa muuksi muuta ainakaan meidän kohdallamme edes lottovoitto.

    Eikä sekään, jos kahdestaan jäätyämme päättäisimme kulkea vain Suomessa, sillä pidempi auto=väljempi sisätilaratkaisu=hankalampi tekemään uukkareita kapoisilla korpiteillä puhumattakaan että löytäis Hesan keskustasta p-paikan.


    Maavara on tällä hetkellä myös krittinen juttu, sitä saisi olla paljon enemmän.


    Joten mietittävä on vain ne omat tärkeimmät tarpeet, samoin kuin ne , mistä voi tinkiä. Ja sovitettava yhtäöä kukkaron mukaan.


    t.Kaarina

  • Vieras
  • Vs: Paikkamäärät
    « Vastaus #28 : 12.08.2014 kello on 15:40 »
    Mikäpä ei olisi kompromissi?

    Vaikka rahaa olisi rajattomasti, löisivät valinnat ja painotukset toisiaan avokämmennellä kasvoille ainakin joiltain osin jolloin lopputuloksena olisi kuitenkin > kompromissi.

    Täydellisyyttä voi olla aika vaikea tavoittaa. Sitä tavoitellessa voi unohtua pääasia ja loppua ikä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:43
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Paikkamäärät
    « Vastaus #29 : 12.08.2014 kello on 15:51 »
    Vaikka rahaa olisi rajattomasti, löisivät valinnat ja painotukset toisiaan avokämmennellä kasvoille ainakin joiltain osin jolloin lopputuloksena olisi kuitenkin > kompromissi.
    Totta tämäkin, mutta tuota ex. autoamme valitessa kun mentiin juuri "Ei niin väliä ettei ole... eikä ole..." ja tätä sitten perusteltiin itselle halvalla hankintahinnalla ja muutenkin vain että tarkoitus on vain ensialkuun kokeilla pari kautta. Mutta kyllä ihan kokemuksesta voin sanoa että mitään herkkua tuo "kokeilu" ei ollut kun ei tosiaankaan ollut sitä eikä tätä :-\

    Ja taas toisaalta siellä toisessa vaakakupissa painaa luonnollisestikin raha. Kaikki nykyisen vetoauton mukavuudet jos on se as.auton tavoite, niin sitä euroa saa laittaa nippuun jo melkoisen läjän - eikä vielä ollut mainintaakaan itse asuinosan ratkaisuista. Toki se eräs suuri kompromissi voisi olla vaunu, mutta... No antaa ajan kulua ja katsellaan ihan rauhassa miten tuo m.kaluston status tässä muuttuu, tällä hetkellä kun ei talossa ole paria telttaa kummoisempaa :D