rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Äänestys

Onko kemssan tyhjennys pahoinvointia aiheuttavaa?

Ei ollenkaan, mielihommaa!
12 (14.1%)
Ei okseta, en nauti, mutta pakkohan se on tyhjentää
68 (80%)
Vähän tökkii, yritän delegoida muille
2 (2.4%)
Yököttää, en pysty
3 (3.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 82

Kirjoittaja Aihe: Kemssan tyhjennys+pahoinvointi  (Luettu 13154 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:57
  • Kulkija
Vs: Kemssan tyhjennys+pahoinvointi
« Vastaus #15 : 1.08.2014 kello on 12:19 »
Kävin näin kun tyhjennyksen (huolellisen huuhtelun) jälkeen laitan tyhjään säiliöön pussukan oli käyttöä tai ei .. juniori oli kotipihassa käynyt lähimmässä huussissa kun tyhjenteli autoa reissun jälkeen.. :-X

Samoin on käynyt, ja pussukan laitan minäkin aina. Kahvikupillinen vettähän sinne huuhtelun jälkeen jää eli pussukka pääsee liukenemaan. Jos reisua ei ole muutamaan viikkoon niin mahtaako aineen teho vähetä?

Vettä en sinne koskaan pussukan tai sinisen nesteen päälle laske, vaikka ohje niin sanoo. Suotta täyttyy, kertyyhän sinne kohta huuhteluvettä kuitenkin.

Ei karapulassa ;) :D

Mutta jos on karaa saanut niin sitten kyllä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:15
  • Lempäälä
« Vastaus #16 : 1.08.2014 kello on 12:25 »
  Heleppo nakki :D
  Eikös Caravan lehdessä ollut otsikko että, Ranskassa naiset usein tyhjentää kempssan.( en tosin lukenut juttua)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:46
« Vastaus #17 : 1.08.2014 kello on 13:00 »
Samanlaista yökkimistä se on täälläki toi tyhjennys :o kuten oli muinoin paskavaipan vaihtokin  :o onneks on mamman kans jaettu hommat niin, et se hoitaa noi paskahommat ja minä teen muita hommia  Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
« Vastaus #18 : 1.08.2014 kello on 13:10 »
Tuo kasetin tyhjennyksen epämiellyttävyys riippuu ihan siitä, mitä nestettä ja kuinka paljon sitä sinne tankkiin on annostellut. Itse käytin kerran jotain ekonestettä ja oli ehdottomasti viimenen kerta. Sen verran meni ko kasetin tyhjennys säätämiseksi ravisteluksi jne. Eli kyllä Thetfortin nesteet on ollut selkeästi toimivimpia.

Se miksi tuo mies sitten tuossa yökkii, johtui varmaan siitä yleisimmästä syystä, eli sen PAIKAN jossa kasettia tyhjennetään, siisteydestä riippuvasta hajusta. Kyllä se kesähelteellä voi saastakuntonen kemssantyhjennysmes ta löyhkätä hyvinkin pahasti. Sopivasti paskanen kemssapiste voi olla ko. campingalueen pahin terveysriski. Hajua voi helpottaa esim lidlistä saatavilla ilmanraikastin spraylla, jota tösäyttää reippan suihkauksen tilaan ja odottaa hetken ja sitten tuulettaa tilan.

Eniten en ymmärtänyt sitä, miksi tuo kaveri vain nauraa toisen pahoinvoinnille? Miksi ei mennyt itse sitä tankkia tyhjentään jos on noinkin "kova jätkä"?
Tuohon on sitten kiva muiden karavaanareiden mennä tyhjentämään kemssojaan eritteiden sekaan.

Pakko on sanoa että paras paikka tyhjentää on se ihan perinteinen WC pönttö.
Korkeus on passeli, liete soljuu siististi sinne mihin kuuluukin  ja helppoa vetää WC pari kertaa ja huuhtoa käsisuihkulla. Ja kuten itselläni on monesti vielä desinfioivaa pesuainetta sumutin pullossa jolla pesen pöntön ja pyyhin reunat puhtaaksi seuraavalle käyttäjälle. Oikein annosteltu saniteettiliuos "juoksettaa" kasetin sisällön niin, että ei tuki viemäreitä. Kesällä voi laittaa tuplastikin tehon parantamiseksi.
Eli itse pyrin jättämään sen kasettityhjennyspis teen sellaiseksi, kuin haluaisin sen itsellenikin jätettävän. Kertaakaan en ole yökkinyt tuon homman vuoksi. Jos paikka näyttää todella epähygieniseltä, ei sinne kannata edes mennä, vaan vaatia tilan puhdistus.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:59
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #19 : 1.08.2014 kello on 13:14 »
Ei mitään probleemaa, pahemman reaktion aiheuttaa jos kunnon kankkusessa kuumana kesäpäivänä kävelee stockan hajuvesiosaston läpi  8)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 17:18
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
« Vastaus #20 : 1.08.2014 kello on 13:33 »
Olisko yksi korneimmista videopätkistä minkä olen nähnyt  :(

Säiliöstähän ei tule muuta kuin sinistä sanitettinestettä. Kikattava kuvaaja on yhtä pikkulikkaa kun tuo "yrjöä" väkisin pukkaava.

Ehkä tää olis parempi otsilla " Kakarapuupäähuumori a"

- vikaahan voi tietty olla minun maussanikin  ???

Yhtäläinen maku täälläkin, joten komppaan. Heikko esitys... Huumori kun on vaikea laji.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.03.2015 kello on 16:49
« Vastaus #21 : 1.08.2014 kello on 13:35 »
Jep, onhan noita tyhjennetty.

-Poikasena kesätöissä tielaitoksella P-paikkojen vessat, tavarat oli tuolloin säkeissä jolloin ne kannettiin transun lavalle olkapäällä.

-Mettähallituksella autiotupien vessat.

-Jäteveden puhdistamolla ollut hommissa ja tietenkin rassipoikana tukkeutuneissa kaivoissa.

-Muutaman lattian pessyt kun on viemärit tukkeutuneet.

Edittiä- Pahempi haju mielestäni lähtee kun esim. jokin poronkroppi on sopivasti kypsynyt tai jos vierailee teuraspaikalla kun aurinko on jo lämmitellyt.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.03.2025 kello on 12:31
  • 1299XX
« Vastaus #22 : 1.08.2014 kello on 14:48 »
Ei löytynyt mieleistä vaihtoehtoa niin en vastannut. Eli kun en oo koskaan ees yrittäny tyhjentää. Aluksi se oli miehen homma, nykyään mein 13-vee teini hoitaa tyhjennyksen.

Kemsatiloja oo  kyllä pessyt yökkimättä vaikka on haissut. Toisaalta yökkäsi  kyllä taannoin kun menin kahden kouluikäisen jälkeen vessaa  ja nää sankarit oli vääntänyt ripulipaskaa pytyn täyteen eikä ollee vetäneet..

Mielihommaa tyhjennys ei tuu olemaan kun noiden pottasankareiden aikaansaannoksia työkseni tyhjennän, mutta kyllä sen tyhjennettyä halutessani saisin. Joko yökkimällä tai ilman.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:00
  • RAV 4
« Vastaus #23 : 1.08.2014 kello on 15:12 »
Eihän se oma p.... pahalle haise!! Ellei sit oo ollu sahtia!

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2022 kello on 16:05
« Vastaus #24 : 1.08.2014 kello on 17:08 »
Kuka siivos yrjöt..? Todennäköisesti joku muu....

• Vieras
  • Vs: Kemssan tyhjennys+pahoinvointi
    « Vastaus #25 : 1.08.2014 kello on 17:59 »
    Minä kyllä repesin täysin kaverin yritykselle tyhjentää kemssa kun ei tuo ainakaan näytelly pahaa oloaan.
    Se vaan jokin asia saa toisen voimaan pahoin kun taas toiselle ei tee mitään..
    Nuoruuden kaverille teki pahaa nähdä verta ja otti ja pyörty jos sellaista näki. Eipä kaveri sille mitään voinut. :-\

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:25.10.2016 kello on 21:07
    « Vastaus #26 : 1.08.2014 kello on 18:03 »
    Itse erehdyin ostamaan bilteman kemsa tabletteja(tai niinä ne minulle niitä myi) sitten ekan kerran kun menin iskelmä festareilla tyhjentämään säiliön niin oli kyllä semmoinen haju että alkoi yököttämään  Thumbd
    Itse nauroin kyllä tuolle tyhjennyspätkälle aivan kippurassa  Thumb

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.05.2024 kello on 21:12
    « Vastaus #27 : 1.08.2014 kello on 19:07 »
    Ei tuota ongelmia ollenkaan ,töissä olin muutaman vuoden jätevedenpuhdistamo lla ja siellä oli aikas tujut hajut ,joten nokka on tottunut

• Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:17.11.2025 kello on 11:18
    « Vastaus #28 : 1.08.2014 kello on 19:50 »
    Ei tuota ongelmia ollenkaan ,töissä olin muutaman vuoden jätevedenpuhdistamo lla ja siellä oli aikas tujut hajut ,joten nokka on tottunut
    Niinhän se on, että nuo on ihan luonnolisia hajuja, eikä tapa varsinkaan ulkoilmassa, suljetussa tilassa pitää olla tuuletus.
    Noista kemssa-aineistakin oli tuossa juttua ja komppaan kommentoijia. Tähän asti parasta on ollut nuo Thetfordin tuotteet. Pussi on kätevä, annostus on sopiva aina. Jotain Halpis ekoja  olen kokeillut, mutta ei vaan toimi, silloin ei ole mukavaa se omienkaan jätteiden tyhjennys. Niinku joku kertoikin, ettei se oma haise  :D
    Saa kertoa jos on muita hyviä aineita ja voin kertoa, että ei kannata säästää niin, ettei laita, joskus on käynyt vahingossa.
    m

• Matkailija
    • Viimeksi paikalla:18.05.2016 kello on 14:49
    « Vastaus #29 : 1.08.2014 kello on 21:14 »
    eihän se hauskinta hommaa ole mutta mieluummin tyhjennän kemsan kun yöllä ravaan pisulla jossain leirintäalueen vessassa joka monesti matkan päässä.  Aikanaan (n.15v sitten) lupasin miehelle  kemsan tyhjentää ja siitä lähtien ollut enimmäseen mun homma. Usein olen ainoa nainen jonossa, itseasiassa en muista nähneeni yhtään naista kemsan tyhjennyksellä