Tuo kasetin tyhjennyksen epämiellyttävyys riippuu ihan siitä, mitä nestettä ja kuinka paljon sitä sinne tankkiin on annostellut. Itse käytin kerran jotain ekonestettä ja oli ehdottomasti viimenen kerta. Sen verran meni ko kasetin tyhjennys säätämiseksi ravisteluksi jne. Eli kyllä Thetfortin nesteet on ollut selkeästi toimivimpia.
Se miksi tuo mies sitten tuossa yökkii, johtui varmaan siitä yleisimmästä syystä, eli sen PAIKAN jossa kasettia tyhjennetään, siisteydestä riippuvasta hajusta. Kyllä se kesähelteellä voi saastakuntonen kemssantyhjennysmes ta löyhkätä hyvinkin pahasti. Sopivasti paskanen kemssapiste voi olla ko. campingalueen pahin terveysriski. Hajua voi helpottaa esim lidlistä saatavilla ilmanraikastin spraylla, jota tösäyttää reippan suihkauksen tilaan ja odottaa hetken ja sitten tuulettaa tilan.
Eniten en ymmärtänyt sitä, miksi tuo kaveri vain nauraa toisen pahoinvoinnille? Miksi ei mennyt itse sitä tankkia tyhjentään jos on noinkin "kova jätkä"?
Tuohon on sitten kiva muiden karavaanareiden mennä tyhjentämään kemssojaan eritteiden sekaan.
Pakko on sanoa että paras paikka tyhjentää on se ihan perinteinen WC pönttö.
Korkeus on passeli, liete soljuu siististi sinne mihin kuuluukin ja helppoa vetää WC pari kertaa ja huuhtoa käsisuihkulla. Ja kuten itselläni on monesti vielä desinfioivaa pesuainetta sumutin pullossa jolla pesen pöntön ja pyyhin reunat puhtaaksi seuraavalle käyttäjälle. Oikein annosteltu saniteettiliuos "juoksettaa" kasetin sisällön niin, että ei tuki viemäreitä. Kesällä voi laittaa tuplastikin tehon parantamiseksi.
Eli itse pyrin jättämään sen kasettityhjennyspis teen sellaiseksi, kuin haluaisin sen itsellenikin jätettävän. Kertaakaan en ole yökkinyt tuon homman vuoksi. Jos paikka näyttää todella epähygieniseltä, ei sinne kannata edes mennä, vaan vaatia tilan puhdistus.