Matkailukeskustelut > Matkailu kotimaassa
Mullistelevat kausipaikkalaiset
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: Moppc - 28.07.2014 kello on 14:42 ---Ai prkl! :laugh: Että sitten kelpaa SFC-alueelle, kun on muotovalio, vai?
--- Lainaus päättyy ---
Aika pitkälle olet, kun sulla on melkein samanlainen kulkine kuin minulla, pykälää isompi vain. ;D
Parta on vain positiivinen asia.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 28.07.2014 kello on 15:55 ---
Silloin kun käytämme maksullista aluetta, teemme sen siten, että olemme matkaparkissa tai leirintäalueella, mitkä on tarkoitettu aivan kaikille aivan samoin edelletyksin, samalla mentaliteetilla, kaikki tasa-arvoisina maksavina asiakkaina. Ei siis niin, että menemme kutsumattomina kylään toisten alueelle toisten säännöillä. Se ei vain meistä tunnu kivalta ajatukselta, eikä isinä ole mitään sen kummempaa. Ja olen ollut ymmärtävinäni, ettemme suonkaan ole ainoat, jotka tuntevat samoin.
t.Kaarina
--- Lainaus päättyy ---
Onhan niitä SFC alueita joilla on tuntenut itsensä tervetulleeksi, mutta myös erittäin sisäänpäin lämpiäviä. Tosin siitä on vuosia kun viimeksi olen käyttänyt.
Jos yövymme maksullisella paikalla tuo Kararinalta lainattu pätee meihin todella hyvin.
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 28.07.2014 kello on 15:55 ---Tartuin tähän ketjuun syystä, että Alan jo kahdesti tässä on maininnut sen syyn, miksi emme noille "omille" alueille ole halukkaita menemään. Elikäs olisimme menneet silloin toisten tontille vieraina, ja se on vain semmoinen juttu, mitä emme halua.
Silloin kun käytämme maksullista aluetta, teemme sen siten, että olemme matkaparkissa tai leirintäalueella, mitkä on tarkoitettu aivan kaikille aivan samoin edelletyksin, samalla mentaliteetilla, kaikki tasa-arvoisina maksavina asiakkaina. Ei siis niin, että menemme kutsumattomina kylään toisten alueelle toisten säännöillä. Se ei vain meistä tunnu kivalta ajatukselta, eikä isinä ole mitään sen kummempaa. Ja olen ollut ymmärtävinäni, ettemme suonkaan ole ainoat, jotka tuntevat samoin.
--- Lainaus päättyy ---
Kutsumattomuus voi olla liian jyrkkä termi, mutta onhan se nyt selvää, että muodollisella korvauksella SFC-alueelle majoittuva on siellä paikallisen yhdistyksen vieraana. Maksettava korvaus, joka lienee noin puolet kaupallisen alueen maksusta, kattaa nippanappa kulut.
Muuten toimin alueen tapojen ja sääntöjen mukaan, ellen sitten ole liian sosiaalinen, tai jos yrittävät kieltää mua nauttimasta paria olutta grillatessa ja kahta muuta grillaustuotteita syötäessä (ei ole vielä tullut kieltoja vastaan).
Ite äänestän kyllä edullisempaa hintaa ja samanhenkisten ihmisten aluetta, jos verrataan noihin kaupallisiin. Puska/matkaparkit sitten erikseen.
K.E.V:
Tarkoittaako tuo ettei esim ulkomailla voi mennä acsi-kortilla koska silloin ei ole tasa-arvoinen vaan pääsee halvemmalla kuin "rahvaat"
Tai Kopparö on varmaan ihan inho paikka kun ei pääse kuin määrätyt jäsenet tai kutsusta heidän seurassa.
Ihan kuten SFC-alueet
Tai lipsahtaa vähän provon puolelle näin helteellä kun ei ole töissä ilmastointia :-*
Vastata saa silti Thumb
kaarina:
Joo, kutsumattomuus on tavallaan liian tiukka termi, yritin sillä vain kärjistäen kuvata sitä mitä tarkoitin!
Mistään Kopparöstä en tiedä mitään ja acsi-korttia tai seteleitä meillä ei ole, mutta ei siinä ole mitään siitä, mitä tarkoitan, niinkus varmaan ymmärsit ihan hyvin:)
Samanhenkistä porukkaa on meidän kokemuksen ja ymmärryksen mukaan eniten yleisillä leirintäalueilla ja matkaparkeissa, sillä yleisillä leirintäalueilla on niitä jotka matkustaa, huomattavsti enemmän kuin sfc-alueilla:) Ne samanhenkiset voivat olla motoristeja tai pikkuautolla ja teltalla, se samanhenkisyys ei tule meille kulkuvälineestä vaan siitä, mitä ollaan tekemässä.
t.Kaarina
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta