Matkailukeskustelut > Matkailu kotimaassa
Mullistelevat kausipaikkalaiset
ipe:
kyllä meilläki on ihan positiivinen kuva sfc alueista. Tullessa kerrotaan mitä mistäkin löytyy ja mihin voi majoittua ja morjestellaan ja toivotellaan tervetulleiksi. Oulunjärven rannalta löytyy yksi leirintäalue joka ei mielyttänyt mutta kokemus se oli sekin ja kokemuksia on lähdetty hakemaan.
sipu:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 27.07.2014 kello on 23:04 ---Tää taisi olla puhdas provo. Aloittaja käynyt tänään ennen n. 14.00 ja 22.00 palstalla eikä lisäkommenttia. :o
--- Lainaus päättyy ---
no himskatti
tollassii >:(
mutta niin se vaan on
että metsä vastaa
just niinku sinne huudetaan :) ::)
Alan:
En ole koskaan ollut kausipaikkalainen, mutta jos ajattelisi heidän kannaltaan asiaa.
Vanha veteraani, joka on ollut 30-40 vuotta alueella sitä rakentamassa ja kehittämässä, ei varmaan ole innoissaan, jos paikkaan tulee vieraaksi väkeä, jotka käyttäytyvät huonosti tai ylimielisesti taikka eivät noudata alueen sääntöjä. Saattaahan hän olla melko nurkkakuntainen ja elämänkokemustakin kertynyt melko suppeasti.
Tuossa on silloin väärinkäsityksen mahdollisuus ilmeinen ja aiemmat huonot kokemukset voivat aiheuttaa vieraan "tuomitsemisen" jo etukäteen. Siihen varmaan pahimmillaan riittää pitkä tukka tai tatuointi. Tai villapaita harteilla ja liian komea kalusto.
Ite kun olen hyvin tavallisesti pukeutuva, lyhythiuksinen ja karavaanarimallinen(* äijänköriläs, kulkine on hyvin tavallinen ja mukana on pienet lapset, niin vastaanotto on ollut kaikkialla erinomainen.
*) monitaskuinen beigenvärinen liivi, hassu hattu ja tuulipuku kuitenkin puuttuu
Moppc:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 28.07.2014 kello on 13:22 ---Ite kun olen hyvin tavallisesti pukeutuva, lyhythiuksinen ja karavaanarimallinen(* äijänköriläs, kulkine on hyvin tavallinen ja mukana on pienet lapset, niin vastaanotto on ollut kaikkialla erinomainen.
--- Lainaus päättyy ---
Ai prkl! :laugh: Että sitten kelpaa SFC-alueelle, kun on muotovalio, vai? Pitääpä alkaa laittaa merkille tapahtuuko käytöksissä muutosta puoleen jos toiseen, jos jätän millin siilin ajamatta ja lyhennän partaa 10 cm. Karavaanimallin keho kun on jo sinällään hyvässä metaboolisessa vaiheessa. Itse en ole huomannut mitään moitteen aihetta kausipaikkalaisten suuntaan. Jokainen tyylillään ja sanotaan näin, että olen luonnostani yleensä ystävällinen enkä paljoa piittaa, jos joku verhonsa takana jupisee ;-)
kaarina:
Itselläni ei ole pahaa sanottavaa noista sfc-alueista, etenkään, kun emme ole niillä kaksia vop-kerhon treffejä lukuunottamatta vierailleet. (Sekä kerran nuorina telttamatkalla jossain itä-suomessa, kun luulimme lähtenemme korpitietä ajamaan leirintäaluekyltin perässä....saimme, ehkä pienten lapsien takia jäädä, mutta emme pystyttää omaa telttaamme, vaan piti mennä lautamökkeörön, minkä raoista kaikki seudun hyttyset pääsivät meidät syömään:)
Tartuin tähän ketjuun syystä, että Alan jo kahdesti tässä on maininnut sen syyn, miksi emme noille "omille" alueille ole halukkaita menemään. Elikäs olisimme menneet silloin toisten tontille vieraina, ja se on vain semmoinen juttu, mitä emme halua.
Silloin kun käytämme maksullista aluetta, teemme sen siten, että olemme matkaparkissa tai leirintäalueella, mitkä on tarkoitettu aivan kaikille aivan samoin edelletyksin, samalla mentaliteetilla, kaikki tasa-arvoisina maksavina asiakkaina. Ei siis niin, että menemme kutsumattomina kylään toisten alueelle toisten säännöillä. Se ei vain meistä tunnu kivalta ajatukselta, eikä isinä ole mitään sen kummempaa. Ja olen ollut ymmärtävinäni, ettemme suonkaan ole ainoat, jotka tuntevat samoin.
t.Kaarina
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta