Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Matkareittien suunnittelusta
Captainkidd:
Samat kuviot nykyisin kuin Dusterilla. Kaarinan tapaa harrastin vuoteen 2008, useimmiten ajelin yksin, ja nuotit piti joka päivälle funtsia ja isolla tekstillä lehtiöön kirjoitella.
Nyt en lähde mihinkään ilman navia, mutta karttaa pälyilen vähän väliä.
mjh48:
Itsellä on yhdistelmä kartoista/esitteistä ja navin käytöstä.
Kaivelen esitteistä mahdolliset kiinnostuksen kohteet ja laitan ne valmiiksi naviin POIna tai suosikkeina.
Reissussa sitten mennään sinne mikä mielenkiinnon, sään ja kuun asennosta riippuen sattuu reitille ja kiinnostaa.
Kartalla katsotaan minne mennään ja navilla suunnistetaan sinne
Onhan noita karttoja ja esitteitä kertynyt vuosien saatossa pari - kolme hyllymetriä, kun olen karttafriikki ja keräilen karttoja.
Captainkidd:
Faija opetti, että kartat on tarkoitettu käytettäviksi myös niin, että piirtelee lyijykynällä sen reitin karttaan, ja kirjoittelee mitä lustaa, kunhan sitten kumittelee reissun jälkeen ne merkinnät pois.
Nykyisin käytän surutta tussia, semmosta "läpinäkyvää", sillä joka vuosihan se uusi karttakirja on ostettava. Olen kans net kaikki säästänyt vuodesta 1998. Toistametrinen pino kaapinnurkassa.
Oulaa:
autoliiton karttakirjoilla isot suunnitelmat
voorumilta saaduilla linkeillä muutama ilta/öy tässä plärännyt sopivia yöpymispaikkoja ja niitä tallennellu
Lumiaan
nyt tässä opettelen Nokia Here toimintoa miten tuo puhelin löytäisi nuo peeseelle tallennetut reitit
nyt olen yrittänyt suunnitella maltillisia ::) päivämatkoja
leirialueitahan tuolla on tuhansia ja vaihtoehtoja mutta useat menevät kiinni 15.9
Tässä Croatian nähtvyyksiä tiirailen tuolta
Alan:
Hanki hyvä leirintäalueopas. Vaikka ADAC tai Campingführer. On tiedot aukioloajoista.
Ehkä joku tämän vuoden reissunsa jo tehnyt myisi sulle tuoreen oppaansa edullisesti? Ite en hankkinut tänä vuonna.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta